[Show and Tell] Nanaka / Chuck a Chicken

Permalänk
Medlem

[Show and Tell] Nanaka / Chuck a Chicken

Nu när jag äntligen fått upp mitt lilla hobby-projekt på github tänkte jag att det vore kul att visa upp det för forumet som en gång i tiden spelade en rätt stor roll i att mätta mitt intresse för datas.

Som så många andra hobby-projekt rör det sig om en spelmotor, samt ett halv-klart "spel" mest för att utveckla i något typ av kontext. Det är utvecklat från grund på egen hand med ganska sparsamma dependencies. Jag vet inte om jag ska kalla det för mål-löst eller flytande mål, men det enda syfte/mål som varit konstant har väl varit att lära och ha kul.

Det var ursprungligen utvecklat för Android i Java, men efter en omskrivning i C++ (för Android) tog inte Linux-porten mer än en förmiddag att slänga ihop. Förhoppningsvis ska det gå lika smidigt med andra portar i framtiden. Allt som allt har jag spenderat långt mer tid än jag är stolt över! (Även om det varit väldigt mycket on-and-off)

Och här har vi det:
Nanaka
Chuck a Chicken (kodnamn Hobo)

Jag hoppas det ska vara enkelt att ladda ner och bygga. Dokumentation finns det förhoppningsvis ganska gott om, så det är väl ingen anledning att jag drar det hela här.

Jag har inga planer på att släppa spelet i playstore eller liknande, även om det kanske vore kul att försöka med någon gång. Även om jag skulle fokusera på Hobo nu så ser min grafik* ganska förjävlig ut. Sett frammåt blir det nog att dra igång något annat "proof of concept"-spel, eventuellt 2.5D och gärna med lite mer intressant fysik då jag gärna vill arbeta mer på den (nära inextentiella) koden.

Slutligen vill jag egentligen inte få något specielt ur tråden. Jag hoppas mest att någon finner det av intresse!

* det mesta av grafiken fick jag hjälp med. Ser något bra ut så fick jag hjälp med det.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Passar på att bumpa när jag uppdaterat bygg-instruktioner och sådant trams.
Slänger in en liten teaser för att se ifall någon orkar ge sig på ett försök att bygga dessutom!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell