Telenor hemmalösningar
Vet inte om detta är rätt forum men ville bara kolla om fler haft problem med telenor.
I slutet på mars beställer jag en kampanj på telenor.se: Bredband stor i 3 månader gratis (välj sedan om du vill behålla stor eller gå ner till medium. man kan även välja till telefon här så totalt 6 alternativ har jag innan tredje månaden tar slut).
Jag väljer då medium när det är cirka 3 dagar kvar, det var sent på en fredag och sista dagen är på söndagen. Får en bekräftelse på skärmen att jag kommer få medium från nästa månad och jag tänker inte mera på detta. Det står fortfarande bredband stor men det skall ju vara för att tredje månaden inte var slut då så det va inget jag brydde mig om.
Men nu i augusti fick jag en räkning på 384kr(stor + pappersavi) och blir då smått shockad för att jag inser att jag behöver ta itu med detta problem(konfrontationsrädd). Jag vet att jag valt medium och autogiro anmälde jag direkt när jag fick mitt mobila bredband med den feta routern i början på april/slutet av mars och pappersavi hade jag bockat av direkt så fakturan skall vara på 249kr då igentligen.
Pratat med support 2 gånger, första gången sa han att han fixat det åt mig och gett mig pengar 135kr till godo inför septembers faktura men nu har en till faktura kommit på 384kr igen... ringer support igen och han låter som en sommarjobbare(han sa att han jobbat där länge), iallefall så pratar han med tekniker som han sa i cirka 15min och påstår att dem INGET och att jag INGET kan göra för att deras hemmalösningar som då fanns för några månader sedan inte finns längre... Så jag blir ju riktigt paff i telefonen och lite tyst då jag inte fattar vad som just nu händer mig. Jag frågar han 2 gånger till om det seriöst inte finns nån annan jag kan prata med och killen börjar darra i rösten precis som att han håller på med en jobbig kund han bara vill ha bort eller för att han vet att dem gör fel.
Iallefall så har jag nu mailat dem med ett civilt skrivet brev där jag förklarat allt i detalj som här med en arg liten not i slutet för att ge dem bekänning att jag inte kommer låta mig bli överkörd såhär.
Vad kan jag annars göra? har andra vart med om samma sak?
PS: man kan inte välja att ta bort pappersavi från mina sidor på telenor.se heller, det ger bara felkod så det kan ju självklart vara deras hemsida som gjort satt allt blev fel från början. Knappast något telefonsupporten vill kännas av dock.
PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5