Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Ta nu en kalldusch istället för att svara så illa gosse. Du har tydligen inget bra batteri då du jagar halmstrån.
Att spara batteri genom att hämta mailen manuellt är bland de sämsta argumenten jag hört på länge.

Haha, tack vare att jag "jagar halmstrån" så kanske jag kan lyckas ha mina smartphones i 2-3 dagar utan att behöva ladda dem. Det finns ingen mening med att den uppdaterar mail osv när jag inte har någon nytta av det.

Jag hoppas inte du jobbar som utvecklare eller liknande för din förmåga att inte se möjligheter till förbättring är förbluffande.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Haha, tack vare att jag "jagar halmstrån" så kanske jag kan lyckas ha mina smartphones i 2-3 dagar utan att behöva ladda dem. Det finns ingen mening med att den uppdaterar mail osv när jag inte har någon nytta av det.

Jag hoppas inte du jobbar som utvecklare eller liknande för din förmåga att inte se möjligheter till förbättring är förbluffande.

Med den långa batteritiden så styrker du att du använder din telefon som en dum sådan.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Med den långa batteritiden så styrker du att du använder din telefon som en dum sådan.

Du kan väl för fan inte veta det eller? Du har ju ingen aning om hur jag använder mina telefoner? Du kanske ska ta och kika lite på hur moderna telefoner fungerar och vad som händer bakom det fina grafiska gränssnittet, istället för att leka tappad bakom flötet.

Stop wasting my time please!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Du kan väl för fan inte veta det eller? Du har ju ingen aning om hur jag använder mina telefoner? Du kanske ska ta och kika lite på hur moderna telefoner fungerar och vad som händer bakom det fina grafiska gränssnittet, istället för att leka tappad bakom flötet.

Stop wasting my time please!

OK. Vilken telefon syftar du på med 3 dagar batteritid? vilket OS och vilka bakgrundsprocesser gäller det? Mah på batteriet är också intressant. Så jag kan räkna på det lite.

Tror nämligen du ljuger eller hittar på eftersom här. Om inte så ska du patentera din lösning och bli stenrik. Sure...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Går fortfarande inte att uppdatera manuellt, vilket är problemet. Jag har 4 mailkonton och vill inte att den ska synca hela tiden. Därför vill jag att den ska kolla alla mailboxar när jag väl ska läsa mailen, detta är ej möjligt med den inbyggda. Har inte hittat någon annan mailklient som stödjer exchange på ett bra sätt.

Nu förstår jag sig säkert fel men är det inte bara att stänga av syncen på de kontona du ej vill ha uppdaterade? Och uppdatera när du väl vill läsa spammet, erhm mailen...?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Du kan väl för fan inte veta det eller? Du har ju ingen aning om hur jag använder mina telefoner? Du kanske ska ta och kika lite på hur moderna telefoner fungerar och vad som händer bakom det fina grafiska gränssnittet, istället för att leka tappad bakom flötet.

Stop wasting my time please!

Skrivet av Hzup:

Nu förstår jag sig säkert fel men är det inte bara att stänga av syncen på de kontona du ej vill ha uppdaterade? Och uppdatera när du väl vill läsa spammet, erhm mailen...?

Ja precis, varför inte bara stänga av sync på de du inte vill ha sync? *confused*

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nu förstår jag sig säkert fel men är det inte bara att stänga av syncen på de kontona du ej vill ha uppdaterade? Och uppdatera när du väl vill läsa spammet, erhm mailen...?

Skrivet av GM:

Ja precis, varför inte bara stänga av sync på de du inte vill ha sync? *confused*

Problemet från början var att jag letade efter en mailklient som klarar av att synca flera konton manuellt samtidigt.

Visst jag kan stänga av all sync men jag vill inte behöva gå in i 4+ olika mailboxar för att alla ska bli uppdaterade, sjukt irriterande. Jag vill kunna klicka "uppdatera alla mailboxar nu". Detta stödjer Androids inbyggda klient ej.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på.

På alla nyinköpta apple produkter så har ni 3 månaders gratis telefonsupport som gäller för frågor som dessa.
Allt från "hur aktiverar jag och ställer in min ipad" till "hur lägger jag till min gmail/hotmail/one.com mail till min iPhone" etc.

Så, TS, om du har problem med telen och du köpte den inom 3 månaders tid, bara och ringa så mycket du kan och har tid med till 0771-19 95 19. (du kan se fler nummer här: http://www.apple.com/se/contact/ )

Vi har öppet 08:00-19:45 mån-lör, och 10:00-17:45 på söndagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Vill du få det att funka med kalendrar och sånt och inte bara mail så rekommenderar jag detta: http://www.google.se/mobile/sync/

Skrivet av griid_83:

Får inte min gmail att fungera i iphone 5.
Har aktiverat imap men den klagar ändå på servern och det går inte att ansluta. har kollat på lite tutorials och har inte lyckats.
första gången jag sitter med en apple produkt och jag är fortfarande väldigt skeptiskt eftersom ingenting jag gör verkar fungera på mobilen.. =/

Kan meddela att google dumpade exchange stödet i februari 2013 utan att riktigt berätta det för någon. Däremot kan de som redan ansluter via Exchange fortsätta med det men nya enheter kan inte gör det. Numera behövs två konton, ett för mail och kalendrar och ett till för kontakter. De första två görs helt enkelt genom att använda den färdiga mallen för Gmail som finns där man lägger till nya konton. För kontakter används CardDAV, det återfinns under Other och sedan CardDAV.

För att synca kontakter använd denna guide: http://support.google.com/mail/answer/2753077

Detta är alltså Googles fel och inte Apple. Google har inte rensat upp i sin guider, jag hittade det efter någon timmes googlande långt ner i en support tråd på google.

PS. Exchange stöds fortfarande för de företag som använder google apps. DS.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Alltså för fan, bara för att du har bra batteri betyder det inte att man inte kan göra det bättre. Sen när är meningen med en smartphone att allting ska ske automatiskt? Jag trodde en smartphone var en mer avancerad telefon som man kan styra själv i princip.

Har du INGET bra att säga så behöver du inte svara.

Jag har några mailkonton som jag bara kollar ibland.

Behöver inte klicka ur eller i något. Öppnar bara mailappen när jag vill hämta/läsa mail.

Finns hög och låg belastningsschema.

Det går även att ha kombinerad inbox (färgmarkering visar konto) etc.
Samsungs standard mailapp.

K9mail:
https://github.com/k9mail/k-9/wiki/Manual-AccountSetup

Permalänk
Entusiast

Bara för att:
Gmail kan även konfigureras så att man får tillgång till IMAP och/eller POP3 -protokollen, vilket de flesta epost-klienter klarar av. (Rek. IMAP före POP3)

http://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=en#t...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Har haft gmail blandat med exchange och hotmail i nästan 5 år på Iphone utan problem iaf. Har 4 emailkonton på telefonen. Alla synkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag har några mailkonton som jag bara kollar ibland.

Behöver inte klicka ur eller i något. Öppnar bara mailappen när jag vill hämta/läsa mail.
http://forumbilder.se/CDVU8/screenshot-2013-04-16-08-38-26.pn...

Finns hög och låg belastningsschema.

Det går även att ha kombinerad inbox (färgmarkering visar konto) etc.
Samsungs standard mailapp.

Finns inte på Nexus, får kolla om jag kan fixa den istället på något sätt.

Jag måste tyvärr köra exchange.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iPhoneReservdela:

Det hadde varit konstigt om integrationen av google mail var bättre på en apple produkt men det ska fungera.
Har personligen flera e-post konto även google i min iPhone och har aldrig haft problem. Åt andra sidan så har jag använt iphone sedan 3g så alla inställningar och tänket kring appar känns naturligt

Det lustiga är att Google gjort Google Maps bättre till iPhone än till Android sedan integreringen i iOS avslutades
http://9to5mac.com/2012/12/12/google-admits-that-google-maps-...

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Finns inte på Nexus, får kolla om jag kan fixa den istället på något sätt.

Jag måste tyvärr köra exchange.

K9mail opensource o gratis, har samma funktion som det ser ut i deras wiki.