Permalänk
Medlem

Problem med muspekare och videouppspelning

Tjena.

Jag har ett lite udda problem, det är nämligen så att när jag spelar upp video i xbmc, youtube, vlc och andra video program så hoppar muspekaren fram lite random.

Det är sjukt irriterande och jag gick och köpte en ny mus men det avhjälpte inte problemet, har även testat uppdaterat grafikkorts drivrutinerna men problemet kvarstår.

Nån som haft liknande problem? Och hur har ni löst det isf?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

vad är det för mus?

Permalänk
Medlem

Först var det en G400 och nya är Corsair M-65

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Tjena.
Nån som haft liknande problem? Och hur har ni löst det isf?

Jag har liknande symptom men inte vid video inspelning. I bland händer det bara inte ofta. Mus pekaren hoppar i address fält i webläsaren eller start under sök ochså. Några andra verkar ha det här:
http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G400s-curs...

Har inte hitat orsaken än forfarande felsöker det.
Kan vara hårvara problem Musen eller tangentbordet, eller drivrutin problem ? Inte lätt att hitta orsaken.

Jag har Logitech Gaming Mouse G400 Mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Jag har liknande symptom men inte vid video inspelning. I bland händer det bara inte ofta. Mus pekaren hoppar i address fält i webläsaren eller start under sök ochså. Några andra verkar ha det här:
http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G400s-curs...

Har inte hitat orsaken än forfarande felsöker det.
Kan vara hårvara problem Musen eller tangentbordet, eller drivrutin problem ? Inte lätt att hitta orsaken.

Jag har Logitech Gaming Mouse G400 Mus

Verkar vara Chrome relaterat har jag lyckats läsa mig till. Har dock inte hunnit testa själv men det låterganska troligt då jag alltid har ett chromefönster öppet på sekundära skärmen.

Ska testa ikväll, återkommer med resultatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Kan vara själva Windows operativsystem bug fel. Men inte helt säkert källa answers.microsoft.com.
Hur som helst man kan felsöka musen när det händer det är bara att dra ut mus kablen om den stoppar problemet då vet man det är musen. :/

Här är några tips 5 lösningar man kan prova felsöka:

SOLUTION ONE: UNCHECK HIDE CURSOR WHILE TYPING
Go to control panel--> "printers and other hardware"--> "mouse" --> "pointer options". Uncheck "hide pointer while typing" then click "ok."

SOLUTION TWO: CHANGE TOUCHPAD SENSITIVITY
Adjust the touchpad sensitivity (or set it to inactive while typing) by going to Control Panel --> Mouse. Or just disable it entirely

SOLUTION THREE: DOWNLOAD DRIVERS
Download updated drivers for touchpad and mouse.

SOLUTION FOUR: SCAN FOR VIRUSES
Check for spyware, viruses.

SOLUTION FIVE: SWITCH PORTS
Switch from USB port to PS/2 port.

Permalänk
Medlem

Det var chrome, testade igår och när chrome var nedstängt så poppar aldrig pekarn upp

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Det var bra du hittade orsaken. Jag mistännker ochså att webbläsaren kan vara problemet anväder firefox.
Hur som helt jag installerade nya drivrutiner till musen så verkar problemet är borta ej mer.