Kommer HTC att överleva detta år?

Permalänk
Avstängd

Kommer HTC att överleva detta år?

Det är mycket spekulationer om att HTC blir den nästa tillverkaren som ger upp mobilmarknaden:
http://www.gizmodo.co.uk/2012/07/is-htc-the-new-doomed-phone-...

Den nya HTC One är rätt imponerande men kommer det att hjälpa?
http://news.cnet.com/8301-1035_3-57570141-94/htc-one-looks-gr...

Risken är väl att den hamnar i skuggan av den nya Samsungen som ska visas upp den 14 mars:
http://www.pocket-lint.com/news/49926/samsung-galaxy-s-4-iv-a...

HTC har väl i stort sett bara dyrare smartphones och inga dumb/feature mobiler som Samsung eller Nokia att ta till heller.

Permalänk
Avstängd

Ja man undrar. Deras nya HTC One blir försenad en månad:
http://www.idg.se/2.1085/1.497024/lanseringen-av-htc-one-fors...

Inte så bra när Samsung GalaxyS4 kommer så nära inpå.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

HTCs två stora problem är, ett att de kastat ut enorma summor på WinPhonemobiler, utveckling, tillverkning och marknadsföring på dem.
Om inte Nokia med 70% av WP mobilernas minimala marknadsandel av MobilOSen, kan generera vinst, hur ska då HTC kunna få någon vinst från WP mobilerna, när de slåss om de 30% som är kvar av fjuttiga lilla WP-kakan?

På Androidsidan där det finns tillväxtpotential, så har man slarvat och klantat till det något enormt. Att tillverka mobiler utan utbytbart batteri eller minneskortsläsare fungerar inte, för den kundkretsen som söker sig till AndroidOS.

Design är kanske inte en oviktig sak men säljer mobiler gör man genom att ha funktionsrika mobiler för Android köpare. Gärna med förmågan att fungera som en dator. Då kan man inte komma med mobiler som kräver en dator för synkning och säkerhetskopiering.

HTC Gör om, gör rätt. Kan kanske behöva en rejäl omförflyttning av chefer, precis som Microsoft och Nokia gjort och gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HTC One säljer ju bra så det borde gå bättre för HTC nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fafne:

HTCs två stora problem är, ett att de kastat ut enorma summor på WinPhonemobiler, utveckling, tillverkning och marknadsföring på dem.
Om inte Nokia med 70% av WP mobilernas minimala marknadsandel av MobilOSen, kan generera vinst, hur ska då HTC kunna få någon vinst från WP mobilerna, när de slåss om de 30% som är kvar av fjuttiga lilla WP-kakan?

På Androidsidan där det finns tillväxtpotential, så har man slarvat och klantat till det något enormt. Att tillverka mobiler utan utbytbart batteri eller minneskortsläsare fungerar inte, för den kundkretsen som söker sig till AndroidOS.

Design är kanske inte en oviktig sak men säljer mobiler gör man genom att ha funktionsrika mobiler för Android köpare. Gärna med förmågan att fungera som en dator. Då kan man inte komma med mobiler som kräver en dator för synkning och säkerhetskopiering.

HTC Gör om, gör rätt. Kan kanske behöva en rejäl omförflyttning av chefer, precis som Microsoft och Nokia gjort och gör.

Jag tycker snarare att de inte har marknadsfört Windows Phone modellerna alls det är mitt problem med HTC, de har släppt två modeller men sen har det inte hänt något mer. Hade det engagerat sig i plattormen tror jag Nokia hade fått det svårare. Trots allt finns det en del att ta med tillväxtpotential:
http://www.ubergizmo.com/2013/06/windows-phone-reaches-an-all...

Nokia gör även egna appar:
http://winsupersite.com/windows-phone/nokia-advantage-apps

Kunder märker om ett företag är engagerat eller struntar i det. Både Windows Phone 8 och Android hade kompletterat HTC bra tror jag.

Permalänk

Trodde Nokia låg sämre till men efter att ha kollat på detta så ändrar jag nog sida, Enligt sidorna verkar det riktigt surt för dom..
Förresten, har inte hört så mycket om Motorola, hur går det för dem? liknande som HTC?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Trodde Nokia låg sämre till men efter att ha kollat på detta så ändrar jag nog sida, Enligt sidorna verkar det riktigt surt för dom..
Förresten, har inte hört så mycket om Motorola, hur går det för dem? liknande som HTC?

De kommer nog gå runt.

http://www.idg.se/2.1085/1.398192/google-koper-motorola

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

På Androidsidan där det finns tillväxtpotential, så har man slarvat och klantat till det något enormt. Att tillverka mobiler utan utbytbart batteri eller minneskortsläsare fungerar inte, för den kundkretsen som söker sig till AndroidOS.

Jag tror inte det har ett dugg med saken att göra.

För det första så är det knappast bara en viss typ av kundkrets som söker sig till Android längre, en Galaxy S-modell är lika mycket en "svensson" mobil som iPhone är nu och uppenbarligen är det många som inte har något större problem med att det inte går att byta batteri eller minneskort i en iPhone.

För det andra så är det flera än Samsung som har telefoner som erbjuder utbytbara batteri/minneskort men det är i princip bara Samsung som gör några pengar på Android.

Nä, tror det handlar om att Samsung har blivit som Apple helt enkelt. Folk vet vad de kan förvänta sig av dem, de är ett säkert kort på Android-sidan. Att de sedan lägger betydligt mycket mer pengar på reklam än någon annan i mobilbranchen hjälper säkert till, de syns överallt.

Jag tror inte det är något man vänder över en dag, HTC behöver lyckas med ett par telefoner i följd för att stora massan skall få upp ögonen för dem igen.

Permalänk
Avstängd

HTC satsar så mycket på mobilens utseende och "Beats by Dr Dre"

Kvaliteten i helhet har gått ner.
Går ju inte ens byta ut SD kortet, batteriet eller sätta in ett extra SD kort!
Batteritiderna är otroligt åt skogen och kernel buggen som vissa drabbades av som HTC Inte gjorde något åt!

Kommer därför inte gå HTC något mer.
Har haft HTC sedan hero och sedan dess så har HTC verkligen gått åt fel håll.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

HTC satsar så mycket på mobilens utseende och "Beats by Dr Dre"

Kvaliteten i helhet har gått ner.
Går ju inte ens byta ut SD kortet, batteriet eller sätta in ett extra SD kort!
Batteritiderna är otroligt åt skogen och kernel buggen som vissa drabbades av som HTC Inte gjorde något åt!

Kommer därför inte gå HTC något mer.
Har haft HTC sedan hero och sedan dess så har HTC verkligen gått åt fel håll.

Hur menar du då? Har haft en äldre android HTC, HTC One X och nu HTC One och känner inte direkt att dem saknar kvalitet, snarare tvärtemot jämfört med andra telefoner, speciellt One. Får man fråga vilka SD-kort du menar? Vad jag vet så använder man sig inte av SD-kort i varken One X eller One, utan man kör på integrerad lagring på 32GB vilket räcker gott och väl om du inte ska lagra massa filmer. Har inte alls haft några problem med kernels eller batteritider och har ej läst om det så det kan jag inte säga något om men batterier dör inte efter en laddning eller två utan håller ofta 2-3 år utan att batteritiden ska vara så negativt påverkad, och många byter lur redan efter ett år.

Klart om alla tänkte som du är det ju självklart att HTC hade gått i grunden, men nu finns det bevis på att det även går utan SD-kort och utbytbart batteri som enligt vissa är helt onödigt, kolla på Apple.

Det jag tror har varit problem för HTC's framgång är marknadsföringen som man började satsa mer på vid lanseringen av HTC One.

Tycker du verkligen HTC One var ett steg åt fel håll? Dagens telefoner är mycket personliga och därför finns det dem som inte gillar en viss lur medan andra älskar den.

Jag anser att One var rätt från HTC men som andra säger så krävs det att det går bra för 2-3 flaggskepp, men detta år ska de nog allt överleva.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Att det skulle gå dåligt p.g.a. avsaknad av sd-kortplats tror jag då inte på. Tekniknördar här på Sweclockers tenderar att överskatta folks behov av det. Hur många är det egentligen som uppgraderar sin s3/s4 med ett minneskort? Inte alls många skulle jag tro..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Hur menar du då? Har haft en äldre android HTC, HTC One X och nu HTC One och känner inte direkt att dem saknar kvalitet, snarare tvärtemot jämfört med andra telefoner, speciellt One. Får man fråga vilka SD-kort du menar? Vad jag vet så använder man sig inte av SD-kort i varken One X eller One, utan man kör på integrerad lagring på 32GB vilket räcker gott och väl om du inte ska lagra massa filmer. Har inte alls haft några problem med kernels eller batteritider och har ej läst om det så det kan jag inte säga något om men batterier dör inte efter en laddning eller två utan håller ofta 2-3 år utan att batteritiden ska vara så negativt påverkad, och många byter lur redan efter ett år.

Klart om alla tänkte som du är det ju självklart att HTC hade gått i grunden, men nu finns det bevis på att det även går utan SD-kort och utbytbart batteri som enligt vissa är helt onödigt, kolla på Apple.

Det jag tror har varit problem för HTC's framgång är marknadsföringen som man började satsa mer på vid lanseringen av HTC One.

Tycker du verkligen HTC One var ett steg åt fel håll? Dagens telefoner är mycket personliga och därför finns det dem som inte gillar en viss lur medan andra älskar den.

Jag anser att One var rätt från HTC men som andra säger så krävs det att det går bra för 2-3 flaggskepp, men detta år ska de nog allt överleva.

32GB är ju dock inte sant då man får ut 25?

Och ja, det är ett SD kort som sitter internt i mobilen. Mobilen själv säger ju t.o.m SD Card.

Mitt batteri i one X dör inom 2h om jag surfar på facebook. Det är ju KVALITET!
De äldre mobilerna höll ju sig tamefan i flera dagar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

32GB är ju dock inte sant då man får ut 25?

Och ja, det är ett SD kort som sitter internt i mobilen. Mobilen själv säger ju t.o.m SD Card.

Mitt batteri i one X dör inom 2h om jag surfar på facebook. Det är ju KVALITET!
De äldre mobilerna höll ju sig tamefan i flera dagar.

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att det inte finns någon mobil med integrerat minne som går att byta, då det är fastlött på kortet.

Jag upplevde batteritiden på min One x till mer, kanske dubbla möjligtvis något mindre vid KONSTANT surfande. Tyvärr så går inte utvecklingen lika fort som för övriga mobilrelaterade ting och därför blir det ofta så, gäller inte bara HTC.

Att säga att HTC gått åt fel håll pga Sd-kort och utbytbart batteri håller inte, en mobil passar inte alla, så är det, du skulle läst recensioner och valt det du söker efter, varför inte en S3 om de saker du gnäller på är det viktigaste för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att det inte finns någon mobil med integrerat minne som går att byta, då det är fastlött på kortet.

Jag upplevde batteritiden på min One x till mer, kanske dubbla möjligtvis något mindre vid KONSTANT surfande. Tyvärr så går inte utvecklingen lika fort som för övriga mobilrelaterade ting och därför blir det ofta så, gäller inte bara HTC.

Att säga att HTC gått åt fel håll pga Sd-kort och utbytbart batteri håller inte, en mobil passar inte alla, så är det, du skulle läst recensioner och valt det du söker efter, varför inte en S3 om de saker du gnäller på är det viktigaste för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läste recensioner, alla skrev: One X > Iphone/Samsung/Nokia/vadfan det nu mer finns.
Tyvärr så får ju recensenter idag mutor/pengar för att ge bra betyg och säga bra saker om produkter..

Att ta bort möjligheten att sätta ditt eget SD kort är korkat. Betala extra för 64GB?

"En mobil passar inte alla"
Vad har det med saken att göra? När jag köpte den så hade den allt jag ville ha bortsett från externt SD kort.
När man väl har den så ligger den mest på laddning. Fick ju även kernel buggen där kamera+blixt=gröna bilder.

Varför göra så tunna mobiler som möjligt när de kan göra en bra mobil som ser trevlig ut och lite större tjocklek, men har bättre batteri? Varför göra sådan reklam om "bra skärm" och "über bra kamera" om man knappt kan använda dessa innan batteriet är borta?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Troligtvis. Frågan är om de överlever 2014.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vad HTCs, storleksordning på WP mobiler (8X) och Androidmobiler (OneX) i procent?
Kanske Kan HTC göra ett specialavtal med Microsoft likt Nokia och bara tillverka WinPhone mobiler?

Det var ju en bra affär för Nokia

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

32GB är ju dock inte sant då man får ut 25?

Och ja, det är ett SD kort som sitter internt i mobilen. Mobilen själv säger ju t.o.m SD Card.

Mitt batteri i one X dör inom 2h om jag surfar på facebook. Det är ju KVALITET!
De äldre mobilerna höll ju sig tamefan i flera dagar.

Det är något fel på din mobil om du vara klarar av två timmars surf. Har också en HOX och där är det inga problem med att surfa i två timmar, lyssna musik, spela etc och ändå klara en sju åtta timmar.
Bara surfa på facebook och kolla mailen, skicka sms o sånt klarar den galant under hela dygnet.

Klla på dina syncs och liknande om du har så dålig batteritid.

Har själv haft en Hero, Desire HD och en One X och tycker at t batteritiden förvisso inte är superb, men ändå vad man kan förvnta sig med vad man kan göra med mobilerna. Kvaliténmässigt tycker jag att min DHD var den bättre av dessa tre med sitt aluminiumchassi, men HOXen är inte så mycket sämre.

Saknar ock möjligheten till extra SDkort men har å andra sidan inte behövt mer än interna utrymmet på mobilen, oavsett om vad den heter...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Det är något fel på din mobil om du vara klarar av två timmars surf. Har också en HOX och där är det inga problem med att surfa i två timmar, lyssna musik, spela etc och ändå klara en sju åtta timmar.
Bara surfa på facebook och kolla mailen, skicka sms o sånt klarar den galant under hela dygnet.

Klla på dina syncs och liknande om du har så dålig batteritid.

Har själv haft en Hero, Desire HD och en One X och tycker at t batteritiden förvisso inte är superb, men ändå vad man kan förvnta sig med vad man kan göra med mobilerna. Kvaliténmässigt tycker jag att min DHD var den bättre av dessa tre med sitt aluminiumchassi, men HOXen är inte så mycket sämre.

Saknar ock möjligheten till extra SDkort men har å andra sidan inte behövt mer än interna utrymmet på mobilen, oavsett om vad den heter...

Syncs osv är avstängt.

Använder custom firmware då jag fick kernel buggen så har inte allt HTC/Android clutter installerat längre.
Utan bara nödvändigheterna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag läste recensioner, alla skrev: One X > Iphone/Samsung/Nokia/vadfan det mer finns.
Tyvärr så får ju recensenter idag mutor/pengar för att ge bra betyg och säga bra saker om produkter..

Att ta bort möjligheten att sätta ditt eget SD kort är korkat. Betala extra för 64GB?

"En mobil passar inte alla" vad har det med saken att göra? När jag köpte den så hade den allt jag ville ha bortsett från externt SD kort.
När man väl har den så ligger den mest på laddning. Fick ju även kernel buggen där kamera+blixt=gröna bilder.

Varför göra så tunna mobiler som möjligt när de kan göra en bra mobil som ser trevlig ut och lite större tjocklek, men har bättre batteri? Varför göra sådan reklam om "bra skärm" och "über bra kamera" om man knappt kan använda dessa innan batteriet är borta?

Då har vi två nog läst olika recensioner, som det har vart några år nu så är flaggskeppen lika varandra med personliga saker som får en att köpa en viss lur medan ens polare kanske köper en annan, det är så det fungerar.

Jag kan hålla med om att ta bort tillgängligheten till sd-kort är skumt då man väl egentligen hade kunnat komma med en snygg lösning som med sim-korten, men om det krävs att man ska ha ett löstagbart bakstycke så är det inte alla som vill ha det.

Men att säga att kvaliteten skulle vara sämre pga att det ej finns det och utbytbart batteri tycker jag är absurt, passar det inte välj ett annat alternativ. Som ens kunds omdöme respekterar jag det, men hela grejen med den här tråden är väl att se det från företagets perspektiv, och det är knappast ett Sd-kort som sätter HTC i konkurs.

Jag kan hålla med om att HTCs support har vart lite flummig och hoppas på att det blir bättre med One.

Förra året var även jag lite besviken på val av batteri, inte bara på HTC dock men i år har det förändrats lite och kan ej klaga på batteriet när det håller 2 vardagar, ibland 3 om man har tur. Det var väl även därför man släppte HTC One X+ med större batteri och högre processorfrekvens om jag inte minns fel. Sen finns det dem som behöver dra fram näsduken för tunna saker. Mycket handlar om hur tunna saker är idag, kolla bara på tv- och skärmmarknaden.

Angående dina batteritider, som sagt verkar någon vara knas. Här du provat InsertCoin, upplevde väldigt bra batteritider med den romen som faktiskt kör stock kernel vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Förra året var även jag lite besviken på val av batteri, inte bara på HTC dock men i år har det förändrats lite och kan ej klaga på batteriet när det håller 2 vardagar, ibland 3 om man har tur. Det var väl även därför man släppte HTC One X+ med större batteri och högre processorfrekvens om jag inte minns fel. Sen finns det dem som behöver dra fram näsduken för tunna saker. Mycket handlar om hur tunna saker är idag, kolla bara på tv- och skärmmarknaden.

Angående dina batteritider, som sagt verkar någon vara knas. Här du provat InsertCoin, upplevde väldigt bra batteritider med den romen som faktiskt kör stock kernel vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan dom väl ge oss den riktiga varianten, One X+ istället för demo produkten One X?

Har provat flera olika roms ja.
Sitter på CM10, den enda som fixar kernel buggen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

HTC One hamna i skuggan av S4an? Haha, allow me to laugh.

HTC One är nog den telefon som har bäst utseende, batteri samt prestanda, allt i ett. Hade en Iphone-fanboy kunnat se utanför iphonelådan hade denna telefonen varit deras definitiva val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Då kan dom väl ge oss den riktiga varianten, One X+ istället för demo produkten One X?

Har provat flera olika roms ja.
Sitter på CM10, den enda som fixar kernel buggen.

Både du och jag vet att det inte funkar så, se X+ mer som en uppgradering istället för att One är en demoprodukt får så är det inte. Men tycker det är väldigt konstigt att du bara får ihop två timmar, men jag antar att du även har provat alla möjliga kernels, XM ska vara bra vad jag vet. Har du provat att undervolta luren också?

Skrivet av TheFuq:

HTC One hamna i skuggan av S4an? Haha, allow me to laugh.

HTC One är nog den telefon som har bäst utseende, batteri samt prestanda, allt i ett. Hade en Iphone-fanboy kunnat se utanför iphonelådan hade denna telefonen varit deras definitiva val.

Håller med. One är absolut inte i skuggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag tror min nästa mobil blir en HTC om dom gör någon bra modell. Är sjukt missnöjd med Samsungs "touhwiz"

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag tror min nästa mobil blir en HTC om dom gör någon bra modell. Är sjukt missnöjd med Samsungs "touhwiz"

Har du sovit under en sten på sistonde ? Googla HTC One. Har nog fått flest bäst i test än nån annan telefon på länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

HTC One hamna i skuggan av S4an? Haha, allow me to laugh.

HTC One är nog den telefon som har bäst utseende, batteri samt prestanda, allt i ett. Hade en Iphone-fanboy kunnat se utanför iphonelådan hade denna telefonen varit deras definitiva val.

Min bror och hans sambo har en S3 samt S4, batterierna håller bra mycket längre än min.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Min bror och hans sambo har en S3 samt S4, batterierna håller bra mycket längre än min.

Ja större batteri = längre batteritid... Men One har aspekter som S4 inte har. Har själv provat S4 och touchwiz är inte alls lika kvickt som Sense 5, dvs har mer "lagg", mer tungdrivet osv. Detta är inte bara jag som tycker. HTC Ones batteri är inte heller så kasst jämfört med S4.

Men som jag sa tidigare, mycket är personligt idag även S4 vs One, de har olika aspekter och därför ska man inte hacka på folk med andra åsikter utan istället respektera folks val.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Ja större batteri = längre batteritid... Men One har aspekter som S4 inte har. Har själv provat S4 och touchwiz är inte alls lika kvickt som Sense 5, dvs har mer "lagg", mer tungdrivet osv. Detta är inte bara jag som tycker. HTC Ones batteri är inte heller så kasst jämfört med S4.

Men som jag sa tidigare, mycket är personligt idag även S4 vs One, de har olika aspekter och därför ska man inte hacka på folk med andra åsikter utan istället respektera folks val.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker Sense är lika "laggigt" som Touchwiz så stängde av animationer direkt vilket snabbade upp allt.
Men bytte ju snabbt till annan rom..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker Sense är lika "laggigt" som Touchwiz så stängde av animationer direkt vilket snabbade upp allt.
Men bytte ju snabbt till annan rom..

Måste bara fråga, talar du nu om One X eller One? För jag upplever det som att du snackar om One X som ej har samma version av Sense som HTC One, som TheFuq talade om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Har du sovit under en sten på sistonde ? Googla HTC One. Har nog fått flest bäst i test än nån annan telefon på länge.

Jag vet att den finns men jag köper alltid mina telefoner kontant och pallar inte slänga ut 5K för en mobil.

Visa signatur

Citera för svar!