SSD visar fler GB än vad jag använt

Permalänk
Medlem

SSD visar fler GB än vad jag använt

Har nyligen köpt ny SSD-disk, en intel på 120 GB

Inne på "den här datorn" står det att jag använt 80gb av disken C:, 30gb free of 111gb.
Tyckte detta lät konstigt och går därför in och granskar vad som finns där, och de sammanlagda (synliga) mapparna går upp till ca 45gb.
Varför säger disken att jag använt dubbelt så mycket? Det kan väl omöjligt finnas dolda mappar på över 40gb till på disken? Jag kör windows 8

*EDIT* märkte nu att windows-mappen visade fel, jag ser nu att denna ligger på 17gb, är detta normalt? låter väldigt mycket då själva installationsfilen låg på 3gb?
Det är fortfarande runt 20gb som jag verkligen inte kan hitta.

Permalänk
Medlem

växlingsfil, hibernation och systemåterställning.

Växlingsfilen kan ta upp till 2.5x ditt RAM i utrymme och hibernation tar lika mycket utrymme som du har RAM, systemåterställning brukar väl ligga på upp till 20% av storleken på systemdisken.

Hur dessa hanteras/stängs av i Windows 8 har jag ingen aning om så det låter jag vara osagt..
Men om du vill kolla vad som tar plats så ta en koll på TreeSize Free

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.