Permalänk

Sony Vaio Pro 13

En av de mest intressanta bärbara datorerna jag har sett hittills. Pekskärm är valbart, den väger ingenting och priset börjar på 9k.

http://www.sony.se/product/vn-pro

Har egentligen letat efter datorer ~7k men detta är helt klart en vettig prislapp

Skulle gärna se ett test här på Sweclockers. Vad tycker ni?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu finns det en samlingstråd för lösningar på vanliga problem:
#13843051

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mackan3379:

Skulle gärna se ett test här på Sweclockers. Vad tycker ni?

Jag tycker det låter som en jävligt bra idé

Skämt åsido, jag har varit i kontakt med Sony angående att testa Vaio Pro 11 och 13. Dom kommer tyvärr inte få några samples förrän slutet på denna månad och jag går på semester några veckor i juli. Förutsatt att det inte finns någonting annat som är mer intressant att testa när jag kommer tillbaka är de båda datorerna aktuella för test!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag tycker det låter som en jävligt bra idé

Skämt åsido, jag har varit i kontakt med Sony angående att testa Vaio Pro 11 och 13. Dom kommer tyvärr inte få några samples förrän slutet på denna månad och jag går på semester några veckor i juli. Förutsatt att det inte finns någonting annat som är mer intressant att testa när jag kommer tillbaka är de båda datorerna aktuella för test!

Ni kan alltid skicka datorn till mig så testar jag den

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag tycker det låter som en jävligt bra idé

Skämt åsido, jag har varit i kontakt med Sony angående att testa Vaio Pro 11 och 13. Dom kommer tyvärr inte få några samples förrän slutet på denna månad och jag går på semester några veckor i juli. Förutsatt att det inte finns någonting annat som är mer intressant att testa när jag kommer tillbaka är de båda datorerna aktuella för test!

Det låter jättebra!

Nu vet jag inte hur mycket ni har att säga till om när det gäller samples, men imho bör ni testa datorn i grundutförande. Med pekskärm och i7-processor sticker priser snabbt iväg till >11k och någonstans där går en smärtgräns för vad jag är villig att betala för en laptop. Sen är det skönt att det släpps en ny dator utan touch med

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mackan3379:

Det låter jättebra!

Nu vet jag inte hur mycket ni har att säga till om när det gäller samples, men imho bör ni testa datorn i grundutförande. Med pekskärm och i7-processor sticker priser snabbt iväg till >11k och någonstans där går en smärtgräns för vad jag är villig att betala för en laptop. Sen är det skönt att det släpps en ny dator utan touch med

Olika från företag till företag, har faktiskt inte haft så mycket med Sony att göra tidigare om jag ska vara helt ärlig. Ibland plockar de in samples i olika konfigurationer/prisklasser och ibland handlar det om ett berg av exakt samma dator som skickas ut till medier. Jag håller med dig om att basutförande är mest intressant då priset lätt springer iväg så fort man lägger till "det lilla extra". Därför har jag alltid haft som målsättning att ta in den billigare konfigurationen om man inte gå miste om någonting väldigt bra (att man får en SSD istället för HDD kan vara en sån "killer feature" som gör att jag försöker få tag på ett dyrare exemplar).

Om vi plockar in Sony Vaio Pro 11/13 blir det nästan garanterat med pekskärm, men jag noterar självklart skillnaderna (ytbehandling på skärmen, vikt, profilmått, pris etc.) med det tillägget. Det påverkar dock varken dig eller övriga som inte är intresserade av touch-funktionen då ni helt enkelt kan hoppa över den delen av recensionen

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Har stora funderingar på att köpa denna lilla rackarn, men hur tror ni den kommer klara filmredigering, photoshop och dyl med i7:an? Hade gärna sluppit att gå upp på ca 15" och klumpigare datorer :/

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på denna! För de som är studerande kan du få 7% rabatt. så billigaste konfen blir 8300!

Någon som vet en butik som fått in dem? Vill gärna "pilla" lite på den innan ja köper den. (Bor i Uppsala)

Edit: Nån som vet hur mycket minne du kan trycka in i den?

Permalänk

Sony Vaio Pro 13

Den ser riktigt grym ut. Men med den konfigurationen jag skulle velat ha är man ju uppe i typ 11 000 så det känns lite saftigt i nuläget.

Permalänk
Skrivet av kaOOz:

Riktigt sugen på denna! För de som är studerande kan du få 7% rabatt. så billigaste konfen blir 8300!

Någon som vet en butik som fått in dem? Vill gärna "pilla" lite på den innan ja köper den. (Bor i Uppsala)

Edit: Nån som vet hur mycket minne du kan trycka in i den?

8 GB är max,

EDIT: men om du valt 4 GB från början är det i princip omöjligt att uppgradera. Minnet är fastlött på moderkortet. Det enda som kanske går att uppgradera är SSD:n, påstår vissa.

EDIT2: Tror jag beställer en med extra allt innan veckan är slut.

Permalänk

Sony

Skrivet av clarkbones:

8 GB är max,

EDIT: men om du valt 4 GB från början är det i princip omöjligt att uppgradera. Minnet är fastlött på moderkortet. Det enda som kanske går att uppgradera är SSD:n, påstår vissa.

EDIT2: Tror jag beställer en med extra allt innan veckan är slut.

Ojdå, då gäller det att välja 8GB direkt då om man ska köpa en sån. Verkar vara en återkommande grej detta på dom allra tunnaste ultrabooksen, hänger det ihop månntro?

Men kommer det att gå att uppgradera hårddisken?

Permalänk
Skrivet av Olle_Lofgren:

Ojdå, då gäller det att välja 8GB direkt då om man ska köpa en sån. Verkar vara en återkommande grej detta på dom allra tunnaste ultrabooksen, hänger det ihop månntro?

Men kommer det att gå att uppgradera hårddisken?

Ja, det hänger ihop. Det är trångt och då tar fastlödda minneskretsar mindre plats.

Det kommer att gå att uppgradera disken, men det är lite meckigt att att plocka isär datorn.

http://www.youtube.com/watch?v=IpDOSZSRYrY

Permalänk
Skrivet av clarkbones:

Ja, det hänger ihop. Det är trångt och då tar fastlödda minneskretsar mindre plats.

Det kommer att gå att uppgradera disken, men det är lite meckigt att att plocka isär datorn.

http://www.youtube.com/watch?v=IpDOSZSRYrY

Ok. Som jag trodde då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När kommer den till några återförsäljare då? Vill klämma på den och se ifall den kan få mig att slippa OSX.

Permalänk
Medlem

Läste ett bra test av Vaio Pro jag ville tips om:
http://www.goodgearguide.com.au/review/pc_world_business/sony...

man blir riktigt sugen, grymt snabb dator tack vare pci-e ssd:disken!

Permalänk
Medlem

Lade precis en beställning på 13-tums varianten. Med studentrabatt från mecenat och den reducerade kostnaden på ssd lyckades jag få 8 gb ram och 256 gb ssd för totalpriset 9 192 kr. Bra deal? Eller är jag grundlurad som faller för rabatten på ssd:n? (rabatten går ut om 3 min...)

Visa signatur

Knowledge isn't Intelligence

Permalänk
Skrivet av HaKKooN:

Lade precis en beställning på 13-tums varianten. Med studentrabatt från mecenat och den reducerade kostnaden på ssd lyckades jag få 8 gb ram och 256 gb ssd för totalpriset 9 192 kr. Bra deal? Eller är jag grundlurad som faller för rabatten på ssd:n? (rabatten går ut om 3 min...)

Jag tycker det låter som en bra deal. 128gb är inte mycket om man börjar lägga in stora program och du slutade ju på grundpriset.

Bra tips om mecenat-rabatten. Skriv gärna vad du tycker om datorn när du fått den

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Sony Vaio Pro 13

Skrivet av jumptap:

Läste ett bra test av Vaio Pro jag ville tips om:
http://www.goodgearguide.com.au/review/pc_world_business/sony...

man blir riktigt sugen, grymt snabb dator tack vare pci-e ssd:disken!

Hmmm, nu vart man ju inte mindre sugen direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaKKooN:

Lade precis en beställning på 13-tums varianten. Med studentrabatt från mecenat och den reducerade kostnaden på ssd lyckades jag få 8 gb ram och 256 gb ssd för totalpriset 9 192 kr. Bra deal? Eller är jag grundlurad som faller för rabatten på ssd:n? (rabatten går ut om 3 min...)

Jag sitter precis och funderar på att göra exakt samma sak. Jag tror det är en bra deal, Sony har kört med olika rabatter (gratis 8gb ram, gratis 4-års garanti) hela sommaren, men denna rabatten känns som den mest prisvärda trots allt, då man tjänar 500 spänn och får vettigt lagringsutrymme.

Permalänk
Medlem

Stolt ägare av en Sony Vaio Pro 13

Hej! Jag är nyregistrerad här på Sweclockers, och då mest för att jag upptäckte den här tråden. Jag råkar ha en Vaio Pro, som jag beställde direkt det dök upp en bra rabatt på Sonys hemsida. Det (rabatt på större SSD)+ studentrabatt var sweet!

Största fördelar:
Fuktansvärt lätt
Galet lång batteritid(behöver nog aldrig ta med mig laddare igen om jag inte ska bort på en veckas semester)
Trevligt tangentbord(överraskande mycket "key travel")
Skärmen är enligt mig(amatör som mest kollar på film när jag avgör en skärms kvalite) helt fantastisk. Vet inte om det är upplösningen, att det är Triluminos, eller en kombination, men det är en fröjd för ögat att kolla på den här skärmen.

Största nackdelar:
Trackpaden är lite oresponsiv då och då.
När man trycker på en av sidorna av trackpaden kan man känna hur underisdan buktar ut(mest läskigt, inte så farligt skulle jag tro)
Skarpa hörn(man skulle lätt kunna skära sig på dem)
Verkar vara en fingeravtrycksmagnet(kanske bara verkar så men jag känner att den kommer att kräva en del regelbunden putsning för att inte se nersmetad ut)

Min konfiguration:

Pekskärm : Utan pekskärm
Minne : 8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
Lagring : 256 GB SATA Flash SSD
Grafik : Intel® HD Graphics 4400
Batteri : Batteritid upp till 18 timmar
Tangentbordsstil : Bakupplyst tangentbord
NFC teknik : Integrerad NFC teknik
USB-portar : 2x USB 3.0
Trådlöst nätverk : Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Processor : Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz
Bildskärm: : 33,7cm LED 1920x1080
Finish : Svart
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Säkerhetsfunktioner : Utan säkerhetsfunktioner
Garanti : 2 års garanti
McAfee Security programvara : Inget skydd
Nätadapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Utan Adobe Creation
HDMI(TM)-utgång : HDMI(TM)-utgång
Ethernet Wi-Fi® och VGA-dongel : Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Adobe® Lightroom® : Inget Adobe Lightroom 4
Microsoft® Office 2013 : Office 365 Home Premium Trial
Operativsystem : Windows 8
Språk och tangentbord : Nordisk

Jag har, sedan datorn presenterades följt detta forum: http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/7207...

Där står mycket information som är användbar till köpsugna personer, t ex att det för europeer i dagens läge är SATA, inte PCI-E som SSD:erna ansluts med, vilket känns surt till en början då hastigheter registrerade av medlemmar med den senare visar en ungefärligt fördubbling av hastigheten. Dock tror jag inte det märks vid normalt användande. Jag har 3-5 sek kallstart, instant wake-up och ca 6 sek omstart. Enligt forumet är också skärmen på icketouch-modellen tunnare än de med touch(kanske inte så konstigt men ska tydligen vara märkbart)

MVH Zibbi

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk

Sony

Skrivet av Zibbi02:

Hej! Jag är nyregistrerad här på Sweclockers, och då mest för att jag upptäckte den här tråden. Jag råkar ha en Vaio Pro, som jag beställde direkt det dök upp en bra rabatt på Sonys hemsida. Det (rabatt på större SSD)+ studentrabatt var sweet!

Största fördelar:
Fuktansvärt lätt
Galet lång batteritid(behöver nog aldrig ta med mig laddare igen om jag inte ska bort på en veckas semester)
Trevligt tangentbord(överraskande mycket "key travel")
Skärmen är enligt mig(amatör som mest kollar på film när jag avgör en skärms kvalite) helt fantastisk. Vet inte om det är upplösningen, att det är Triluminos, eller en kombination, men det är en fröjd för ögat att kolla på den här skärmen.

Största nackdelar:
Trackpaden är lite oresponsiv då och då.
När man trycker på en av sidorna av trackpaden kan man känna hur underisdan buktar ut(mest läskigt, inte så farligt skulle jag tro)
Skarpa hörn(man skulle lätt kunna skära sig på dem)
Verkar vara en fingeravtrycksmagnet(kanske bara verkar så men jag känner att den kommer att kräva en del regelbunden putsning för att inte se nersmetad ut)

Min konfiguration:

Pekskärm : Utan pekskärm
Minne : 8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
Lagring : 256 GB SATA Flash SSD
Grafik : Intel® HD Graphics 4400
Batteri : Batteritid upp till 18 timmar
Tangentbordsstil : Bakupplyst tangentbord
NFC teknik : Integrerad NFC teknik
USB-portar : 2x USB 3.0
Trådlöst nätverk : Trådlöst LAN (IEEE 802.11abgn)
Processor : Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz
Bildskärm: : 33,7cm LED 1920x1080
Finish : Svart
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Säkerhetsfunktioner : Utan säkerhetsfunktioner
Garanti : 2 års garanti
McAfee Security programvara : Inget skydd
Nätadapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Utan Adobe Creation
HDMI(TM)-utgång : HDMI(TM)-utgång
Ethernet Wi-Fi® och VGA-dongel : Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel
Adobe® Lightroom® : Inget Adobe Lightroom 4
Microsoft® Office 2013 : Office 365 Home Premium Trial
Operativsystem : Windows 8
Språk och tangentbord : Nordisk

Jag har, sedan datorn presenterades följt detta forum: http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/7207...

Där står mycket information som är användbar till köpsugna personer, t ex att det för europeer i dagens läge är SATA, inte PCI-E som SSD:erna ansluts med, vilket känns surt till en början då hastigheter registrerade av medlemmar med den senare visar en ungefärligt fördubbling av hastigheten. Dock tror jag inte det märks vid normalt användande. Jag har 3-5 sek kallstart, instant wake-up och ca 6 sek omstart. Enligt forumet är också skärmen på icketouch-modellen tunnare än de med touch(kanske inte så konstigt men ska tydligen vara märkbart)

MVH Zibbi

Tack för bra info!

Men du måste ha extrabatteriet också va med den batteritiden? Bygger den mycket på tjockleken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Tack för bra info!

Men du måste ha extrabatteriet också va med den batteritiden? Bygger den mycket på tjockleken?

Varsgågod, jag hoppas att den är till någon nytta

Ja, det har jag. Tog lite bilder på hur det ser ut.
Första är från sidan

Andra är underifrån(som du ser är det samma batteri till 11-tummaren)

Tredje är från sidan utan batteri med locket uppfällt

Fjärde är från sidan med locket nedfällt

Som du ser bygger batteriet mycket på höjden, utan att för den delen göra datorn tjock. Vinkeln som tangenbordet lutar med då batteriet är fastsatt tycker jag känns ergonomiskt korrekt(känns normalt att skriva så helt enkelt). Även utan batteriet vinklas tangentbordet lite då man fäller upp skärmen(bild 3), vilket ger samma effekt men inte alls lika mycket. 4:e tog jag mest med för att demonstrera hur sataniskt platt den är ihopfälld utan batteri
Batteriet varken väger mycket eller känns klumpigt, och även om du inte orkar släpa med dig det överallt(är nog tänkt mest för långa flygresor eller liknande då eluttag är begränsade) har den en lång batteritid även utan. Jag antar att man kan tacka Haswell för det

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk

Så extra stora batteriet ersätter inte det andra batteriet utan man kopplar till de undertill och lägger till batteritid till det vanliga batteriet, har jag uppfattat det korrekt då? Smart isf!

Rätt läcker dator måste jag säga

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Så extra stora batteriet ersätter inte det andra batteriet utan man kopplar till de undertill och lägger till batteritid till det vanliga batteriet, har jag uppfattat det korrekt då? Smart isf!

Rätt läcker dator måste jag säga

Stämmer bra det! Sony har haft den batteridesignen("sheet battery") på flera tidigare modeller(tex S-serien) och jag gillar det skarpt. Kolla länken till febers recension, finns bra bilder på det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Zibbi02 Tack för dina intryck och bilder. Blir sjukt sugen på en sådan här själv. Men hade gärna sett HD5000 grafiken istället för HD4400 om man nu får ett ryck och vill spela något.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Stämmer bra det! Sony har haft den batteridesignen("sheet battery") på flera tidigare modeller(tex S-serien) och jag gillar det skarpt. Kolla länken till febers recension, finns bra bilder på det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen till Sweclockers! Mycket bra info du har skrivit

Jag har läst lite om högljudda fläktar, vad tycker du om det? Lite av en tradeoff verkar man få acceptera mellan det lätta kolfiberchassit och bra kylning.

Skärmen låter utmärkt, är det en matt variant när man väljer bort touch?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Sony

Skrivet av Zibbi02:

Varsgågod, jag hoppas att den är till någon nytta

Ja, det har jag. Tog lite bilder på hur det ser ut.
Första är från sidan https://www.dropbox.com/s/sc8p8vc58klzldy/2013-07-17%2011.53....

Andra är underifrån(som du ser är det samma batteri till 11-tummaren) https://www.dropbox.com/s/2g6rken1cnz5la4/2013-07-17%2011.53....

Tredje är från sidan utan batteri med locket uppfällt https://www.dropbox.com/s/87uc0mex5u2iypw/2013-07-17%2011.55....

Fjärde är från sidan med locket nedfällt https://www.dropbox.com/s/j0sfiqfbed71clg/2013-07-17%2011.54....

Som du ser bygger batteriet mycket på höjden, utan att för den delen göra datorn tjock. Vinkeln som tangenbordet lutar med då batteriet är fastsatt tycker jag känns ergonomiskt korrekt(känns normalt att skriva så helt enkelt). Även utan batteriet vinklas tangentbordet lite då man fäller upp skärmen(bild 3), vilket ger samma effekt men inte alls lika mycket. 4:e tog jag mest med för att demonstrera hur sataniskt platt den är ihopfälld utan batteri
Batteriet varken väger mycket eller känns klumpigt, och även om du inte orkar släpa med dig det överallt(är nog tänkt mest för långa flygresor eller liknande då eluttag är begränsade) har den en lång batteritid även utan. Jag antar att man kan tacka Haswell för det

Tyvärr ser jag inte bilderna på jobbet då det verkar vara spärrat på nåt sätt här. Men får kolla lite sen hemma.

Läste lite på det andra forumet och det verkar som många har problem med trackpad, fläktljud och Wifi. är dom bara kräsna eller är det nåt som du stör dig på mycket? Tycker du det var ett bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Zibbi02 Tack för dina intryck och bilder. Blir sjukt sugen på en sådan här själv. Men hade gärna sett HD5000 grafiken istället för HD4400 om man nu får ett ryck och vill spela något.

Det hade ju varit grädden på moset i sådana fall! Dock, som Accipiter46 skriver, finns det ett visst dilemma med kolfiber och kylning. Jag skulle gissa på att det är därför de fick gå den smala vägen GPU-mässigt.

Skrivet av Accipiter46:

Välkommen till Sweclockers! Mycket bra info du har skrivit

Jag har läst lite om högljudda fläktar, vad tycker du om det? Lite av en tradeoff verkar man få acceptera mellan det lätta kolfiberchassit och bra kylning.

Skärmen låter utmärkt, är det en matt variant när man väljer bort touch?

Tack så mycket! Har läst mycket här länge men aldrig känt att jag har haft något att tillägga eller erbjuda, vilket jag hoppas jag har nu
Just mitt exemplar är knäpptyst vid normal användning, som till exempel vid surfande på forum, och är inte speciellt högljudd vid filmvisning(fläktarna går igång men överröstar absolut inte filmljudet). Trots detta har jag också läst om att vissa har problem med fläktljud, vilket de i forumet på notebookreview verkar ha kommit fram till beror på små skillnader mellan olika processorers, av samma modell, idle- och load-förbrukning. De har gjort lite mätningar för att komma fram till detta, men jag har ingen aning om det är anledningen.

Ja, skärmen utan touch är matt, vilket tillsammans med det högre priset(+900) för touch-skärm är anledningen till att jag valde att köra på modellen utan. Jag verkar inte vara helt ensam om att tycka att touch på en laptop är onödigt, och att kolla på film på en glossy display full med fingeravtryck inte är 100% njutbart.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Tyvärr ser jag inte bilderna på jobbet då det verkar vara spärrat på nåt sätt på jobbet. Men får kolla lite sen hemma.

Läste lite på det andra forumet och det verkar som många har problem med trackpad, fläktljud och Wifi. är dom bara kräsna eller är det nåt som du stör dig på mycket? Tycker du det var ett bra köp?

Gör så. trackpaden tror jag är en smaksak, som så mycket annat. Jag har inte testat någon MBA trackpad, men jag tycker den här håller samma klass som den en kompis ASUS ultrabook har. Jag håller med om att det är lite skumt att man kan känna att det rör på sig på undersidan när man trycker, men tror det är en konsekvens av hur tunn den är.

Fläktljudet är som jag skrev ovanför något som håller på att undersökas. Allt jag vet är att min är tyst. Sen om jag hade tur eller om majoriteten av exemplaren är så kan jag inte uttala mig om. Det har för bra några dagar sedan kommit en wifi-uppdatering(jag hann aldrig testa utan den), vilken ska ha ordnat mycket för flera på det forumet. Sen ska tydligen nya MBA med samma nätverkskort har liknande problem(källa: de på andra forumet), så kanske beror på intels drivers.

Jag behövde en dator jag kunde ta med mig i väskan varje dag, som är skön att skriva på, och som har batteri som räcker hela dagen lång. Denna kändes med rabatterna(studentrabatt+veckoerbjudande) prisvärd, så ja, jag tycker att jag gjorde ett bra köp!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Gör så. trackpaden tror jag är en smaksak, som så mycket annat. Jag har inte testat någon MBA trackpad, men jag tycker den här håller samma klass som den en kompis ASUS ultrabook har. Jag håller med om att det är lite skumt att man kan känna att det rör på sig på undersidan när man trycker, men tror det är en konsekvens av hur tunn den är.

Fläktljudet är som jag skrev ovanför något som håller på att undersökas. Allt jag vet är att min är tyst. Sen om jag hade tur eller om majoriteten av exemplaren är så kan jag inte uttala mig om. Det har för bra några dagar sedan kommit en wifi-uppdatering(jag hann aldrig testa utan den), vilken ska ha ordnat mycket för flera på det forumet. Sen ska tydligen nya MBA med samma nätverkskort har liknande problem(källa: de på andra forumet), så kanske beror på intels drivers.

Jag behövde en dator jag kunde ta med mig i väskan varje dag, som är skön att skriva på, och som har batteri som räcker hela dagen lång. Denna kändes med rabatterna(studentrabatt+veckoerbjudande) prisvärd, så ja, jag tycker att jag gjorde ett bra köp!

Ja, tror folk har blivit lite bortskämda med MBA´s trackpad som spelar i en liten egen liga. Fläktljud tror jag inte kommer att störa mig då jag inte störs av den äldre laptop jag har som låter som f*n.

Ja den verkar ju onekligen vara riktigt bra, dock funderar jag på att vänta lite till och se vad Asus kan komma med för Ultrabook med Haswell. Sen vill man ju klämma och känna lite först också. Speciellt detta med trackpad som känns igenom datorn. Men folk verkar begära väldigt mycket av en dator som är så tunn och ändå har så pass hög prestanda.