Permalänk
Medlem

Optimera Windows 8?

Hej!

Har en HP laptop av modell HP 655. Den kör Windows 8 som standard, men jag upplever den väldigt seg. Jag körde Autodesk Inventor Pro på den för ett skolarbete, och det gick sådär, programmet slutade svara då och då och likaså datorn. Den går snabbt in i Metro men öppnar upp mappar eller program segt. Har inte den för att spela på men skulle vilja kolla på film samt surfa på internet utan att den fryser.. Samt, om endast 1,59 GB går att använda, går det att minska grafikkortets dedikerade minne (vilket jag antar är det som tar plats) och ge mer plats till program istället? Har även på hög prestanda som energischema.

Datorns specs är:

Text kopierad från System i Kontrollpanelen:
Processor: AMD E1-1200 APU with Radeon(tm) HD Graphics 1,40 Ghz
RAM: 2,00 GB (1,59 GB går att använda)
Systemtyp: 64-bitars operativssystem, x64-baserad processor
Text kopierad från Enhetshanteraren:
Bildskärmskort: AMD Radeon HD 7310 Graphics
Diskenheter: Hitachi HTS543232A7A384 SATA Disk Device
Processorer: AMD E1-1200 APU with Radeon(tm) HD Graphics, två stycken så alltså två-kärnig

Finns det några inställningar alternativt ett program som kan göra den snabbare?

Tacksam för svar

EDIT: Mätte nyss och det tar 32 sekunder från det att jag trycker på CTRL+SHIFT+ESC till att aktivitetshanteraren öppnas och ytterligare en sekund för den att sluta vara blank. Ytterliggare en gång till testade jag och då tog det endast 3 sekunder.

EDIT #2: Har sökt igenom forumet och internet men alla tipsar om diskrensing och liknande, denna dator är ny och jag har endast installerat tre program på den, förutom webcam saker som jag ännu inte tagit bort. Det är knappast detta som är problemet för mig, och därför valde jag att göra en ny tråd.

Permalänk
Medlem

är den alltid seg eller bara när du kör Autodesk Inventor Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

är den alltid seg eller bara när du kör Autodesk Inventor Pro

Den är seg från och till, den hängde sig mer gånger i Inventor men gör det även om programmet är stängt. Men märker ibland när jag surfar på den att den ibland tar längre tid att reagera.