Ännu ett GTA IV problem

Permalänk
Medlem

Ännu ett GTA IV problem

Hallå. Jag har precis installerat gta 4 på min dator. Jag kan starta spelet och köra men på den sämsta grafiken trots att jag har rätt så bra grejer.

Jag kan inte ändra något i grafikväg, alltså upplösning osv. När jag försöker ändra upplösningen tex så flimmar valet av upplösningen om ni förstår vad jag menar.

Spelet är inte köpt på steam och jag har provat köra med commandline text filen, samt launchgta genvägen och lägga in -norestrictions i mål osv. jag har även googlat och kollat på youtube för att försöka rätta till problemet.

Jag har även tittat på en tråd gällande 7950 grafikkorten och då var det någon som lyckades lösa sitt problem, men talade tyvärr inte om hur han gjorde det.

Vill gärna spela spelet på PC, har bara kört den på konsol och det var länge sen jag körde gta på pc över huvudtaget och jag skulle gärna vilja göra lite mods som jag gjorde när jag spelade VC på pc.

Hoppas att ni kan komma med förslag på hur jag ska kunna lösa detta

Med vänliga hälsningar och tack på förhand

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_08:

Hallå. Jag har precis installerat gta 4 på min dator. Jag kan starta spelet och köra men på den sämsta grafiken trots att jag har rätt så bra grejer.

Jag kan inte ändra något i grafikväg, alltså upplösning osv. När jag försöker ändra upplösningen tex så flimmar valet av upplösningen om ni förstår vad jag menar.

Spelet är inte köpt på steam och jag har provat köra med commandline text filen, samt launchgta genvägen och lägga in -norestrictions i mål osv. jag har även googlat och kollat på youtube för att försöka rätta till problemet.

Jag har även tittat på en tråd gällande 7950 grafikkorten och då var det någon som lyckades lösa sitt problem, men talade tyvärr inte om hur han gjorde det.

Vill gärna spela spelet på PC, har bara kört den på konsol och det var länge sen jag körde gta på pc över huvudtaget och jag skulle gärna vilja göra lite mods som jag gjorde när jag spelade VC på pc.

Hoppas att ni kan komma med förslag på hur jag ska kunna lösa detta

Med vänliga hälsningar och tack på förhand

Har du installerat senaste patchen? Gör grymt stor skillnad i prestanda

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_08:

Hallå. Jag har precis installerat gta 4 på min dator. Jag kan starta spelet och köra men på den sämsta grafiken trots att jag har rätt så bra grejer.

Jag kan inte ändra något i grafikväg, alltså upplösning osv. När jag försöker ändra upplösningen tex så flimmar valet av upplösningen om ni förstår vad jag menar.

Spelet är inte köpt på steam och jag har provat köra med commandline text filen, samt launchgta genvägen och lägga in -norestrictions i mål osv. jag har även googlat och kollat på youtube för att försöka rätta till problemet.

Jag har även tittat på en tråd gällande 7950 grafikkorten och då var det någon som lyckades lösa sitt problem, men talade tyvärr inte om hur han gjorde det.

Vill gärna spela spelet på PC, har bara kört den på konsol och det var länge sen jag körde gta på pc över huvudtaget och jag skulle gärna vilja göra lite mods som jag gjorde när jag spelade VC på pc.

Hoppas att ni kan komma med förslag på hur jag ska kunna lösa detta

Med vänliga hälsningar och tack på förhand

-norestrictions
-availablevidmem 3
-noprecache
-nomemrestrict
Testat alla dessa (i commandline)? Noprecache och norestrictions brukar fixa problemet.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

-norestrictions
-availablevidmem 3
-noprecache
-nomemrestrict
Testat alla dessa (i commandline)? Noprecache och norestrictions brukar fixa problemet.

testat norestrictions, noprecache, nomemrestrict men inte den availablevidmem 3

så som jag förstått det hela så ska allt de här in i en .txt fil "commandline" och in i mappen som man installerade spelet på?

verkar som att det finns två sätt att rätta till felet, andra är att köra en genväg från LaunchGTAIV.exe och lägga in i mål. det fungerade som sagt inte heller :/

EDIT*

Testade alla commandlines precis men det fungerade iaf inte :/

EDIT 2*

Lyckades lösa det på något sätt :S

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT