Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Speltips - Red Alert 1

Permalänk
Medlem

Speltips - Red Alert 1

Hej alla glada!

Vill tipsa alla om www.redalert1.com. Det är en avdammad tillpiffad version av det klassiska spelet. Skillnaden mellan detta och den som kommer med The First Decade, är att multiplayerläget fungerar till 100% i den nya versionen.

Har suttit och spelat i ganska många dagar på en skräpdator ute i obygden, och det fungerar förvånadsvärt bra. Genom CnCNet finns det numera en Online-lobby där man kan spela med vänner eller okända.

Hoppas ni finner detta lika roligt som jag gör

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Hej alla glada!

Vill tipsa alla om www.redalert1.com. Det är en avdammad tillpiffad version av det klassiska spelet. Skillnaden mellan detta och den som kommer med The First Decade, är att multiplayerläget fungerar till 100% i den nya versionen.

Har suttit och spelat i ganska många dagar på en skräpdator ute i obygden, och det fungerar förvånadsvärt bra. Genom CnCNet finns det numera en Online-lobby där man kan spela med vänner eller okända.

Hoppas ni finner detta lika roligt som jag gör

http://majorslack.com/pics/screenshots/redalert_01.jpg

underbart gammalt spel! jag och några vänner dammade av det när vi spontanlanade hemma hos mig och bristen på moderna datorer gjorde att detta ifråga då dety kan spelas på vilken fungerade dator som hellst^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

underbart gammalt spel! jag och några vänner dammade av det när vi spontanlanade hemma hos mig och bristen på moderna datorer gjorde att detta ifråga då dety kan spelas på vilken fungerade dator som hellst^^

Vad roligt! Det jag gillar mest är hur spartanskt och simpelt det är. Det finns inte en massa skräp att ta hänsyn till.

Roligt med denna version är att man kan höja upplösningen, vilket på dagens skärmar ser väldigt bra ut

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Oj vad man spelat detta som liten. Gillar storyn, särskilt att det är filmat.

EDIT: Blev riktigt jäkla sugen nu. Har ju Decade boxen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Oj vad man spelat detta som liten. Gillar storyn, särskilt att det är filmat.

EDIT: Blev riktigt jäkla sugen nu. Har ju Decade boxen.

Kör bara Jag gillar dock den här nya utgåvan bättre, i och med att det finns ett bra Online-läge, och att man kan höja upplösningen

Körde detta läskigt mycket som barn. Minns när farsan kom hem med det, och både jag och min bror satt som förtrollade i flera veckor, om inte månader

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

tror MP fungerar i ultimate collection också, ifall man är intresserad av resten av CnC serien.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/160222-command_conquer...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Vad roligt! Det jag gillar mest är hur spartanskt och simpelt det är. Det finns inte en massa skräp att ta hänsyn till.

Roligt med denna version är att man kan höja upplösningen, vilket på dagens skärmar ser väldigt bra ut

ja jag håller med dessutom är det ju en otrolig nostalgiresa när ,man sätter sig och med polarna det enda som saknas*nåja eller inte* är pipet från modemet när man spelade multi och låste telefon linjen hemma i några timmar:)