Sonys presskonferens från Gamescom 20/8-2013

Permalänk
Medlem

Sonys presskonferens från Gamescom 20/8-2013

(Start 26min in i klippet)

Andrew House talar om Playstation 4 http://youtu.be/NCkC6NGkS0Y?t=1h35m24s

Här ger han en känga till Microsoft: http://youtu.be/NCkC6NGkS0Y?t=1h39m22s Det brändes nog.

Demo hur interfacet kommer se ut: http://www.youtube.com/watch?v=1Je-Bx4LcFc

* Sony har redan fått in 1,000,000 (en miljon) förhandsbokningar av Playstation 4 (fram till 20/8-2013).

* Playstation 4 lanseras i 32 länder lagom till julhandeln.

* Sverige-release 29 November

* Mycket goda möjligheter för indie-utvecklare

* Remote play (strömma ditt PS4-spel till PS Vita) Bra om man måste gå på dass, eller om någon vill kika på TV så är det bara att lämna PS4:an påslagen, och slå på strömmning till PS Vita. Genialiskt tycker jag.

Övrig fakta: Sony blir störst på TV också.

Citat från Forbes: ''In the console war, the Xbox One is the box with major TV offerings alongside its gaming functions. Or, at least, it was. Sony SNE +0.15% has reached a landmark deal to stream Viacom VIAB +0.65% channels via an Internet TV service, and, one assumes, the company’s soon to be released Playstation 4, according a report from the Wall Street Journal verified by the New York Times.''

Vad det verkar får inte vi i Sverige Viacom i Playstation 4. Som det ser ut kommer tjänsten endast lanseras i USA enligt de uppgifter som kommit in hittills. Dock är uppgifterna inte bekräftade av Sony men är således ganska trovärdiga uppgifter.

Källa: http://www.youtube.com/watch?v=3i2ou0z1NNU Tack till Sprite som letade upp infon.

Säger Sony något annat, t.ex. att tjänsten kommer levereras till fler länder lägger jag in det.

Enjoy!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak att säga the bigger man won. Game set match för Sony medans MS står med brallorna nere och försöker greppa vad som gick så j*vla fel ÄNNU EN GÅNG .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Finns bara en sak att säga the bigger man won. Game set match för Sony medans MS står med brallorna nere och försöker greppa vad som gick så j*vla fel ÄNNU EN GÅNG .

Ja det känns så.

Sony ligger före både vad gällande förhandsbokningar och antal länder de ska lansera PS4 i gentemot Xbox. Det känns som om man bara väntar på nästa tillbakadragande från Microsoft.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Don_W:

Finns bara en sak att säga the bigger man won. Game set match för Sony medans MS står med brallorna nere och försöker greppa vad som gick så j*vla fel ÄNNU EN GÅNG .

Jag avvaktar lite med att ropa hej, scenariot från ps3 är för bekant.
Bättre hårdvara, kan inte förlora och sen gick det lite åt skogen. (Till att börja med)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag avvaktar lite med att ropa hej, scenariot från ps3 är för bekant.
Bättre hårdvara, kan inte förlora och sen gick det lite åt skogen. (Till att börja med)

Nja det var ju ungefär såhär nära release man fick reda på att PS3 skulle bli försenad eller minns jag fel nu?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag avvaktar lite med att ropa hej, scenariot från ps3 är för bekant.
Bättre hårdvara, kan inte förlora och sen gick det lite åt skogen. (Till att börja med)

Visst kan saker gå fel men Xbox 360 var ju allt annat är smärtfri den med men alla sina ring of death fel som den hade vid lansering och en tid efter det. Men som det ser ut just nu så kommer PS4 att släppas i Europa i år medans Xbox någon gång våren 2014. Vilket ger dom en väldigt stor fördel och chans att mätta marknaden på dom som bara köper en konsol och som köper den som kommer först.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av XpreS:

Nja det var ju ungefär såhär nära release man fick reda på att PS3 skulle bli försenad eller minns jag fel nu?

Kommer inte ihåg, den blev försenad några gånger ju men jag tänkte mer på efter release.
Förhoppningsvis har jag fel, vill gärna se En konsoll av den. Nya generationen i år

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kommer inte ihåg, den blev försenad några gånger ju men jag tänkte mer på efter release.
Förhoppningsvis har jag fel, vill gärna se En konsoll av den. Nya generationen i år

Blir PS4 försenad blir jag sur. Mest sur för att de har ett guldläge just nu.

Ska man tro på utvecklingen som vi har sett hittills så känns det bra och det känns som om Microsoft gräver sina huvuden djupare ner i sanden.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Blir PS4 försenad blir jag sur. Mest sur för att de har ett guldläge just nu.

Ska man tro på utvecklingen som vi har sett hittills så känns det bra och det känns som om Microsoft gräver sina huvuden djupare ner i sanden.

Förstorar nog upp det en hel del. Är inte så stor skillnad och är säker på att ägare av olika system kommer vara lika nöjda.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Förstorar nog upp det en hel del. Är inte så stor skillnad och är säker på att ägare av olika system kommer vara lika nöjda.

Det har jag inte tvivlat på, absolut inte. Klart att man kommer bli nöjd oavsett ''läger'' med stor sannolikhet. Det skulle dock vara intressant att veta storleken på respektive läger.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Finns bara en sak att säga the bigger man won. Game set match för Sony medans MS står med brallorna nere och försöker greppa vad som gick så j*vla fel ÄNNU EN GÅNG .

Ja.. för det spelar nog stor roll.. Xbox 360 sålde 7 miljoner enheter innan PS3 och Nintendo Wii lanserades.

Lika bra och ta sådana diskussioner precis innan konsolerna läggs ner, då kan man se vem som vunnit.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av sprite:

Ja.. för det spelar nog stor roll.. Xbox 360 sålde 7 miljoner enheter innan PS3 och Nintendo Wii lanserades.

Lika bra och ta sådana diskussioner precis innan konsolerna läggs ner, då kan man se vem som vunnit.

Frågan är vad de vunnit?
Förstår inte den hetsen att tillhöra det lägret som är störst?
Är det bara jag som är egoistisk och fokuserar på det bästa för mig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Ja.. för det spelar nog stor roll.. Xbox 360 sålde 7 miljoner enheter innan PS3 och Nintendo Wii lanserades.

Lika bra och ta sådana diskussioner precis innan konsolerna läggs ner, då kan man se vem som vunnit.

http://www.vgchartz.com/article/250980/playstation-3-lifetime-sales-overtakes-the-xbox-360/ Ser ut som att PS3 gick om Xbox ändå om man nu ska tro deras siffror. Sen är ju frågan på deras 7 miljoner hur många som var RROD och byttes ut och om detta reflekteras i konsol antalet.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Det har jag inte tvivlat på, absolut inte. Klart att man kommer bli nöjd oavsett ''läger'' med stor sannolikhet. Det skulle dock vara intressant att veta storleken på respektive läger.

Tror Sony drar hem den igen. Den här gången en större vinst än förra gången då det var ganska jämnt mellan sidorna.
Jag kommer nog skaffa båda systemen men börjar med ps4 för den ligger före i tiden och kommer mest troligt köra flest spel till det systemet. Och så har jag ps+.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tror Sony drar hem den igen. Den här gången en större vinst än förra gången då det var ganska jämnt mellan sidorna.
Jag kommer nog skaffa båda systemen men börjar med ps4 för den ligger före i tiden och kommer mest troligt köra flest spel till det systemet. Och så har jag ps+.

Jag visste inte att Playstation 3 hade sålts mer än Xbox 360, men läser man Don_W's inlägg #13 så verkar det onekligen som så. (Började fundera när du sa att du tror att Sony drar hem det igen).

Playstation 4 har nog det jag kräver för att verka vettiga. Xbox One känns, ja inte otillräckligt absolut inte men, inte tillförlitligt. Då pratar jag ju om ''Pappa'' i bakgrunden, Microsoft.
Det finns en och annan Xbox One-exklusiv titel jag skulle vilja spela men jag har inga vänner som planerar att skaffa den konsolen och de som tänkte skaffa den ångrade sig när de fick reda på att Xbox One kommer lanseras någon gång under 2014.
Jag får helt enkelt bli vän med en ovän så jag får spela lite på hans/hennes (hens? usch) konsol.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Sen kan man inte vara helt hundra på att Xbox floppar, stortsett tilltalar den majoriteten av amerikanarna med sin breda lista av tjänster. Samtidigt har Xbox360 sålts dubbelt så mycket som PS3an på den kontinenten. Men förhoppningsvis är vi européer smarta och väljer PS4an.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Sen kan man inte vara helt hundra på att Xbox floppar, stortsett tilltalar den majoriteten av amerikanarna med sin breda lista av tjänster. Samtidigt har Xbox360 sålts dubbelt så mycket som PS3an på den kontinenten. Men förhoppningsvis är vi européer smarta och väljer PS4an.

Xbox kommer nog inte flloppa så hårt att den går ur produktion innan det var tänkt. Microsoft har nog lagt ner lite för mycket pengar för att det skall hända.

Sen får du gärna utveckla varför jag inte anses vara en smart europé när jag väljer Xbox one framför PS4 för jag gillar spelen, Kinect och handkontrollen?

Permalänk
Skrivet av sprite:

Xbox kommer nog inte flloppa så hårt att den går ur produktion innan det var tänkt. Microsoft har nog lagt ner lite för mycket pengar för att det skall hända.

Sen får du gärna utveckla varför jag inte anses vara en smart europé när jag väljer Xbox one framför PS4 för jag gillar spelen, Kinect och handkontrollen?

Amerikanska priset: 3250kr
Vårt pris: 4490kr

Trots skillnaden av priset har en mängd tjänster inaktiverats för de var designade för just Nordamerika istället för att anpassa till vår komfort. Tycker detta är skamligt av Microsoft. Men visst, köp dig ett Xbox One. Det är ditt val och jag har ingen rätt att döma andras beslut.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Amerikanska priset: 3250kr
Vårt pris: 4490kr

Trots skillnaden av priset har en mängd tjänster inaktiverats för de var designade för just Nordamerika istället för att anpassa till vår komfort. Tycker detta är skamligt av Microsoft. Men visst, köp dig ett Xbox One. Det är ditt val och jag har ingen rätt att döma andras beslut.

Fast du får ju räkna på runt 30% extra på de Amerikanska priset eftersom de inte inkluderar moms i priset.

Antar att du syftar på tv-funktionen. Men då kan vi lika gärna kontra med att Sony skall börja streama kabel-tv från Viacom till PS4:an. Men... bara i USA.. skamligt av Sony..

Ja, det är mitt val, men du dömde ju precis ut alla européer som valt en Xbox one före PS4 med ditt uttalande i föregående post.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det kvittar väl vad man väljer, det kommer alltid finnas något stolpskott från ett av lägerna som idiotförklarar en ändå

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Fast du får ju räkna på runt 30% extra på de Amerikanska priset eftersom de inte inkluderar moms i priset.

Antar att du syftar på tv-funktionen. Men då kan vi lika gärna kontra med att Sony skall börja streama kabel-tv från Viacom till PS4:an. Men... bara i USA.. skamligt av Sony..

Ja, det är mitt val, men du dömde ju precis ut alla européer som valt en Xbox one före PS4 med ditt uttalande i föregående post.

http://www.theverge.com/2013/8/15/4625172/sony-viacom-reporte...

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/4134_playstation_4_bravia_...

http://www.gamasutra.com/view/news/198431/Viacom_deal_could_b...

http://www.slashgear.com/sony-viacom-deal-may-bring-streaming...

Det står ingenting ö.h.t. om att det bara ska lanseras i USA. Vad har du fått den informationen ifrån?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Fast du får ju räkna på runt 30% extra på de Amerikanska priset eftersom de inte inkluderar moms i priset.

Antar att du syftar på tv-funktionen. Men då kan vi lika gärna kontra med att Sony skall börja streama kabel-tv från Viacom till PS4:an. Men... bara i USA.. skamligt av Sony..

Ja, det är mitt val, men du dömde ju precis ut alla européer som valt en Xbox one före PS4 med ditt uttalande i föregående post.

Källa, tack! Vill veta hur det ligger till med detta

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Källa, tack! Vill veta hur det ligger till med detta

Jag har då inte hittat någon källa till att det bara ska lanseras i USA. Inte ens Prisjakt Pryl tar upp det? Det står att det kommer integreras en TV-tjänst till vissa Sony Bravia-modeller och Playstation 4 som kanske kommer att kallas Playstation TV

Är det som så att det bara lanseras i USA så är det på riktigt dåligt. Men då vill jag också ha en källa på det först.

Inte ens på Forbes nämner dom det? http://www.forbes.com/sites/davidthier/2013/08/16/sonys-viaco...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Fast du får ju räkna på runt 30% extra på de Amerikanska priset eftersom de inte inkluderar moms i priset.

Antar att du syftar på tv-funktionen. Men då kan vi lika gärna kontra med att Sony skall börja streama kabel-tv från Viacom till PS4:an. Men... bara i USA.. skamligt av Sony..

Ja, det är mitt val, men du dömde ju precis ut alla européer som valt en Xbox one före PS4 med ditt uttalande i föregående post.

Har du en källa på ditt påstående?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nu gissar jag bara, men kan det inte vara så att de flesta av dem där är lokaliserade i Nordamerika och då helt enkelt inte tar upp eventuella begränsningar utanför världsdelen just för att det inte blir så relevant för större delen av sina läsare?

Det har väl inte kommit ut tillräckligt med information så att man vet hur det blir med det där också kan jag tänka mig. Men du lär ju absolut få svar på den frågan via recensioner av Europas stora tekniksidor veckorna innan släppet här hos oss.

En annan sak som an vara värd att kolla är svenska sidor där man förhandsbokat. Om funktionen finns med i beskrivningen där så ska den ju följa med, annars överensstämmer inte produkten med beskrivningen och köper kan enkelt hävas utan kostnad. Om funktionen står listad på amerikanska sidor men inte svenska så är det väl rimligt att anta att funktionen inte kommer tyvärr.

Skulle jag gissa tror jag det är en amerika-exklusiv funktion, precis som med Xbone. </speculation>

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nu gissar jag bara, men kan det inte vara så att de flesta av dem där är lokaliserade i Nordamerika och då helt enkelt inte tar upp eventuella begränsningar utanför världsdelen just för att det inte blir så relevant för större delen av sina läsare?

Det har väl inte kommit ut tillräckligt med information så att man vet hur det blir med det där också kan jag tänka mig. Men du lär ju absolut få svar på den frågan via recensioner av Europas stora tekniksidor veckorna innan släppet här hos oss.

En annan sak som an vara värd att kolla är svenska sidor där man förhandsbokat. Om funktionen finns med i beskrivningen där så ska den ju följa med, annars överensstämmer inte produkten med beskrivningen och köper kan enkelt hävas utan kostnad. Om funktionen står listad på amerikanska sidor men inte svenska så är det väl rimligt att anta att funktionen inte kommer tyvärr.

Skulle jag gissa tror jag det är en amerika-exklusiv funktion, precis som med Xbone. </speculation>

Skickades från m.sweclockers.com

Jo gissningar och antaganden går väl an men på just den punkten ville jag ha fakta.

Enligt artiklarna så verkar Viacom-avtalet vara ganska ny-signat. Så som du skrev kommer man med största sannolikhet få reda på detta inom kort hur det är, tills dess hade i varje fall jag velat sett fakta till sådana kommentarer.

Edit: Jag är inte den som är den http://gamerant.com/sony-viacom-deal-stream-cable-channels-ps...

Jag tar ett citat direkt ur texten
''Now, it seems that Sony has taken yet another massive step forward into bringing cable channels into American homes over the Internet.''

Jag låter den informationen bero tills dom säger officiellt att den bara lanseras i USA. Men ja, mycket pekar på det då Viacom är stora där. Med det sagt är dom ju inte små här bara för det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Viacom_International_Media_Netwo...)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Är Sonys videobutik tillgänglig i sverige?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=3i2ou0z1NNU

US Only, vet dock inte var dom i sin tur fått informationen

EDIT: la till ordet INTE som jag missade

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

http://www.youtube.com/watch?v=3i2ou0z1NNU

US Only, vet dock var dom i sin tur fått informationen

Tack.

Vad surt det var ändå. Nu kommer Infon från machinima och de brukar väl inte snacka skit. Skall ändra i originalposten när jag kommer hem. Är på jobbet nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Sen får du gärna utveckla varför jag inte anses vara en smart europé när jag väljer Xbox one framför PS4 för jag gillar spelen, Kinect och handkontrollen?

Smaken är som baken. Du får naturligtvis köpa vad du vill. Jag tänker inte kalla dig dum för det. Men en anledning till att jag inte skulle välja Xbox är pga sveket mot pc spelare.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd