Spotify påstår att jag är i "offline mode"

Permalänk
Medlem

Spotify påstår att jag är i "offline mode"

Hej, när jag använder Spotify så står det att jag är i "offline mode". Men jag är ansluten till internet och har inga problem med anslutningen för övrigt.
Har prövat att logga ut och loggat in igen, ingen skillnad. Har prövat att stänga av programmet via aktivitetshanteraren och sedan startat det igen, no result..
Har även kollat med brandväggen, det står att Spotify inte är blockat. HELP ME!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Skrivet av GFriberg:

Hej, när jag använder Spotify så står det att jag är i "offline mode". Men jag är ansluten till internet och har inga problem med anslutningen för övrigt.
Har prövat att logga ut och loggat in igen, ingen skillnad. Har prövat att stänga av programmet via aktivitetshanteraren och sedan startat det igen, no result..
Har även kollat med brandväggen, det står att Spotify inte är blockat. HELP ME!

De har problem just nu https://twitter.com/spotifystatus

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Hej, när jag använder Spotify så står det att jag är i "offline mode". Men jag är ansluten till internet och har inga problem med anslutningen för övrigt.
Har prövat att logga ut och loggat in igen, ingen skillnad. Har prövat att stänga av programmet via aktivitetshanteraren och sedan startat det igen, no result..
Har även kollat med brandväggen, det står att Spotify inte är blockat. HELP ME!

Bruka Spotify i webbläsaren. Fungerar prima!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Bruka Spotify i webbläsaren. Fungerar prima!

Hur gör man det? Tack på förhand!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Hur gör man det? Tack på förhand!

Klicka på länken här och gå in på play.spotify.com om du inte blir redirectad dit.
https://apps.facebook.com/get-spotify/?fb_source=notification...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Klicka på länken här och gå in på play.spotify.com om du inte blir redirectad dit.
https://apps.facebook.com/get-spotify/?fb_source=notification...

Thx Lemonillusion, du har räddat min kväll

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Thx Lemonillusion, du har räddat min kväll :*

Inga problem brushan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Du är inte ensam om detta.. :s

Permalänk
Medlem

funderar på om "allas" är nere. Min är det, mina två vänners är det..

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

funderar på om "allas" är nere. Min är det, mina två vänners är det..

Så är min, tror nog allas är nere.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

funderar på om "allas" är nere. Min är det, mina två vänners är det..

Skrivet av Bakgrund:

Så är min, tror nog allas är nere.

Min klient är också nere. Men den använder jag ändå aldrig. Spotify i webbläsaren är snyggare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Min är också nere :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Min klient är också nere. Men den använder jag ändå aldrig. Spotify i webbläsaren är snyggare.

Fan... Visste inte ens att det fanns spotify till webläsaren.. Och, jag håller med. Ser bra mycket bättre ut.
Samt så har du räddat min kväll med!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer in men den är sjukt trög. Spellistorna tar evigheter att ladda. Uppspelningen fungerar dock ok.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Fan... Visste inte ens att det fanns spotify till webläsaren.. Och, jag håller med. Ser bra mycket bättre ut.
Samt så har du räddat min kväll med!

Mm. Det är awesome. Jag trodde det var vida spritt nu men tänk så fel man kan ha.

Dessutom fungerar adblock för alla snåla personer som inte gillar reklam.

Dold text

Nu fixade jag dessutom till min sign så att ännu fler kan njuta av Spotify i webbläsaren. (och gratis frakt )

EDIT: Glöm spoilern! De fixade det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Min var så, den funkar normalt nu

Permalänk
Medlem

Så fort en tjänst strular så ser man "OMG DAE HAVE DIS?!"-trådar. Med hopp om att förbättra mänskligheten skriver jag här en kort guide om rätt beteende när något inte fungerar som det ska:
1. Identifiera problemet (i det här fallet verkar det vara knas med Spotifys servrar)
2. Öppna upp en webbläsare och sök efter orsaker ("Spotify server status")
3. Identifiera rätt sida att gå in på - med en bra formulerad söksträng är det alltid något bland top5 (första träffen).
4. Läs, begrunda och om nödvändigt vidta åtgärd.
5. ???
6. Eh, lyssna på musik.

Skulle #4 inte hjälpa, ja kan man ta och skriva på forum i hopp om att få hjälp.

Nu när ni har så mycket nyvunnen kunskap är det förmodligen bra att sova lite på saken, slår vad om att servrarna är pigga igen lagom till morgonkaffet!

Jag inser att jag kanske låter lite grinig, men ni får väl ta mig på ordet när jag säger att jag bara vill förbättra communityn

Dold text
Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan detta va ett Spoof för att få folk att testa Webb versionen tro?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det perfekt igen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

letade upp denna tråd via google ^^ verkar som Spotify har problem ännu en gång för idag så kommer jag ej in på Spotify. Eller jag kommer in men står att tjänsten är offline.

https://twitter.com/spotifystatus och verkar som dom haft problem med sin server i UK denna gång.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Då lånar jag tråden för jag har också problem med anslutning på iPad till Spotify. Jag har kollat så att den inte är offline. Jag har en iPhone 4 också och då fungerar det utmärkt. Slår jag av wi-fi på paddan och kör på 4g så fungerar det. Använder jag paddan hos mina föräldrar på deras nätverk så fungerar Spotify.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mulleina:

Då lånar jag tråden för jag har också problem med anslutning på iPad till Spotify. Jag har kollat så att den inte är offline. Jag har en iPhone 4 också och då fungerar det utmärkt. Slår jag av wi-fi på paddan och kör på 4g så fungerar det. Använder jag paddan hos mina föräldrar på deras nätverk så fungerar Spotify.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan testa glömma ditt hemma nätverk på paddan och sen ansluta igen, fungerar inte detta. alt.2 nollställ nätverks inställningarna på paddan. och/eller ominstallera hela spotify appen. Något av detta bör hjälpa.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2