Permalänk
Medlem

Råd till köp av ny tv

Som titeln säger så är jag ute efter råd, till en ny tv. Det jag vet är att den skall vara mellan 42-50 tum och max 10 000 kronor. Jag har hittat denna http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174123-panasonic...
Någon som har ett bättre förslag?

Permalänk
Medlem

Köp en tv som inte visar reklam

Tror du kan få en liknande panasonic men med 50" bild för samma pengar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50ES5505XXE/s...

Bara ett exempel, det finns grymt många TV att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korpN:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50ES5505XXE/s...

Bara ett exempel, det finns grymt många TV att välja på.

Men det där är inte ens i närheten lika bra tv so han länkade till.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag har mycket erfarenhet av TV.
Om du vill ha en bra TV i denna prisklass köp då en PANASONIC neo-plasma.
Den har mycket bättre bild än de flesta samsungs och lgs TV.
Dessutom är det ingen LED-TV (LED-TV är det värsta man kan köpa.
Om du vill ha bevis på att den är bra, så säljs den bara i HIFI-klubben.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

I butiken kan du ställa dig framför tv väggen och jämföra lite, då kommer du se att neo-plasma är bättre är LED-TV och samsung, lg ect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piotrokides:

Jag har mycket erfarenhet av TV.
Om du vill ha en bra TV i denna prisklass köp då en PANASONIC neo-plasma.
Den har mycket bättre bild än de flesta samsungs och lgs TV.
Dessutom är det ingen LED-TV (LED-TV är det värsta man kan köpa.
Om du vill ha bevis på att den är bra, så säljs den bara i HIFI-klubben.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

I butiken kan du ställa dig framför tv väggen och jämföra lite, då kommer du se att neo-plasma är bättre är LED-TV och samsung, lg ect.

Det där var lätt det klokaste jag hört på minst 20, av mitt 22 åriga liv.

Jag delar ditt tycke och smak på tv fronten till 100%.

Japanerna slår koreanerna stenhårt på TV-fronten.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piotrokides:

Jag har mycket erfarenhet av TV.
Om du vill ha en bra TV i denna prisklass köp då en PANASONIC neo-plasma.
Den har mycket bättre bild än de flesta samsungs och lgs TV.
Dessutom är det ingen LED-TV (LED-TV är det värsta man kan köpa.
Om du vill ha bevis på att den är bra, så säljs den bara i HIFI-klubben.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

I butiken kan du ställa dig framför tv väggen och jämföra lite, då kommer du se att neo-plasma är bättre är LED-TV och samsung, lg ect.

Det där måste väl ändå vara det sämsta argumentet på länge... Att det skulle vara ett bevis på att produkten är bra bara för att den säljs på HIFI-klubben... Dom säljer mycket skit med som inte alls är bra, http://www.referenceaudio.se/ är en bra mycket bättre butik om man vill hävda att produkterna är bra pga dom säljs i den butiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det där måste väl ändå vara det sämsta argumentet på länge... Att det skulle vara ett bevis på att produkten är bra bara för att den säljs på HIFI-klubben... Dom säljer mycket skit med som inte alls är bra, http://www.referenceaudio.se/ är en bra mycket bättre butik om man vill hävda att produkterna är bra pga dom säljs i den butiken...

Han kanske menar att hifi-klubben är den enda fysiska affären som har säljer tv-n? Så ifall TS vill jämföra själv så får han åka dit. Det är iaf hur jag tolkade inlägget.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Han kanske menar att hifi-klubben är den enda fysiska affären som har säljer tv-n? Så ifall TS vill jämföra själv så får han åka dit. Det är iaf hur jag tolkade inlägget.

Ja men det stämmer ju inte heller, det finns många fler och bättre butiker som säljer produkten ifråga... Jag har svårt att läsa saker som inte står i en text, men du kanske är tankeläsare vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poddarn:

Som titeln säger så är jag ute efter råd, till en ny tv. Det jag vet är att den skall vara mellan 42-50 tum och max 10 000 kronor. Jag har hittat denna http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174123-panasonic...
Någon som har ett bättre förslag?

Här har du ett bättre förslag:
http://www.dustinhome.se/product/5010658236/samsung-ps-51e650...

Panasonic gör väldigt bra plasmor (har själv en ST50), men samsungs avancerade modeller i 2012-års serie och nyare är inte långt efter (i princip lika bra). Skillnaden mellan 42 och 51-tum är däremot klart märkbar. För 1500:- mindre och 9" större är samsungen klart mer prisvärd.

Ta också en titt på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1205969
Det går ofta att få in en större TV än man tror i vardagsrummet. LG:s har sämre bildkvalitet än panna och samsung, men 60" är värt en hel del vid filmtittande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piotrokides:

Jag har mycket erfarenhet av TV.
Om du vill ha en bra TV i denna prisklass köp då en PANASONIC neo-plasma.
Den har mycket bättre bild än de flesta samsungs och lgs TV.
Dessutom är det ingen LED-TV (LED-TV är det värsta man kan köpa.
Om du vill ha bevis på att den är bra, så säljs den bara i HIFI-klubben.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

I butiken kan du ställa dig framför tv väggen och jämföra lite, då kommer du se att neo-plasma är bättre är LED-TV och samsung, lg ect.

Kul att du länkar exakt samma TV som ts, men 500.- Dyrare

Permalänk

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/46VLE7239BR/gru...

Grundig gör extremt bra tv apparater i priset mellan 5 000 - 10 000kr . Finns även billigare apparater om du inte är intresserad av smart TV.

Extremt mycket mindre clouding och edge bleed (dock finns det, ofrånkomligt om du inte lägger ut över 20k) än på de billigare samsung som har enorma problem med det, och mycket finare paneler än de billiga LG.

Om du inte tänkt spela och ej klarar av edge bleeding titta då på en plasma.

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musketör:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/46VLE7239BR/gru...

Grundig gör extremt bra tv apparater i priset mellan 5 000 - 10 000kr . Finns även billigare apparater om du inte är intresserad av smart TV.

Extremt mycket mindre clouding och edge bleed (dock finns det, ofrånkomligt om du inte lägger ut över 20k) än på de billigare samsung som har enorma problem med det, och mycket finare paneler än de billiga LG.

Om du inte tänkt spela och ej klarar av edge bleeding titta då på en plasma.

Att spela på en plasma är väl inga problem? Har för mig att inbränning på skärmen mest var ett problem på äldre plasmaapparater?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av piotrokides:

Jag har mycket erfarenhet av TV.
Om du vill ha en bra TV i denna prisklass köp då en PANASONIC neo-plasma.
Den har mycket bättre bild än de flesta samsungs och lgs TV.
Dessutom är det ingen LED-TV (LED-TV är det värsta man kan köpa.
Om du vill ha bevis på att den är bra, så säljs den bara i HIFI-klubben.

Link: http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/plasma-tv/panaso...

I butiken kan du ställa dig framför tv väggen och jämföra lite, då kommer du se att neo-plasma är bättre är LED-TV och samsung, lg ect.

Led är inte det sämsta. Sharps 80" led är bland det bästa du kan köpa. Prislappen är hög men så är det kvalitet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Med LED så får man vad man betalar för.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Med LED så får man vad man betalar för.

Det får du med allt. Det enda man inte får är kvalitet.
En Panasonic för 10k är helt klart bättre än en Samsung led för dubbla pengarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Värst vad folk tipsar om Plasma. Sägs väl att Plasman är bäst på filmtittande men att LED är bättre på Sport/Koppla in datorn?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Värst vad folk tipsar om Plasma. Sägs väl att Plasman är bäst på filmtittande men att LED är bättre på Sport/Koppla in datorn?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Tidigare LCD (och eventuellt nuvarande budgetmodeller?) hade tydliga eftersläpningar och var inte bra för sport. Plasma har aldrig haft det problemet. Vet inte vad LCD kan göra bättre gällande sport?

För spelande är plasma generellt bättre med bättre rörelsehandering och lägre input-lag.

LCD är bättre som datorskärm för statiska bilder vid surfande och liknande (behagligare flimmerfri bild) och i vissa ljusa rum (ofta mindre reflektioner och mer ljusstyrka). Vid de flesta andra fall är plasma det bästa valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Tidigare LCD (och eventuellt nuvarande budgetmodeller?) hade tydliga eftersläpningar och var inte bra för sport. Plasma har aldrig haft det problemet. Vet inte vad LCD kan göra bättre gällande sport?

För spelande är plasma generellt bättre med bättre rörelsehandering och lägre input-lag.

LCD är bättre som datorskärm för statiska bilder vid surfande och liknande (behagligare flimmerfri bild) och i vissa ljusa rum (ofta mindre reflektioner och mer ljusstyrka). Vid de flesta andra fall är plasma det bästa valet.

Jag är ingen expert men jag hade för mig LCD hade bättre bilduppdateringsfrekvens och som du själv sa skarpare bild och handerar 3D bättre.

Om nu Plasma är så bra, varför finns det färre modeller att välja bland än LCD? Är inte emot Plasma utan undrar bara.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag är ingen expert men jag hade för mig LCD hade bättre bilduppdateringsfrekvens och som du själv sa skarpare bild och handerar 3D bättre.

Om nu Plasma är så bra, varför finns det färre modeller att välja bland än LCD? Är inte emot Plasma utan undrar bara.

Skarpare bild har jag inte sagt, däremot som jag sa har LCD vad som ofta uppfattas som "behagligare" bild vid statiska saker (som windows-skrivbord och liknande).
Det där med bilduppdateingsfrekvens är inte jämförbart med olika tekniker. Vet inte hur det skiljer. De 24p resp. 50i som film och TV använder klarar alla skärmar av på ett eller annat sätt.

Hanterar 3D bättre vet jag inte heller om jag håller med om. De ger mer ljusstyrka som kan vara ett problem ibland med 3D (ca 70% av ljuset stoppas av glasögonen), men i övrigt är nog inte 3D-bilden bättre.

Anledningen till att LCD säljer bättre är att köpare sällan vet bättre. De flesta inbillar sig saker som att LED är en helt ny teknik som ger mycket bättre bild. Folk tror ofta att plasma är den där gamla dassiga tekniken och LED är framtiden. Sen finns det "status" med en så tunn skärm som möjligt.

Elförbrukningen är också sånt som folk titta mycket på. Inte många som tänker på att skillnaden mellan genomsnitts- och maxförbrukning på en plasma är riktigt stor och totala merkostnaden av elen för en stor plasma över många år är någon/några procent av TV-kostnaden.

Väldigt få jämför bilden noga inför köp och om de gör det så är det på elgiganten med en kraftig lysrörslampa rakt ovanför TV:n och alla apparater riktigt tokigt inställda.

Hade alla konsumenter haft lite kunskap och sunt förnuft hade marknaden settannorlunda ut. Detsamma gäller många andra områden som t.ex. med Beats-lurarna som garanterat inte skulle existerat om folk köpte efter vad som ger ett bra pris-prestanda-förhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det får du med allt. Det enda man inte får är kvalitet.
En Panasonic för 10k är helt klart bättre än en Samsung led för dubbla pengarna.

Jo, självklart. Menade mer att detta gäller mer LED än Plasma eftersom Plasma-skärmar är mer prisvänliga. Sedan håller jag inte med om att en Panasonic plasma för 10k är bättre än en Samsung för dubbla pengarna men smaken är väl som baken.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Panaonic är dock inget vidare med 50Hz så ska ni titta på vanlig tv så bör ni köpa ngt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Skarpare bild har jag inte sagt, däremot som jag sa har LCD vad som ofta uppfattas som "behagligare" bild vid statiska saker (som windows-skrivbord och liknande).
Det där med bilduppdateingsfrekvens är inte jämförbart med olika tekniker. Vet inte hur det skiljer. De 24p resp. 50i som film och TV använder klarar alla skärmar av på ett eller annat sätt.

Hanterar 3D bättre vet jag inte heller om jag håller med om. De ger mer ljusstyrka som kan vara ett problem ibland med 3D (ca 70% av ljuset stoppas av glasögonen), men i övrigt är nog inte 3D-bilden bättre.

Anledningen till att LCD säljer bättre är att köpare sällan vet bättre. De flesta inbillar sig saker som att LED är en helt ny teknik som ger mycket bättre bild. Folk tror ofta att plasma är den där gamla dassiga tekniken och LED är framtiden. Sen finns det "status" med en så tunn skärm som möjligt.

Elförbrukningen är också sånt som folk titta mycket på. Inte många som tänker på att skillnaden mellan genomsnitts- och maxförbrukning på en plasma är riktigt stor och totala merkostnaden av elen för en stor plasma över många år är någon/några procent av TV-kostnaden.

Väldigt få jämför bilden noga inför köp och om de gör det så är det på elgiganten med en kraftig lysrörslampa rakt ovanför TV:n och alla apparater riktigt tokigt inställda.

Hade alla konsumenter haft lite kunskap och sunt förnuft hade marknaden settannorlunda ut. Detsamma gäller många andra områden som t.ex. med Beats-lurarna som garanterat inte skulle existerat om folk köpte efter vad som ger ett bra pris-prestanda-förhållande.

Läser man Minhembio så är det riktigt många som förespråkar Plasma på samma sätt som du gör. Jag valde LG istället för Panasonicen för att LGn såg mkt bra ut i butik (en mindre sådan), designen på TVn är ypperlig och kanterna är små. Sen är jag kanske inte superkräsen gällande bilden. Min TV har tyvärr fortfarande lite BLB på kanterna som jag skulle kunna få väck om jag ändrar lite inställningar men det syns knappt när man tittar på film.

Kanske blir det en Plasma nästa gång Och fråga om råd i butik skall man verkligen inte göra (gjorde det inte inför detta köp utan läste forum). Detta pga att alla säljare säger olika saker. De vill ju få sålt vissa partier eller modeller och får säkert lite bonus om de gör det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Panaonic är dock inget vidare med 50Hz så ska ni titta på vanlig tv så bör ni köpa ngt annat.

"50Hz-problemen" med vissa av pannas plasmor är kraftigt överdrivna. Det kanske var ett större problem när det just upptäcktes (2010??) men på 2012-modellerna är det inget som de flesta märker av.
Är det något man stör sig på kan man enkelt lösa det genom att ta på IFC på MIN-läget för TV-tittande.

Alla andra fördelar med pannas plasmor gör dessa utmärkta även för TV-tittande.

Sen finns det andra problem med nyare TV-apparater: Är de tillräckligt stora så syns bristerna i dåligt filmat och hårt komprimerat material tydligare. Sverige-Argentina-matchen i februari via Kanal 5 såg riktigt usel ut i min 65", men de flesta andra fotbollsmatcher ser riktigt bra ut i en stor TV, även då de ofta sänds i SD-kvalitet.

Permalänk
Medlem

Många på minhembio som stör sig på Panasonics hantering av 50Hz iaf så man bör nog gå och titta på tvn i butik innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Läser man Minhembio så är det riktigt många som förespråkar Plasma på samma sätt som du gör. Jag valde LG istället för Panasonicen för att LGn såg mkt bra ut i butik (en mindre sådan), designen på TVn är ypperlig och kanterna är små. Sen är jag kanske inte superkräsen gällande bilden. Min TV har tyvärr fortfarande lite BLB på kanterna som jag skulle kunna få väck om jag ändrar lite inställningar men det syns knappt när man tittar på film.

Kanske blir det en Plasma nästa gång Och fråga om råd i butik skall man verkligen inte göra (gjorde det inte inför detta köp utan läste forum). Detta pga att alla säljare säger olika saker. De vill ju få sålt vissa partier eller modeller och får säkert lite bonus om de gör det.

I alla forum där folk som bryr sig om bildkvalitet samlas brukar plasma hyllas. Det är långt ifrån den optimala skärmtekniken, men fördelarna överväger klart nackdelarna jämfört med konkurrensen (LCD). För den stora massan är dock bildkvalitet inte alls viktigt och då duger vad som helst som ser snyggt ut.

Det som förvånar mig mest är att det finns så pass många som är beredda att lägga större summor på en TV och ändå skiter i bildkvalitén. Att kasta bort 25k på en LCD som presterar sämre än en plasma för 10k är bara idiotiskt. Är det estetiska så viktigt kan man köpa plasman + konst för 15k istället. En TV kommer aldrig vara så snygg att designen är värd ett påslag på 150%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Många på minhembio som stör sig på Panasonics hantering av 50Hz iaf så man bör nog gå och titta på tvn i butik innan köp.

Håller med att det är bra att titta i butik! Där kan man se om man stör sig på flimrandet i en plasma genom att ställa sig på vanligt tittavstånd (ingen skärm ser imponerande ut från några decimeters avstånd).
Dock kommer butiksmiljön inte avslöja allt om TV:n i övrigt. Ljusa butiker uppmuntrar köp av skärmar med hög ljusstyrka inställda i ett maximum-brightness-läge. Det är när man kommer hem som man snabbt upptäcker om bl.a. svärtan, som är så viktig i många filmer, duger eller är riktigt usel. Clouding-problem och liknande syns inte heller alltid särskilt bra i butiksmiljö. Maximal ljusstyrka som är så viktigt för att konkurrera med andra ljuskällor i butiken är sällan ett problem hemma där de flesta apparater kan ge så mycket ljus som man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

I alla forum där folk som bryr sig om bildkvalitet samlas brukar plasma hyllas. Det är långt ifrån den optimala skärmtekniken, men fördelarna överväger klart nackdelarna jämfört med konkurrensen (LCD). För den stora massan är dock bildkvalitet inte alls viktigt och då duger vad som helst som ser snyggt ut.

Det som förvånar mig mest är att det finns så pass många som är beredda att lägga större summor på en TV och ändå skiter i bildkvalitén. Att kasta bort 25k på en LCD som presterar sämre än en plasma för 10k är bara idiotiskt. Är det estetiska så viktigt kan man köpa plasman + konst för 15k istället. En TV kommer aldrig vara så snygg att designen är värd ett påslag på 150%.

Så det är inte lika farligt att slänga bort 12k på en LCD mot 10k Plasman? Har LG 55LM640T

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så det är inte lika farligt att slänga bort 12k på en LCD mot 10k Plasman? Har LG 55LM640T

Du hade nog fått en aningen bättre skärm för samma pris om du valt plasma. Det dock innebär inte att du skulle varit lyckligare med en aningen bättre bildkvalitet. Är du nöjd med din TV och den uppfyller dina behov för en för dig rimlig kostnad så var det ett bra köp.

Permalänk

Jag ser att jag har fått mycket kritik.
Om man vill veta om en TV är bra kan man titta på TVn när den är avstängd, ju mörkare desto bättre.
Jag vill även rekommendera lite äldre TV eftersom tekniken nu går bakåt med allt LED-skit.
Det jag menade med HIFI-klubben var att man titta på TV som är bredvid varandra, då ser man klart skillnaden mellan SAMSUNG LED-TV och Panasonic NEO-PLASMA.