Genialisk tråd om saker som behövs förbättras i D3 på officiella forumet

Permalänk

Genialisk tråd om saker som behövs förbättras i D3 på officiella forumet

Själv spelar jag inte Diablo 3 längre över en mängd olika orsaker men jag stötte på en tråd som fått stor uppmärksamhet de senaste två dagarna. Texten Gosu skrivit sammanfattar de största problem som existerar i Diablo 3 och vad som kan göras för att göra spelet intressant igen.

Varning: Texten är extremt lång men är väldigt värd att läsa.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/7980249170?page=1

Tråden väckte även game designern Travis Day med ett intressant svar!

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/7980249170?page=20#387

Extremt många bra idéer tycker jag som definitivt kan ge Diablo 3 stor potential. Vad är era åsikter?

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Mycket att läsa, läste inte igenom allt. men det var väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

Cool post, jag håller med honom. Många verkade tacksamma över Travis svar, men i själva verket sa han inte så mycket. Man var överrens i en del, som att idealet är att man ska kunna hitta sina egna items, att skill-systemet är för cookiecutter, det droppar för mycket skit items och så vidare.

Han svarade med konkreta förslag på endast två punkter; 1) De jobbar på att ta fram en ny blogg där de redovisar några förändringar de tänkt om vad beträffar items, och 2) på sikt vankas det också en förändring av paragonlevels så att de också har med skills att göra. I övrigt var det tyst. Jag tycker att det är lamt. Det låter på Travis som att devsen vill finjustera droprates och affixes, kanske fortsätta att ge unika items några småroliga gimmick-sideffekter, men det låter inte på mig som en ny vision för spelet. Vilket är vad det behöver. De skulle implementera ett skill/talent-system som killen föreslår, ta bort en handfull affix och lägga till tio nya, jobba på att göra AH mindre centralt (kanske genom att höja fee's, så att det blev ännu mera effektivt att tradea one-on-one, vet inte), och också satsa på att ta fram dimensioner av spelet som är mera skillade och inte bara en fråga om att banka på ett större monster i några sekunder extra. D3 är trasigt som det är, inflationen är kaos. Vad man fick jobba en månad för förut kan jag köpa med guld för motsvarande 30 spänn. Det finns ingen utmaning kvar, som det fanns när spelet just var släppt. Itemization är så kraftfull att vemsomhelst kan steamrolla vadsomhelst.