klarar en lepai detta?

Permalänk
Medlem

klarar en lepai detta?

Tror ni att en Lepai LP-2020A+ klarar av att driva ett par Hertz Energy ECX 165?

ska bygga en bärbar högtalare, och dessa verkar som ett bra alternativ.
om inte, har ni några andra alternativ?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Tror ni att en Lepai LP-2020A+ klarar av att driva ett par Hertz Energy ECX 165?

ska bygga en bärbar högtalare, och dessa verkar som ett bra alternativ.
om inte, har ni några andra alternativ?

Dåligt val av element om du skall köra utomhus..

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Dåligt val av element om du skall köra utomhus..

Varför då? Vill gärna köra på koaxial/bredbandselement eftersom man kan skippa delningsfilter då, men är det mycket bättre ljud i vanliga?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Bredbandselement och eventuellt ett diskanthorn,sträva efter att ha så bra verkningsgrad som möjligt,skippa bilhögtalarna de har man i bilar inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Bredbandselement och eventuellt ett diskanthorn,sträva efter att ha så bra verkningsgrad som möjligt,skippa bilhögtalarna de har man i bilar inget annat.

Jo jag tänkte med så först, men sen insåg jag att det behövs delningsfilter och hela fadderullan, så det blir ju svindyrt då.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

jaga rätt på ett par beggade hifi-högtalare i samma prisklass, och plocka delar ifrån dom.
jag har visserligen kört med bilhögtalare utomhus, men att släpa runt på ett batteri avsett för husbilar blir opraktiskt i längden

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

jaga rätt på ett par beggade hifi-högtalare i samma prisklass, och plocka delar ifrån dom.
jag har visserligen kört med bilhögtalare utomhus, men att släpa runt på ett batteri avsett för husbilar blir opraktiskt i längden

hur menar du nu? skulle man inte behöva ett batteri till ett par hifi högtalare?
batteri måste jag ha i vilket fall, eftersom jag vill ha ett par portabla högtalare.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

hur menar du nu? skulle man inte behöva ett batteri till ett par hifi högtalare?
batteri måste jag ha i vilket fall, eftersom jag vill ha ett par portabla högtalare.

Batteri behöver man ja. Batteri avsett för husbilar undviker man dock om man kan. Det skapar motpoler mot hela den portabla biten

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Batteri behöver man ja. Batteri avsett för husbilar undviker man dock om man kan. Det skapar motpoler mot hela den portabla biten

men varför skulle jag behöva ett husbils-batteri?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag har en sån där Lepai och tycker knappt duger till nått seriöst. Börjar dista över 50% volym och det låter väl inget vidare.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Köp 2st P.audio hp-10w, 2 Piezo element. Bygg en låda och koppla in allt i ett batteri. Delningsfilter behöver du bara om du kör standard diskanter om jag inte minns helt fel.

edit: http://boominator.dk/index.php/Alternative_Configurations

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av morxy49:

men varför skulle jag behöva ett husbils-batteri?

Det är ungefär där man landar, när man kör med bilhögtalare, utomhus, vill höras lite, och slippa byta batteri konstant.

Satsa på hihi-element

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Köp 2st P.audio hp-10w, 2 Piezo element. Bygg en låda och koppla in allt i ett batteri. Delningsfilter behöver du bara om du kör standard diskanter om jag inte minns helt fel.

edit: http://boominator.dk/index.php/Alternative_Configurations

this.

Jag kör det i min boombox med en kraftigt modifierad lepai2020.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Köp 2st P.audio hp-10w, 2 Piezo element. Bygg en låda och koppla in allt i ett batteri. Delningsfilter behöver du bara om du kör standard diskanter om jag inte minns helt fel.

edit: http://boominator.dk/index.php/Alternative_Configurations

Skrivet av elev10:

this.

Jag kör det i min boombox med en kraftigt modifierad lepai2020.

det där verkar som en väl beprövad kombination, men jag förstår inte varför dom/du säger att jag ska ha 8 ohm element? skulle det inte vara smartare att köpa ett par 4 ohm element eftersom förstärkaren är väldigt svag?

och hur har du moddat din lepai?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det där verkar som en väl beprövad kombination, men jag förstår inte varför dom/du säger att jag ska ha 8 ohm element? skulle det inte vara smartare att köpa ett par 4 ohm element eftersom förstärkaren är väldigt svag?

och hur har du moddat din lepai?

Nja 8ohm belastar stärkaren mindre och drar inte lika mycket batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det där verkar som en väl beprövad kombination, men jag förstår inte varför dom/du säger att jag ska ha 8 ohm element? skulle det inte vara smartare att köpa ett par 4 ohm element eftersom förstärkaren är väldigt svag?

och hur har du moddat din lepai?

Jag har bytt ut många komponenter på den, men det allra viktigaste var att ta bort bas/treble kontrollerna!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Jag har bytt ut många komponenter på den, men det allra viktigaste var att ta bort bas/treble kontrollerna!

Märkbar skillnad? Jag använder inte mina, skulle lika gärna kunna fimpa dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*