Mina erfarenheter av Electronova

Permalänk
Medlem

En i mängden av "Eletronovakunder"

Ja, jag är en i mängden godtrogna som för några veckor sedan betalade 5 000 spänn för en Galaxy S4 som jag inte sett röken av (ordernr 14921, kan det verkligen vara nästan 15000 som beställt varor genom dem?!). Efter upprepade tel.samtal och mail till Electronova har jag gett upp och kommer nu att anmäla dem/mitt ärende till tryggehandel.se och kunsumenteuropa.se. Det som också förvånar mig lite är att Prisjakt.se inte tar bort dem, där har ju många också gett dem uruselt betyg och de borde inte finnas med. Det är ju bl a genom Prisjakt och Pricerunner som Electronova får sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenthh:

Ja, jag är en i mängden godtrogna som för några veckor sedan betalade 5 000 spänn för en Galaxy S4 som jag inte sett röken av (ordernr 14921, kan det verkligen vara nästan 15000 som beställt varor genom dem?!). Efter upprepade tel.samtal och mail till Electronova har jag gett upp och kommer nu att anmäla dem/mitt ärende till tryggehandel.se och kunsumenteuropa.se. Det som också förvånar mig lite är att Prisjakt.se inte tar bort dem, där har ju många också gett dem uruselt betyg och de borde inte finnas med. Det är ju bl a genom Prisjakt och Pricerunner som Electronova får sina kunder.

Prisjakt och Pricerunner är som Metacritic...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av kenthh:

Ja, jag är en i mängden godtrogna som för några veckor sedan betalade 5 000 spänn för en Galaxy S4 som jag inte sett röken av (ordernr 14921, kan det verkligen vara nästan 15000 som beställt varor genom dem?!). Efter upprepade tel.samtal och mail till Electronova har jag gett upp och kommer nu att anmäla dem/mitt ärende till tryggehandel.se och kunsumenteuropa.se. Det som också förvånar mig lite är att Prisjakt.se inte tar bort dem, där har ju många också gett dem uruselt betyg och de borde inte finnas med. Det är ju bl a genom Prisjakt och Pricerunner som Electronova får sina kunder.

Enligt Richard Umerov, Office manager på Electronova i Tallin har dom 12000 kunder/vecka...

"Anyhow we are searching resolution in this case ASAP. We don´t like this eighter, casue it feels not good. But unfortantly this is not first time. We are handeling around 12.000 customers per week, and when some things lock up, it is not easy. It is not only one problem every week it is many things that we dont occure over.

Wisch you a pleasent wekeend.
Best Regards
Richard Umerov
Office manager"

Bra att se fler rapportera dom till konsumenteuropa och tryggehandel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Turbomatic:

Enligt Richard Umerov, Office manager på Electronova i Tallin har dom 12000 kunder/vecka...

"Anyhow we are searching resolution in this case ASAP. We don´t like this eighter, casue it feels not good. But unfortantly this is not first time. We are handeling around 12.000 customers per week, and when some things lock up, it is not easy. It is not only one problem every week it is many things that we dont occure over.

Wisch you a pleasent wekeend.
Best Regards
Richard Umerov
Office manager"

Bra att se fler rapportera dom till konsumenteuropa och tryggehandel.

Das ist some najs englisch.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbomatic:

Enligt Richard Umerov, Office manager på Electronova i Tallin har dom 12000 kunder/vecka...

"Anyhow we are searching resolution in this case ASAP. We don´t like this eighter, casue it feels not good. But unfortantly this is not first time. We are handeling around 12.000 customers per week, and when some things lock up, it is not easy. It is not only one problem every week it is many things that we dont occure over.

Wisch you a pleasent wekeend.
Best Regards
Richard Umerov
Office manager"

Bra att se fler rapportera dom till konsumenteuropa och tryggehandel.

Att skylla på att man har mycket kunder (om det nu är sant) är ingen ursäkt för att inte leverara varor, det är okej under speciella dagar såsom jul och sånt. Men du bor kunna fixa iordning ett sådant problem under en helt vanlig vecka så det inte löper under flera veckor.

Permalänk

Dom finns på forumet under namnet Electronova, inloggad senast igår.

I denna tråd finns massa info kring deras företag, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=1161...

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Jag fick email från Trygg E-handel idag:
"Electronova har inte levt upp till kraven vi ställer på våra medlemmar och har av den anledningen blivit av med sitt Trygg e-handel-medlemsakp med omedelbar verkan."
Länken till Trygg E-handel på deras sida fungerar inte längre.

Min order verkar dock ha skickats (från Tyskland) fick kollinummer igår, men inte som express som lovats av både "Jakob" och den estniska supporten. Får se om det är telefoner eller en sten i paketet när det kommer fram.

Permalänk

Trygg E-handel har även en varning för Electronova på sin förstasida. tryggehandel.se

"VARNING!
Electronova är inte certifierad Trygg e-handlare
Electronova är inte certifierad Trygg e-handlare. Vi har påpekat för dem vid flera tillfällen och under en längre tid att de inte längre uppfyller kraven för att vara certifierad Trygg e-handlare och att de ska ta bort logotypen från sin websida. Rättsliga åtgärder kommer inom kort att vidtagas om inte logotypen tas bort."

Permalänk
Medlem

Inte jätteförvånad över att det visade sig vara en tjuvfirma tillslut.
Men väldigt trisst för er som handlade där :\

Permalänk
Inaktiv

Kaos, tror de kommer gå under när som helst!! De försöker bara roffa åt sig andra pengar o sedan fly. 2 Svenska skapade företaget. De borde fängslas snabbt!!

Permalänk
Medlem

Samma taktik som kameraexperten.
Sälja billigt ett tag tills beställningarna rullar in och sen casha in.
De som var skeptiska fick rätt till slut.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/shopping/article17109912...

Permalänk
Medlem

Inte förvånad. Inga kortbetalningsmöjligheter och så "David", deras representant här på forumet, som säger sig vara svensk men skriver svenska värre än Google Translate, ja det säger ju det mesta. Återigen lär vi oss den gamla läxan att om någonting är för bra för att vara sant...

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/shopping/article17109912...

Edit: Visst redan postad i ett inlägg ovan.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Ingen överraskning. Folk gör vad som helst för att tjäna ett par hundralappar och sen gråter man när man blivit blåst.

/facepalm

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt om personen från Electronova som svarar i trådar här på forumet även svarar nu...
Vad är er "ursäkt"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Tur att jag inte köpte nåt därifrån, var precis på gränsen att beställa Ip5 som present till min bror. Sluta med att jag köpte den från elgiganten. Betalar hellre extra och är trygg med supporten om det blir problem än att ångra mig om telefonen skiter sig.

Lite ironiskt då el-giganten är kända för att fiffla med returnerade produkter.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/shopping/article17120960...

Snyft snyft.

Man kan väl fortsätta att svara på mail då?