Permalänk
Medlem

Briefcase PC

Halloj! Har blivit lite av en trend att slänga ner datorn i en väska så jag tänkte att jag testar att gör samma sak
Det som är lite unikt med mitt bygge är att jag satt moderkortet i toppen av lådan så att det viks upp varje gång man öppnar lådan, tycker det vart lite fränt. Alla komponenter jag använt mig av kom från min förra dator och det är ju inte något att skryta om men vitsen med denna dator är att ha lite som en media/surf dator.

amd athlon 64 X2 Dual Core 2.3Ghz
4 GB ram
Okänt 250W nätagg
mATX moderkaka från Gigabyte (Vet inte exakt modell)

Tja, det var väl allt skrolla ner för bilderna

Briefcase PC

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Snyggt!

En fråga..Hur fixar man så man ser hur varm datorn är?

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Skrivet av tompan99:

Snyggt!

En fråga..Hur fixar man så man ser hur varm datorn är?

Man köper troligen en temperatur sensor eller något liknande

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

jag skulle inte använda fractals fläktkontroller, kolla lite andra poster, den blir uppemot 80 grader varm.

Permalänk
Skrivet av virre94:

Halloj! Har blivit lite av en trend att slänga ner datorn i en väska så jag tänkte att jag testar att gör samma sak
Det som är lite unikt med mitt bygge är att jag satt moderkortet i toppen av lådan så att det viks upp varje gång man öppnar lådan, tycker det vart lite fränt. Alla komponenter jag använt mig av kom från min förra dator och det är ju inte något att skryta om men vitsen med denna dator är att ha lite som en media/surf dator.

amd athlon 64 X2 Dual Core 2.3Ghz
4 GB ram
Okänt 250W nätagg
mATX moderkaka från Gigabyte (Vet inte exakt modell)

Tja, det var väl allt skrolla ner för bilderna

Briefcase PC

Var du tvungen att fotografera i extremt motljus från fönstret så att man inte kan se ett skit?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Haha riktigt coolt! Smackar man in ett av de nyaste moderkorten med en i7 och kör på inbyggda gpun så kan man ju få en frän landator Har du nån koll på vad för temp Cpun ligger på om du belastar den 100%? och sista frågan, låter den mkt ?

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompan99:

Snyggt!

En fråga..Hur fixar man så man ser hur varm datorn är?

Köper en temperaturmätare och sätter sensorn i datorn

Skrivet av filipcombat:

Man köper troligen en temperatur sensor eller något liknande

Jupp

Skrivet av aptjack:

jag skulle inte använda fractals fläktkontroller, kolla lite andra poster, den blir uppemot 80 grader varm.

Jag har inte haft några problem iaf men...

Skrivet av KentaSås:

Var du tvungen att fotografera i extremt motljus från fönstret så att man inte kan se ett skit?

Ah vet dom bilderna vart skit

Skrivet av Pronix:

Haha riktigt coolt! Smackar man in ett av de nyaste moderkorten med en i7 och kör på inbyggda gpun så kan man ju få en frän landator Har du nån koll på vad för temp Cpun ligger på om du belastar den 100%? och sista frågan, låter den mkt ?

Skulle vilja ha ett graffe så man kan spela lite lättare spel iallafall, Vet inte riktigt den maxar väll runt 60c i prime, den låter faktiskt väldigt lite den hörs knappt om man ställer ner på lägsta fläkthastighet

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|