Permalänk
Medlem

Åsikter om datorköp

Har inte följt följt utvecklingen sedan jag byggde min Sandy Bridge dator. Frågar därför för en
kompis räkning om detta är ett helt ok paket eller om något kan/bör bytas ut till bättre/billigare
del?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3371460/2013-05-23

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Skrivet av Ywap:

Har inte följt följt utvecklingen sedan jag byggde min Sandy Bridge dator. Frågar därför för en
kompis räkning om detta är ett helt ok paket eller om något kan/bör bytas ut till bättre/billigare
del?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3371460/2013-05-23

skulle nog inte lägga 800kr på montering från inet..

kan inte polarn göra det ? kan du hjälpa honnom fixa ihop den ? har du satt ihop nån förut så brukar det gå på under en timme med installation av Windows

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar!

Tycker ändå det är rätt ok pris för montering, installation av Windows samt 1 års extra garanti. En annan
fördel är att om någon del oturligt nog skulle vara trasig så är det lättare att Inet att fixar det direkt.

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Skrivet av Ywap:

Tack för ditt svar!

Tycker ändå det är rätt ok pris för montering, installation av Windows samt 1 års extra garanti. En annan
fördel är att om någon del oturligt nog skulle vara trasig så är det lättare att Inet att fixar det direkt.

jo men *litar* inte riktigt på deras folk, har jobbat på en firma där vi fick in en dator köpt på inet, dom påstod att det inte var fel på den men vi hitta felet på några timmar (lämnade man datorn på så den stod oanvänd i nån timme så frös allt) inet hitta inget för dom kunde inte läsa fel-beskrivningen) stress testa man datorn med furmark, memtest så var allt OK

köpte en OCZ octane S2 därifrån krasha efter 3månader fel på indilinx kretsen (än en gång kunde dom inte läsa innantill då dom minsann påstod att jo visst windows gick visst att installera om. tog ett bra tag att förklara än en gång att jo den funkar ett tag sen försvinner hela partitionen)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ja, det kan ju vara något att tänka på faktiskt.

I och med att jag inte ska ha datorn själv vill jag bara att det ska bli så lite strul som möjligt

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Skrivet av Ywap:

Ja, det kan ju vara något att tänka på faktiskt.

I och med att jag inte ska ha datorn själv vill jag bara att det ska bli så lite strul som möjligt

teknikern på inet heter Strul i efternamn, men han e bara där på måndag onsdag torsdag fredag lördag. hmmm vilken dag är han inte där ??

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644