Mining Rigs Tråden (Bilder)

Permalänk
Medlem

Mining Rigs Tråden (Bilder)

Uppdaterad med nya bilder och information 19/1/2014

Tänkte att vi skulle starta en sån här tråd på Sweclockers. Finns likadana trådar i andra utländska forum.

Lägg upp bild på riggen och skriv vad ni får för K/hash eller M/hash
Skriv gärna os, inställningar och vilket program ni minar med. Temperaturen som visas är från idag.

Här är lite bilder och info på mina riggar.

Rigg 1 med 3 x Gigabyte 7950 = 2085 K/hs

Rigg 2 med 3x Sapphire 7950 + 1 Gigabyte 7950 = 2685 K/hs

Rigg 3 med 4x Powercolor R9 280X = 2935 K/hash

Rigg 4 main datorn. Sapphire R9 290X = 830K/hs (väldigt under klockad och sänkt spänning)

Totalt 8535 K/hs.

Cgminer config för 280X

"intensity" : "13,13,13,13",
"worksize" : "256,256,256,256",
"kernel" : "scrypt,scrypt,scrypt,scrypt",
"lookup-gap" : "2,2,2,2",
"thread-concurrency" : "8193,8193,8193,8193",
"gpu-engine" : "1051,1071,1071,1071",
"gpu-memclock" : "1500,1500,1500,1500",
"gpu-powertune" : "20,20,20,20",
"auto-fan" : true,
"gpu-fan" : "50-100",
"temp-target" : "70,70,70,70",
"temp-overheat" : "85,85,85,85",
"temp-cutoff" : "90,90,90,90",
"api-port" : "4028",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "2",
"hotplug" : "5",
"log" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"queue" : "1",
"scan-time" : "60",
"scrypt" : true,
"temp-hysteresis" : "3",
"shares" : "0",
"kernel-path" : "/usr/local/bin"
}

Dold text

Cgminer config för Gigabyte 7950 korten.

"intensity" : "20,20,20",
"vectors" : "1,1,1",
"worksize" : "256,256,256",
"kernel" : "scrypt,scrypt,scrypt",
"lookup-gap" : "2,2,2",
"thread-concurrency" : "24000,24000,24000",
"shaders" : "0,0,0",
"gpu-engine" : "1120,1120,1120",
"gpu-memclock" : "1250,1250,1250",
"gpu-powertune" : "20,20,20",
"auto-fan" : true,
"gpu-fan" : "50-100",
"temp-target" : "70,70,70",
"temp-overheat" : "85,85,85",
"temp-cutoff" : "90,90,90",
"api-port" : "4028",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"log" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"queue" : "1",
"scan-time" : "60",
"scrypt" : true,
"temp-hysteresis" : "3",
"shares" : "0",
"kernel-path" : "/usr/local/bin"
}

Dold text

Cgminer config för Sapphire 7950 vapor-x korten (första kortet är gigabyte 7950)

"intensity" : "19,19,19,19",
"vectors" : "1,1,1,1",
"worksize" : "256,256,256,256",
"kernel" : "scrypt,scrypt,scrypt,scrypt",
"lookup-gap" : "2,2,2,2",
"thread-concurrency" : "24000,24000,24000,24000",
"shaders" : "0,0,0,0",
"gpu-engine" : "1120,1100,1100,1100",
"gpu-memclock" : "1250,1500,1500,1500",
"gpu-powertune" : "20,20,20,20",
"auto-fan" : true,
"gpu-fan" : "30-100",
"temp-target" : "70,70,70,70",
"temp-overheat" : "85,85,85,85",
"temp-cutoff" : "90,90,90,90",
"api-port" : "4028",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"log" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"queue" : "1",
"scan-time" : "60",
"scrypt" : true,
"temp-hysteresis" : "3",
"shares" : "0",
"kernel-path" : "/usr/local/bin"
}

Dold text

Senaste riggen med 4 x 280X

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

det var inte en dålig setup du hade

tråd delad
Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

det var inte en dålig setup du hade

Tack tack.

tråd delad
Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

blir det inte väldigt dammigt i grafikkorten?

Vad är det för operativsystem? känns som win 95 i modern tappning :/

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av moonblase:

blir det inte väldigt dammigt i grafikkorten?

Vad är det för operativsystem? känns som win 95 i modern tappning :/

Det är väll Windows 7 han andvänder? fast med något annat tema som drar mindre ram och gpu kraft.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

blir det inte väldigt dammigt i grafikkorten?

Vad är det för operativsystem? känns som win 95 i modern tappning :/

Det blir inte så dammigt faktiskt. Gör rent om det behövs.
Det är Windows 7 med klassisk tema.

Skrivet av Bra Hemsida:

Det är väll Windows 7 han andvänder? fast med något annat tema som drar mindre ram och gpu kraft.

Stämmer bra.

tråd delad
Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd delad*

Inlägg som låg utanför ämnet flyttade. Inlägg som diskuterade huruvida man skulle skapa en ny tråd eller inte borttagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd delad*

Inlägg som låg utanför ämnet flyttade. Inlägg som diskuterade huruvida man skulle skapa en ny tråd eller inte borttagna.

Tack så mycket.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Well, här kommer ett par bilder på riggen jag hade. Har dock inte kvar den då jag blivit tvungen att avsluta mitt minande.
Dessa var tyvärr de enda bilderna jag hittade på mobilen, vet att jag har tagit flera men hittar dem ej.

Såhär såg det ut i början. Var ett måste att skaffa risers så man kunde få lite bättre temps på korten.

Efter ett par dagar när jag byggt en ställning (enbart ögonmått, så var helt nöjd med resultatet!:D )& skaffat risers.
Notera kortet till höger, ett ruttet 5570 tror jag som gav hela 80-90 khash/s! Klart värt att ha med den lilla rackaren!

När man väl har kommit igång så ville man ju ha högre & högre hash! Så det vart att skaffa sig en till rigg.

Här är en bild på andra ställningen med mobot jag använde.

Andra riggar var väldigt lik såsom denna var gjord. Båda fick dessutom stå på golvet då luften i rummet var ruggigt varmt, tempsen var helt OK om man tänker att rummet låg på 30c mitt på dagen. Tempsen låg mellan 62-82c på de olika korten, 100% activity!

Korten jag använde var 5830, 5850 x2, 6870 x2, 6950 bios flashade till 6970 x2 & det underbara 5570!
Hade som totalt runt 2-2,5khash/s i Scrypt. Sha har jag ingen aning vad jag hade, provade aldrig!

Har dock inte slutat helt med crypto coins, sitter mest på btc-e & håller på med trading. Kul det med!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Well, här kommer ett par bilder på riggen jag hade. Har dock inte kvar den då jag blivit tvungen att avsluta mitt minande.
Dessa var tyvärr de enda bilderna jag hittade på mobilen, vet att jag har tagit flera men hittar dem ej.

Såhär såg det ut i början. Var ett måste att skaffa risers så man kunde få lite bättre temps på korten.

http://i43.tinypic.com/2ufsosh.jpg

Efter ett par dagar när jag byggt en ställning (enbart ögonmått, så var helt nöjd med resultatet!:D )& skaffat risers.
Notera kortet till höger, ett ruttet 5570 tror jag som gav hela 80-90 khash/s! Klart värt att ha med den lilla rackaren!

http://i43.tinypic.com/2reth7q.jpg

När man väl har kommit igång så ville man ju ha högre & högre hash! Så det vart att skaffa sig en till rigg.

Här är en bild på andra ställningen med mobot jag använde.

http://i39.tinypic.com/mcewjk.jpg

Andra riggar var väldigt lik såsom denna var gjord. Båda fick dessutom stå på golvet då luften i rummet var ruggigt varmt, tempsen var helt OK om man tänker att rummet låg på 30c mitt på dagen. Tempsen låg mellan 62-82c på de olika korten, 100% activity!

http://i39.tinypic.com/jl00t2.jpg

Korten jag använde var 5830, 5850 x2, 6870 x2, 6950 bios flashade till 6970 x2 & det underbara 5570!
Hade som totalt runt 2-2,5khash/s i Scrypt. Sha har jag ingen aning vad jag hade, provade aldrig!

Har dock inte slutat helt med crypto coins, sitter mest på btc-e & håller på med trading. Kul det med!

Nice nice. Tackar för bilderna. Nu tycker jag att resten av folket också ska lägga upp lite bilder på sina minings riggar : )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd delad igen*

Av samma anledning som ovan. Mer allmänna frågor om bitcoins eller mining tas med fördel i en egen tråd eller i den stora tråden om ämnet.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/galleri/9606-mining-rigs

Såld nu, för jag uppgraderat mig till bättre saker

Fått en sån här nu, väntar dock på 2 större brädor.. som dyker upp... någon gång..
https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

http://www.sweclockers.com/galleri/9606-mining-rigs

Såld nu, för jag uppgraderat mig till bättre saker

Fått en sån här nu, väntar dock på 2 större brädor.. som dyker upp... någon gång..
https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...

Haha, jadu. Själv skulle jag aldrig köpa en ASIC maskin nu.
Men posta gärna resultat när du får den! Hastighet, hur mycket du tjänar per dygn osv

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Haha, jadu. Själv skulle jag aldrig köpa en ASIC maskin nu.
Men posta gärna resultat när du får den! Hastighet, hur mycket du tjänar per dygn osv

Han skrev ju att han redan fått den.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

http://www.sweclockers.com/galleri/9606-mining-rigs

Såld nu, för jag uppgraderat mig till bättre saker

Fått en sån här nu, väntar dock på 2 större brädor.. som dyker upp... någon gång..
https://products.butterflylabs.com/homepage/5-gh-s-bitcoin-mi...

Nice nice. Lägg gärna upp lite bilder och vad du får ut för M/hash från den.
När beställde du den som du har fått redan?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Här är några bilder på min sedelpress:

Det är 5st 7950 på ett MSI Z77A-G45 med en Pentium G620. Finns plats för ytterligare ett kort. Nätagget är på 1500W, så det borde klara belastningen. Prestandan (scrypt) är som brukligt 600 kh/s/kort, dvs 3000 kh/s för hela paketet.

Temperaturerna ligger mellan 70 och 85°C beroende på kylare. ASUS-korten är svalast trots att de drar 30% mer ström än de varmaste (Sapphire) korten. Var dock tvungen att lägga till några brickor för att kylaren skulle sitta ordentligt på det ena ASUS-kortet. Utan brickorna spikade GPUn direkt upp i 100°C och hashraten decimerades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Här är några bilder på min sedelpress:
http://forumbilder.se/CESRM/img-8001.jpg

http://forumbilder.se/CESRM/img-8005.jpg

http://forumbilder.se/CESRM/img-8013.jpg

Det är 5st 7950 på ett MSI Z77A-G45 med en Pentium G620. Finns plats för ytterligare ett kort. Nätagget är på 1500W, så det borde klara belastningen. Prestandan (scrypt) är som brukligt 600 kh/s/kort, dvs 3000 kh/s för hela paketet.

Temperaturerna ligger mellan 70 och 85°C beroende på kylare. ASUS-korten är svalast trots att de drar 30% mer ström än de varmaste (Sapphire) korten. Var dock tvungen att lägga till några brickor för att kylaren skulle sitta ordentligt på det ena ASUS-kortet. Utan brickorna spikade GPUn direkt upp i 100°C och hashraten decimerades.

Nice nice. Kul att du la upp lite bilder. Väldigt fina bilder måste jag säga. Använder du risers med ström? (Powerd risers)

EDIT: såg nu att du hade vanliga risers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Nice nice. Kul att du la upp lite bilder. Väldigt fina bilder måste jag säga. Använder du risers med ström? (Powerd risers)

EDIT: såg nu att du hade vanliga risers.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Det är blandat. Jag kör med 2 vanliga x16 till x16 risers utan ström och tre x1 till x16 med ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Tack!

Det är blandat. Jag kör med 2 vanliga x16 till x16 risers utan ström och tre x1 till x16 med ström.

Okej. Bra bra

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Haha, jadu. Själv skulle jag aldrig köpa en ASIC maskin nu.
Men posta gärna resultat när du får den! Hastighet, hur mycket du tjänar per dygn osv

5.5gh, funkar på alla sha256 coins.

0.11-0.16btc per dag,

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Nice nice. Lägg gärna upp lite bilder och vad du får ut för M/hash från den.
När beställde du den som du har fått redan?

Juni/juli förra året ska få in 30gh samt 60gh. 30 gh ska skickas ut denna eller nästa troligtvis.

sen 60gh... får se beställde den i oktober förra året.

Rullar på fint.

Temp: 40C (håller sig mellan 38-42c beroende på
Hash: 5.5-6gh. Hoppar lite.
Förbrukning: 35W.

Strömadapters som jag fick med funkade inte, så var tvungen o klippa sönder en annan och koppla in den i pci-e från nätagget Bild får jag väl slänge in lite senare.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Juni/juli förra året ska få in 30gh samt 60gh. 30 gh ska skickas ut denna eller nästa troligtvis.

sen 60gh... får se beställde den i oktober förra året.

Rullar på fint.

Temp: 40C (håller sig mellan 38-42c beroende på
Hash: 5.5-6gh. Hoppar lite.
Förbrukning: 35W.

Strömadapters som jag fick med funkade inte, så var tvungen o klippa sönder en annan och koppla in den i pci-e från nätagget Bild får jag väl slänge in lite senare.

Låter riktigt grymt. Nu väntar vi på lite bilder bara : )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Låter riktigt grymt. Nu väntar vi på lite bilder bara : )

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Herregud. Är det verkligen din som är så skitig? Hemskt. Skulle aldrig kunna behandla den på det sättet. Hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Herregud. Är det verkligen din som är så skitig? Hemskt. Skulle aldrig kunna behandla den på det sättet. Hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha nej, tagen från bfl forumet, butterfly labs hade fått in den för undersökning av vad som var fel

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Haha nej, tagen från bfl forumet, butterfly labs hade fått in den för undersökning av vad som var fel

Hehe okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Tack!

Det är blandat. Jag kör med 2 vanliga x16 till x16 risers utan ström och tre x1 till x16 med ström.

Var fick du tag i 1x till 16x risers?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

stora frågan är hur många dagar på denna grad för att dra in 1 bitcoin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Var fick du tag i 1x till 16x risers?

eBay (http://www.ebay.com/sch/Cables-Connectors-/31491/m.html?_nkw=...). Mina är dock "powered", något han inte verkar sälja längre. Leveranstiden lär ju också vara brutalt lång vid denna tiden av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

eBay (http://www.ebay.com/sch/Cables-Connectors-/31491/m.html?_nkw=...). Mina är dock "powered", något han inte verkar sälja längre. Leveranstiden lär ju också vara brutalt lång vid denna tiden av året.

Lyckades få tag på ett par stycken från kina.. bör ha dem här på fredag

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."