660 GTX SLI microsuttering?

Permalänk
Avstängd

660 GTX SLI microsuttering?

Hej.! Nån som vet om det finns nån microsuttering med två gtx 660?

Jag spelar just nu bf3 med medium settings och 120hz skärm och jag känner att det flytter på bra men vill veta om det finns nån med erfarenhet med sli och 120hz på bf3 om man märker av nån microsuttering? jag har googlat runt men inte hittat nåt bra.

Permalänk

du måste mena 660 ti icke ti kan inte sli. microsuttering är helt random vissa får det och andra inte

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Varför söker du information om microstuttering om du nu inte märker av det?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Avstängd

Kör samma och har inte upplevt någon microstuttering.

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

600-serien SLI ska ha väldigt lite microstuttering, ungefär lika mycket en GPU, vad jag vet.

Permalänk
Medlem

du märker om du har det. Låg fps och random drops

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av zibiton:

du märker om du har det. Låg fps och random drops

Mvh

Det orsakar inte låg FPS.

Permalänk

Testa med RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1 i BF3. Det har löst den microstuttering som jag upplevt med mina 660 i SLI (ej TI).

Permalänk
Skrivet av zibiton:

du märker om du har det. Låg fps och random drops

Mvh

Det handlar inte om låg fps, utan om ojämna renderingstider. Upplevelsen blir dock som om du spelar med låg fps (trots att du kanske ändå ligger på 60 fps).

Till TS: Mig veterligen så tycks 600-serien fungera bra via SLI. Om jag har förstått saken rätt så uppstår microstutter i 600-serien snarare i kortare perioder (spikar), som alltså knappt är märkbara.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

du måste mena 660 ti icke ti kan inte sli. microsuttering är helt random vissa får det och andra inte

Det går alldeles utmärkt att köra SLI med GTX 660.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av fredrik433:

du måste mena 660 ti icke ti kan inte sli. microsuttering är helt random vissa får det och andra inte

GTX 660 stödjer SLI, Det är GTX 650 som inte stödjer SLI

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Okej tack för svaren:) Jag äger alltså redan ett 660 kort och vill uppgradera mig med ett till då jag är ute efter lite högre inställningar men fruktar för nån slags microsuttering då jag har hört att det kan uppstå med sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

Okej tack för svaren:) Jag äger alltså redan ett 660 kort och vill uppgradera mig med ett till då jag är ute efter lite högre inställningar men fruktar för nån slags microsuttering då jag har hört att det kan uppstå med sli

jag har ett 660 gtx, o spelar allt på ultra`? varför inte köra de på ditt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

jag har ett 660 gtx, o spelar allt på ultra`? varför inte köra de på ditt kort?

Tror han vill utnyttja 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Tror han vill utnyttja 120Hz.

kan han inte om micro sut* så ser han ej skillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

kan han inte om micro sut* så ser han ej skillnad!

Huh?

Försöker du säga att han inte kommer se micro stuttering i 120Hz?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Tacoman:

Okej tack för svaren:) Jag äger alltså redan ett 660 kort och vill uppgradera mig med ett till då jag är ute efter lite högre inställningar men fruktar för nån slags microsuttering då jag har hört att det kan uppstå med sli

Det är ingen fara. Precis som både Sweclockers tester och de flesta andras tester visat är microstutter sällan eller aldrig ett problem med SLI och 600-serien.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Huh?

Försöker du säga att han inte kommer se micro stuttering i 120Hz?

vet han inte vad de är, kommer han inte se de, och för förtydliga, menar inte att de kommer existera då de brukar visa sig i "spik"lag osv, men tror ej de är frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Kör samma och har inte upplevt någon microstuttering.

Lånar tråden lite. Vilka temps får du på dina kort i idle och load? Är sugen på SLI men har hört att referenskylarna ska vara bättre då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KurtEgon:

Lånar tråden lite. Vilka temps får du på dina kort i idle och load? Är sugen på SLI men har hört att referenskylarna ska vara bättre då.

Idle har jag inte kollat direkt. men högsta temp på övre kortet jag sett är 64 och 58 på nedre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

du måste mena 660 ti icke ti kan inte sli. microsuttering är helt random vissa får det och andra inte

GTX 660 har stöd för SLI, 650Ti har dock inte.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Idle har jag inte kollat direkt. men högsta temp på övre kortet jag sett är 64 och 58 på nedre

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt bra ju