Ändra i CCC för att få spel snyggare?

Permalänk
Medlem

Ändra i CCC för att få spel snyggare?

Inne i CCC så kan man ju ändra massa inställningar för AA och massa annat. Räcker det inte med att ändra i spelet eller behöver man hitta en balans mellan spelets inställningar och CCCs egna?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av Lappa:

Inne i CCC så kan man ju ändra massa inställningar för AA och massa annat. Räcker det inte med att ändra i spelet eller behöver man hitta en balans mellan spelets inställningar och CCCs egna?

Inställningarna i CCC kan användas för att göra spel som inte stödjer de funktionerna snyggare, alternativt för att ytterligare förbättra utseendet i spel som stödjer dem, men i mindre grad.

Personligen använder jag inte inställningarna i CCC, då det helt enkelt räcker med de som finns i spelen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

I League of Legends finns inte Anti-Aliasing så där har jag en profil i CCC för LoL så att man får kantutjämning, ser bra mycket snyggare ut.

Öppna CCC, ställ in 8XAA och 16X AF för en League of Legends profil, spelet ligger här:
C:\Program Files (x86)\Riot\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\releases\0.0.0.223\deploy\League of Legends.exe

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|