Begagnad laptop för enklare arbete - ThinkPad?

Permalänk
Medlem

Begagnad laptop för enklare arbete - ThinkPad?

Hej,

Jag är på jakt efter en smidig laptop för enklare arbete. Tänkte köra en linux-dist och en avskalad fönsterhanterare. Möjligtvis öppna en webbläsare då och då.

Har alltid varit svag för ThinkPad (men aldrig ägt någon) och funderar på att köpa en gammal X60(s) X61(s) eller X200. Alla 12", lättviktare och billiga på begagnatmarknaden.

Något jag bör tänka på? Några vanliga fel?

Finns det några liknande laptops från andra tillverkare som är värda att kolla på?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Du lär nog bli nöjd, har man börjat använda Thinkpads är det svårt att byta till något annat. Jag har en X220 som jag är sjukt nöjd med, den tål att man spiller vätskor i tangentbordet och att man tappar den i golvet och är dessutom liten, tunn och lätt med grym batteritid och det bästa tangentbordet. Pekpinnen är också väldigt bra efter viss tillvänjning, jag har en Elitebook på jobbet som också har en sådan, men det är inte alls samma sak, Thinkpads pekpinnar står över alla andra, trots att jag bytte till original IBM-caps på elitebooken (soft dome är grym, jag fick en uppsättning med alla tre modeller för typ en femtiolapp på Amazon.co.uk).

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, det låter lovande!

Det blev en X61 med ett 5200mAh-batteri. Ska kolla upp soft dome. Den ser mysigare ut än den klassiska