Alla oneshottar mig? (bf3)

Permalänk
Medlem

Alla oneshottar mig? (bf3)

Det verkar vara nån glitch jag råkar ut för emellanåt. Jag blir oneshottad av ALLT. Eller snarare så att så fort jag blir beskjuten så träffar flera kulor samtidigt. De enda undantagen är vapen som skjuter riktigt sakta. Det blir ganska osbelbart eftersom det inte går att vinna en enda eldstrid såvida de inte vet att jag är där.

När jag spelade igår kväll hade jag inte det problemet. Men när jag drog igång idag så blir det så, testat ett par olika servrar. Har ca 30 - 40 i ping. Nej, det är inte hardcore.

Är jag den enda som har det problemet? Jag brukar inte hetsa upp mig så jäkligt, men det där gör mig sjukt irriterad.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Det verkar vara nån glitch jag råkar ut för emellanåt. Jag blir oneshottad av ALLT. Eller snarare så att så fort jag blir beskjuten så träffar flera kulor samtidigt. De enda undantagen är vapen som skjuter riktigt sakta. Det blir ganska osbelbart eftersom det inte går att vinna en enda eldstrid såvida de inte vet att jag är där.

När jag spelade igår kväll hade jag inte det problemet. Men när jag drog igång idag så blir det så, testat ett par olika servrar. Har ca 30 - 40 i ping. Nej, det är inte hardcore.

Är jag den enda som har det problemet? Jag brukar inte hetsa upp mig så jäkligt, men det där gör mig sjukt irriterad.

Eftersom det är client side hit registration så kan delayen mellan spelare och spelare leda till att det verkar som om man dör på en träff, när man egentligen tagit flera träffar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur många träffar hör du slå mot dig?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Säker att det inte är en sniper?
Flera stycken mot dig?
Kör med M16A3 om du vill vinna en eldstrid eller typ P90. Eller lär dig sikta mot huvudet!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hur många träffar slår mot mig? Tja ungefär som när man blir skjuten av en hagelbössa. Sprlaatt, så är man död på bråkdelen av en sekund även från vapen som SCAR-L och andra långsamma AR/carbines.

Tror det är nått som glitchar. För nyss spelade jag igen och då funkade det normalt. Startade iofs om datorn emellan, om det kan ha med det att göra.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Hur många träffar slår mot mig? Tja ungefär som när man blir skjuten av en hagelbössa. Sprlaatt, så är man död på bråkdelen av en sekund även från vapen som SCAR-L och andra långsamma AR/carbines.

Tror det är nått som glitchar. För nyss spelade jag igen och då funkade det normalt. Startade iofs om datorn emellan, om det kan ha med det att göra.

Möjligt att det är något som glitchar.
Men shotgun -> Instakill oftast.
Scar-L har rätt hög damage så träffar man rätt så dör du rätt snabbt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Vart själv dödad av en fis tyckte jag i spelet så jag slutade lira..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har också upplevt detta ibland. Framförallt på metro. Det var helt jävla ospelbart, minst lilla träff och man va stendöd.200 meter med typ pistol och du tvärdog och det träffar i axeln. Men ibland så funkar det normalt. Asskumt!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Jag tror detta har något att göra med mångspelar banor, upp till 64 players, testat mindre spelar servers? För där blir oftast något lagg eller vad man ska kalla det mellan varje spelare. Ibland ser man t.ex teammates flyga framåt, och ibland ser man folk som bara swishar genom luften till ett annat ställe även om ens ping är 30-40.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Jag tror detta har något att göra med mångspelar banor, upp till 64 players, testat mindre spelar servers? För där blir oftast något lagg eller vad man ska kalla det mellan varje spelare. Ibland ser man t.ex teammates flyga framåt, och ibland ser man folk som bara swishar genom luften till ett annat ställe även om ens ping är 30-40.

Problemet är precis det som valiumballong skriver.
Det är klienten som hanterar spelardatan och som sedan kommunicerar med servern.
"Rubberbanding" uppstår också på grund av detta.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Gå in i options och kolla vad din Network smoothing factor står på, bör vara så långt som möjligt för bättre flyt =P (Dock så kommer din kniv animation blir hur ful som helst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Eftersom det är client side hit registration så kan delayen mellan spelare och spelare leda till att det verkar som om man dör på en träff, när man egentligen tagit flera träffar.

Där har du svaret. Inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Där har du svaret. Inget annat.

Det är så synd att det ska vara så. Tycker verkligen att BF3 är ett jätteroligt spel, men efter att ha spelat Counter-Strike så känns alla andra spel så jäkla värdelösa på grund av sådana här saker..

Permalänk

Inget fel på din dator, ditt internet eller själva spelet. De använder sig av client-side på servrarna. Vilket gör att det du ser kan du träffa, har du upplevt att du blivit skjuten efter du har lagt dig ner bakom säkert skydd där de inte borde kunnat träffa en? Eller kanske hoppat runt ett hörn när du blivit beskjuten och dör efter du kommit runt hörnet? I alla fall så är så att på deras bild har du inte kommit bakom skydd än och därför kan de träffa dig. Det är därför det tom kan vara bra att ha lite lagg.

Poängen är att alla ser inte exakt samma sak med client-side, man kan säga att de spelar genom sin egna server (datorn) fast med andra på en stor server. Server-side däremot, då är allting lika dant för alla. Alla spelar på en server, genom en server.

Tror också att det är detta som gör att jets, tanks, bilar och så studsar och dampar runt när man är "för nära" en annan spelare som också sitter i ett fordon och båda rör sig framåt. Eller att man skulle enligt din bild kraschat i den helikoptern men på hans bild så träffade du honom inte när du flög jet mot honom.

Förklarade nog ganska konstigt, samma sak gäller i alla fall skott ibland. Inte för att jag upplevt det så mycket som du gör men jag vet vad du menar. Hoppas du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Yep och även hitdetection har alltid varit Battlefields svaga sida.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv

du är inte ensam! Speciellt när man spela sniper och ska skjuta någon visserligen... Jag behöver avlossa minst 2-4 skott med en sniper för att dom ska dö (ovanför brösthöjd)......... Har även problem som du har "Lord_dubbdäck" att man skjuter som fan på någon men man själv dör efter 1-2 skott. Där av slutade jag spela några månader :/ försökt komma tillbaka nu men det är svårt... Har jag tur kan jag komma ut från serven med 52-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Poängen är att alla ser inte exakt samma sak med client-side, man kan säga att de spelar genom sin egna server (datorn) fast med andra på en stor server. Server-side däremot, då är allting lika dant för alla. Alla spelar på en server, genom en server.

Fast alla ser aldrig exakt samma sak samtidigt, oavsett vilken teknik man använder. Har du server side hit registration så får spelar med låg ping fördel över spelare med högre ping. Det betyder också att träffarna beräknas först efter att datan om vart skottet siktas mot nått servern, så i teorin måste du skjuta där målet finns efter att din delay räknats med. Är den 40ms så är motståndarens position på servern + eventuell förflyttelse under 40ms = träff (om du siktat rätt, förstås).

Det går att lag-kompensera genom att varje skott även ges data om tidpunkten vid avfyrning och servern loggar tiden för motståndarens position. Det betyder att servern bekräftar att tidsdata för ditt skott och motståndarens position stämmer för att det ska registreras som träff. Fördelen är att det ger liknande känsla som client side hit registration, men inte fuskmöjligheterna. Nackdelen är att servern måste jobba hårdare. 64 spelare ger redan rätt tung belastning som det är idag, lägg till träffberäkning och risken är rätt stor att servrarna måste uppgraderas ordentligt eller kommer att överbelastas.

TL;DR: jag tog mig tid att skriva, ta er tid att läsa

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Du ställer in network smoothing factor efter pingen på den server, har du 50-55 så ställer du den på hälften mätaren, så ska du känna av skott, jag kan överleva flera skott på hardcore och jag kör oftast 60 i ping

Permalänk
Medlem

Här syns tydligt varför man ska ha NSF på 0.
http://www.youtube.com/watch?v=Vw0bTZBqT2s

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Stäng av network smoothing skiten, som sagt..

Permalänk
Medlem

Hejsan lord_dubbdäck,

Skrivet av lord_dubbdäck:

Det verkar vara nån glitch jag råkar ut för emellanåt. Jag blir oneshottad av ALLT. Eller snarare så att så fort jag blir beskjuten så träffar flera kulor samtidigt. De enda undantagen är vapen som skjuter riktigt sakta. Det blir ganska osbelbart eftersom det inte går att vinna en enda eldstrid såvida de inte vet att jag är där.

När jag spelade igår kväll hade jag inte det problemet. Men när jag drog igång idag så blir det så, testat ett par olika servrar. Har ca 30 - 40 i ping. Nej, det är inte hardcore.

Är jag den enda som har det problemet? Jag brukar inte hetsa upp mig så jäkligt, men det där gör mig sjukt irriterad.

När man dör ser man vilken det var som sköt dig samt med vilket vapen.
Om de träffade dig i huvudet visas även ett litet hårkors.
Träff i huvudet ger dubbelskada

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Har också upplevt detta ibland. Framförallt på metro. Det var helt jävla ospelbart, minst lilla träff och man va stendöd.200 meter med typ pistol och du tvärdog och det träffar i axeln. Men ibland så funkar det normalt. Asskumt!

märkte det för ett tag sedan jag med det går på vissa servers och skjuta i axlarna och få hs oavsett vapen ibland...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

märkte det för ett tag sedan jag med det går på vissa servers och skjuta i axlarna och få hs oavsett vapen ibland...

So it may seem..

Men om du skummar genom tråden lite så nämns det ganska många ggr vad detta beror på. Och vilka settings som motverkar det bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

So it may seem..

Men om du skummar genom tråden lite så nämns det ganska många ggr vad detta beror på. Och vilka settings som motverkar det bäst.

gjort det och detta händer trots att man har 6 ping på webhallens noshahr canal server :P.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

gjort det och detta händer trots att man har 6 ping på webhallens noshahr canal server :P.

Inte ping.

Clientside hit ... ringer några klockor??

Permalänk
Medlem

Noterat att det varit riktigt illa stundvis senaste veckan iaf för mig, betydligt fler situationer där man plötsligt bara dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan lord_dubbdäck,

När man dör ser man vilken det var som sköt dig samt med vilket vapen.
Om de träffade dig i huvudet visas även ett litet hårkors.
Träff i huvudet ger dubbelskada

Jo tack. Har spelat det här spelet ganska mycket i multiplayer kan jag säga, om än inte så seriöst. Men jag har rätt bra koll på vad som gäller när det kommer till vapen och skada och sånt. Poängen som jag skrev tidigare är att jag ibland, eller rätt ofta, blir instantdödad. *splatt, död* Är det HS vore det en sak men det är ju ofta inte det. Och allt för ofta är det vapen med låg DPS typ AK-74, SCAR-L eller PP-19 som istagibbar. Ofta är det vissa specifika spelare som instadödar nästan hela tiden. Och på vissa servrar är problemet värre än andra. Det verkar även kunna variera med tid på dygnet.

Ska prova det där med Network smoothing. Drog ner den till hälften för ett tag sedan eftersom jag då inte fann några klara besked kring hur mycket det gjorde. Ska stänga av helt nästa gång jag spelar så får vi se.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jo tack. Har spelat det här spelet ganska mycket i multiplayer kan jag säga, om än inte så seriöst. Men jag har rätt bra koll på vad som gäller när det kommer till vapen och skada och sånt. Poängen som jag skrev tidigare är att jag ibland, eller rätt ofta, blir instantdödad. *splatt, död* Är det HS vore det en sak men det är ju ofta inte det. Och allt för ofta är det vapen med låg DPS typ AK-74, SCAR-L eller PP-19 som istagibbar. Ofta är det vissa specifika spelare som instadödar nästan hela tiden. Och på vissa servrar är problemet värre än andra. Det verkar även kunna variera med tid på dygnet.

Ska prova det där med Network smoothing. Drog ner den till hälften för ett tag sedan eftersom jag då inte fann några klara besked kring hur mycket det gjorde. Ska stänga av helt nästa gång jag spelar så får vi se.

Ak-74 drar av 11 skott i sekunden. 4 träffar = du är död om du inte blivit prickad i plytet, då är du död snabbare. En bra burst = död på en halv sekund. Räkna in lite delay och du upplever det som att du instagibbas.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Eftersom det är client side hit registration så kan delayen mellan spelare och spelare leda till att det verkar som om man dör på en träff, när man egentligen tagit flera träffar.

What he said. Kolla i din router om du har på QoS. Stäng av det isåfall. Det står för Quality of Service, men det gör det motsatta.

Permalänk
Medlem

QoS är inte aktiverat.

Provade slå av Smoothing helt när jag spelade igår. På första servern jag körde på var det noll skillnad. Jag stendog innan jag ens hann reagera när jag mötte nån. Jag såg eller hörde inte ens att de sköt. Jag var bara död helt plötsligt.

Sen bytte jag server och skillnaden var som natt och dag. Jag hade tid att reagera på att jag blev beskjuten, kunde klämma iväg första skottet, kunde ta mig in bakom skydd, etc. Sista matchen var jag tvåa i laget i poäng och hade K/D på 39/10.

Lustiga är att på båda servrarna hade jag ca 30 - 35 i ping. Och det var ingen av de andra spelarna som hade ping som stack ut på nått vis.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |