Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Skrivet av Juus1:

Hur är denna?
Sneglade på¨den när jag var på bolaget igår.

//Romfantast

Sent svar då jag inte sneglat så värst mycket här på forumet den sista tiden.

Jodå den var helt okej. Den påminner lite om Diplomatico Reserva Exlusiva vad jag minns. Dock inte lika söt.

Med rapsolja också ?

Nikka Coffey Grain Whisky

En Lervig, 14 grader och sol på balkongen. Sambon är ute med tjejerna och roar sig.
Dire Straits och en pilsner - egentid är underskattat.

//C

Gt på First Gin.

O/O Bangatan. Helt ok för att vara NEIPA.

🤤

ardbeg 10år. bra pris för en rökig whisky som inte smakar så mkt whisky enligt mig då jag ogillar whisky vanligtvis men lite ardbeg går ned. eller så börjar jag bara bli gammal...hah snart börjar jag väll gilla sill också?

Skrivet av Aka_The_Barf:

ardbeg 10år. bra pris för en rökig whisky som inte smakar så mkt whisky enligt mig då jag ogillar whisky vanligtvis men lite ardbeg går ned. eller så börjar jag bara bli gammal...hah snart börjar jag väll gilla sill också?

Sill är gott, whisky är blä

Beaumont des crayères Grande Reserve brut, lite skumpa och räksmörgås som topping på all påskmat. Hujaligen, stackars magen. Växtvärk.

Tog och testade en Oppigårds Session Pale Ale och det måste vara den bästa folkölen jag någonsin haft.

Amrut Indisk whisky. Förvånansvärt god och speciell, svår att säga hur den är. Men god är den iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Naturligtvis GT på First Gin med Brisa tonic. Tyvärr är tillgångrn på First Gin bebränsad till Madeira (pingo doce) och taxfree på Lissabons flygplats.

Bruichladdich Bere barley.

Väldigt speciell sädes-smak som smakar liksom säd, halm, lite citrus och lite sött på samma gång.
Finns något kvalmigt där som gör att den är långt från klockren, men den sticker ändå ut hyfsat positivt från andra icke-rökiga whiskeys för min del.
Lite coolt att den är gjord på ett gammalt ursprungligt sädesslag "bere" som knappt finns kvar längre.

Wow, så Cocoa cacao går att få tag på fortfarande? Jag kan bara minnas den dök upp tillfälligt (åtminstone här i stockholmstrakten) för nått år eller två sen...
Riktig godis-stout det där
(Omnipollo Noa är ju lite samma stil, men vill minnas Cocoa Cacao var ännu mer distinkt chokladgodisaktig)

Skrivet av Loxus:

Sill är gott, whisky är blä

Precis tvärtom menar du väl?
(och Ardbeg är riktigt fina grejjer!)

Skrivet av LudvigLindell:

@oatp1b1: finns många goda ipor för 20-35 kr.

Absolut, inklusive ett stort antal amerikanska som inte är blaskiga. Som nämnts är det verkligen en förenkling att klumpa ihop allt amerikanskt till blaskigt.
(Lagunitas Maximus är en personlig favvo, men tex Ballast point Sculpin är väl rätt svår att definiera som blaskig)

Senast redigerat 2019-04-21 01:24

Plantation XO 20th Anniversary. Varannan med Coca Cola!

Mera ballast point ☺️

Skrivet av Roger W:

Wow, så Cocoa cacao går att få tag på fortfarande? Jag kan bara minnas den dök upp tillfälligt (åtminstone här i stockholmstrakten) för nått år eller två sen...
Riktig godis-stout det där
(Omnipollo Noa är ju lite samma stil, men vill minnas Cocoa Cacao var ännu mer distinkt chokladgodisaktig)

Yes, Omnipollo Noa Pecan Mudcake Stout (som tydligen heter Aon numera: https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-aon-142703 ) är nog min favoritöl i standardsortimentet 😁

Dugges har återintroducerat Cocoa Cacao och den ska tydligen ingå i nånting liknande deras standardsortiment.

Founders - Blushing Monk
Ale med hallon i!
Intressant och udda, men gott? Mjae...
Luktar rätt mycket hallon, men smaken blir en konstig blandning av relativt stark och relativt besk ale, kombinerat med viss hallonsmak.
Den går inte alls åt sötsliskiga hållet, men den blir ändå aldrig riktigt balanserad eller vettig... Men kul

Ja vet att vi e flera i Stockholmsregionen. Någon annan som gör Dygges Beer Cawl? Jag är sen till festen. Men fått alla utom en hitintills och jag är på Flippin Burgers. Ses vi på Lådan? ,)

Tld;Dr
Jag dricker Dugges-bärtz på Dogfood, Flippin Burgers och
Lådan. Detta är sjukt bra.

Skickades från m.sweclockers.com med Smasmung autocorrect

Omnipollo yellow belly. Meh, precis som väntat.

Skrivet av oatp1b1:

Omnipollo yellow belly. Meh, precis som väntat.

Nyaste yellow belly? Bästa hitintills. Men ja e en nybörjare

Skrivet av CCWarlock:

Nyaste yellow belly? Bästa hitintills. Men ja e en nybörjare

Den bästa Yellow Belly menar du? Så kan det säkert vara, men jag är inte en fantast av pastrystout så mitt betyg väger kanske inte så tungt.

Champagne. Och ser på direktsändningen från Vårdberget i Åbo.

Dry Martini, en del Martini och två delar gin.

Ny öl från Pistonhead, väldigt god.

Saxat: Något humlearomatisk, fruktig smak med inslag av passionsfrukt, ljust bröd, nektarin och grapefrukt. Serveras vid 8-10°C till rätter av ljust kött, eller som sällskapsdryck.

Senast redigerat 2019-04-30 20:18

Fatamorgana - Omnipollo (8%). Finns ingen bättre öl!

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-3118603