Permalänk

Ny dator. 20k budget

Hej alla. Min kompis bad mig om att sätta ihop en liten lista för en dator. Hans budget är 20k men kan sträcka sig till 23k. Jag undrar om det finns någon del att ändra på med datorn som gör att den blir bättre till samma pris. Listan http://www.inet.se/kundvagn/visa/3433131/2013-06-05

Hans krav är:
Ett titan.
Nzxt Phantom 410 Svart/Orange
Windows 7
Inet ska bygga den

Tack för hjälpen i förväg

Edit: Vad tror Inet har för leveranstid när de bygger datorer? Jag skulle gissa på 1-1½ vecka.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Hej alla. Min kompis bad mig om att sätta ihop en liten lista för en dator. Hans budget är 20k men kan sträcka sig till 23k. Jag undrar om det finns någon del att ändra på med datorn som gör att den blir bättre till samma pris. Listan http://www.inet.se/kundvagn/visa/3433131/2013-06-05

Hans krav är:
Ett titan.
Nzxt Phantom 410 Svart/Orange
Windows 7
Inet ska bygga den

Tack för hjälpen i förväg

Edit: Vad tror Inet har för leveranstid när de bygger datorer? Jag skulle gissa på 1-1½ vecka.

Står ju fraktiskt ganska klart och tydligt i produkttexten på montering "Leverans: 7-10 arbetsdagar" efter att ordern är komplett.
Sedan är ju grafikkortet du valt inte ett Titan, utan snarare ett annat grafikkort som är baserad på GK110 kretsen, vilket också Titan är.
Dvs Titan är ett kort, GTX 780 är ett kort.

Personligen föredrar jag WDs diskar, men det är en smaksak bara
Annars skulle jag valt en Noctua DH-N14 istället för H110 kylaren, tagit en i7a istället för i5an.
Sen har jag svårt att motivera ett köp på ett moderkort för 2200 kr, när det finns billigare, om han inte är prestanda & klockningstok.

Du har inte nämnt något om han ska bara spela, klocka eller köra renderingar osv. Kan vara bra för att optimera bygget

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut. Hade dock bytt nätaggregat till iaf 80+ Gold med den budgeten. Sedan är 1000W overkill med bara ett grafikkort, men planerar han att köpa två titan till kanske det kommer vara på gränsen ;).