Permalänk

Vad bör jag köpa nytt.

Tjena!

Jag upplever att min gamle krigare behöver fräschas upp någorlunda, blir att sommarjobba och spara fram tills hösten, möjligtvis innan så har man dragit ihop några tusen.

Så vad bör jag köpa nytt!

Specs.

CHASSI Cooler Master Elite 430 (Trasigt och är prioköp, är ute efter ett billigt chassi med liknande hål: http://xam.nu/f/kolkol.jpg)
CPU: AMD Phenom X2 555 (Upplåst till X4 B55)
MB: ASUS M4N98TD EVO SLI
GPU: Gigabyte Geforce GTX460 1GB OC SLI
RAM: Corsair 4GB 1600MHz DDR3 XMS3
HDD: 500+300GB 7,2krpm
PSU: FSP 650W 80+ Gold

Är ganska nöjd med grafikprestandan, bf3 @ high, metro 2033 @ very high.
Men har ingen koll på vad som är bra nuförtiden, vad som är prisvärt, vad som kommer nytt snart, vill göra ett bra köp med andra ord.

Så hjälp uppskattas!

Fred ut!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Det är ett bra tag fram till i höst och mycket kommer hända på marknaden, avvakta tills det verkligen är dags och att du har en budget faställd innan du frågar om köpråd

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Din dator är tillräckligt bra några månader till, men om något MÅSTE uppgraderas skulle jag säga processorn. Ett exempel är Intel Core i5 3570k ifall budgeten räcker till, annars är nog en AMD FX-6300 tillräcklig.

Permalänk
Skrivet av antepannte:

Det är ett bra tag fram till i höst och mycket kommer hända på marknaden, avvakta tills det verkligen är dags och att du har en budget faställd innan du frågar om köpråd

Sant, sant. Får väl avvakta och farma tsv

Skrivet av bgHunter:

Din dator är tillräckligt bra några månader till, men om något MÅSTE uppgraderas skulle jag säga processorn. Ett exempel är Intel Core i5 3570k ifall budgeten räcker till, annars är nog en AMD FX-6300 tillräcklig.

hm okay, då får jag hålla koll på vad som kommer nytt framöver.

Denna tråd blev sjukt onödig nu haha ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajaxoptimal7:

Sant, sant. Får väl avvakta och farma tsv

hm okay, då får jag hålla koll på vad som kommer nytt framöver.

Denna tråd blev sjukt onödig nu haha ^^

Njaa, du fick väl svar på det du frågade inte sant?

"Behöver jag uppgradera något?"
"Nej, inte än."

Permalänk
Skrivet av bgHunter:

Njaa, du fick väl svar på det du frågade inte sant?

"Behöver jag uppgradera något?"
"Nej, inte än."

hehe yeah, vill vara redo då BF4 kommer uknow

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange