BattleField vs Medal of Honor Warfighter

Permalänk
Medlem

BattleField vs Medal of Honor Warfighter

Hej alla!
Jag har båda spelen, och förlåt alla BattleField-fans - jag tycker Medal of Honor Warfighter är helt överlägsen BattleField i multiplayer!!

Jag förstår inte hypen kring BattleField? Har spelat det några ggr nu men upplever inget roligt/specielt i jämförelse med Warfighter.

T ex i Battlefield, när jag får in fullträffar i mina ögon i närstrider, fullständigt matar motspelaren full med kulor - och så när jag blir skjuten tillbaka och dör, är han fortfarande på 100% health??? Är det något fel på Battlefield? Har det med alla olika vapen att göra, att de måste göra medel och långdistans dåliga på kort?

Jag tycker inte Battlefield är i närheten så roligt som Warfighter... Berätta vad som är spelvärdet i Battlefield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Hej alla!
Jag har båda spelen, och förlåt alla BattleField-fans - jag tycker Medal of Honor Warfighter är helt överlägsen BattleField i multiplayer!!

Jag förstår inte hypen kring BattleField? Har spelat det några ggr nu men upplever inget roligt/specielt i jämförelse med Warfighter.

T ex i Battlefield, när jag får in fullträffar i mina ögon i närstrider, fullständigt matar motspelaren full med kulor - och så när jag blir skjuten tillbaka och dör, är han fortfarande på 100% health??? Är det något fel på Battlefield? Har det med alla olika vapen att göra, att de måste göra medel och långdistans dåliga på kort?

Jag tycker inte Battlefield är i närheten så roligt som Warfighter... Berätta vad som är spelvärdet i Battlefield?

Tja, det beror väll lite från person till person vilket spel man gillar.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Rapidact:

Hej alla!
Jag har båda spelen, och förlåt alla BattleField-fans - jag tycker Medal of Honor Warfighter är helt överlägsen BattleField i multiplayer!!

Jag förstår inte hypen kring BattleField? Har spelat det några ggr nu men upplever inget roligt/specielt i jämförelse med Warfighter.

T ex i Battlefield, när jag får in fullträffar i mina ögon i närstrider, fullständigt matar motspelaren full med kulor - och så när jag blir skjuten tillbaka och dör, är han fortfarande på 100% health??? Är det något fel på Battlefield? Har det med alla olika vapen att göra, att de måste göra medel och långdistans dåliga på kort?

Jag tycker inte Battlefield är i närheten så roligt som Warfighter... Berätta vad som är spelvärdet i Battlefield?

Misstänker att det har med ett val DICE gjorde i BF3; nämligen att de har träffregistrering på klientsidan. Att din dator tycker att du träffar är inte intressant så länge hans du skjuter på inte tycker det. Eller så är det tvärtom, jag blir inte riktigt klok på det själv.

Här finns en relaterad tråd.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Misstänker att det har med ett val DICE gjorde i BF3; nämligen att de har träffregistrering på klientsidan. Att din dator tycker att du träffar är inte intressant så länge hans du skjuter på inte tycker det. Eller så är det tvärtom, jag blir inte riktigt klok på det själv.

Här finns en relaterad tråd.

Det är det där jag upplever väldigt mycket...

Ta en titt på denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=adfgUL5aM0I

Jag tycker jag blir godtyckligt träffad hela tiden i BF3, spelar som ett proffs med oftast bäst score i WarFighter, inget problem alls att träffa och ducka för kulorna, men i BF3 är jag bland de sämre, fast datorn och gfxkortet e top-notch.

Permalänk
Lego Master

Som jag förstår vissa kommentarer så är det relaterat till ping. Den dator som först "claimar" träff eller miss får rätt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Så om jag har låg ping, då blir jag straffad för det - för min dator hjälper honom att träffa mig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Rapidact:

Så om jag har låg ping, då blir jag straffad för det - för min dator hjälper honom att träffa mig.

Det är så jag har förstått det, och därför vissa bojkottar BF3 till förmån för CoD eller motsvarande. För egen del rycker jag mest lite på axlarna. Jag spelar knappast på elitnivå och kastar inte ut datorn genom fönstret om jag inte kommer överst i listorna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Geeks Gaming

MoH kunde ha varit en riktig CoD killer om man hade gjort saker rätt...
Typ öppna kartorna så man kunde röra sig på alla tak och över allt.
Öka damagen på många vapen.
Fixa Voipen.
Kunna byta lag.
Kunna byta fireteam.
Och sen fixa grafiken lite i och med att de är Frostbite 2.

Men tyvärr så..

Bra sakerna är att det inte är bara USA vs ryssland. Utan massa länder.
Många vapen med hyfsat med unlocks till dom.
Fireteam delen är ok.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Citat forum: "Battlefield 3's Client-Side Netcode favors the lagger. The more ping you have, the better the advantage."

Permalänk
Medlem

Så i sak ska jag skaffa sämre lina, typ göra så deras paket inte går fram så snabbt till mig..

Eller är det mitt svar till dem? Typ de skickar "träff" och min dator bekräftar snabbt...

Permalänk
Medlem

Eller tanka/uppa hårt i utorrent medans du spelar...

Permalänk
Medlem

Om man spelar riktigt aggresivt borde man belönas? Att försöka gömma sig runt hörn för en laggare är lönlöst, jag syns fortfarande för dem på deras skärm fast jag sitter säkert.. Gäller att va först ut och skjuta direkt innan deras laggiga dator ser en? Dvs att försöka springa undan är lönlöst, men att försöka vara först på och skjuta snabbast är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Eller tanka/uppa hårt i utorrent medans du spelar...

Tack för torrent-tipset.. ska se vilken väg det handlar om - upp eller ner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Hej alla!
Jag har båda spelen, och förlåt alla BattleField-fans - jag tycker Medal of Honor Warfighter är helt överlägsen BattleField i multiplayer!!

Jag förstår inte hypen kring BattleField? Har spelat det några ggr nu men upplever inget roligt/specielt i jämförelse med Warfighter.

T ex i Battlefield, när jag får in fullträffar i mina ögon i närstrider, fullständigt matar motspelaren full med kulor - och så när jag blir skjuten tillbaka och dör, är han fortfarande på 100% health??? Är det något fel på Battlefield? Har det med alla olika vapen att göra, att de måste göra medel och långdistans dåliga på kort?

Jag tycker inte Battlefield är i närheten så roligt som Warfighter... Berätta vad som är spelvärdet i Battlefield?

warfighter är ett arkadspel, precis som COD, dvs run and gun. Visst är det kul men det är långt ifrån lika komplext som gameplay i BF3 och kräver mycket mindre skill. Jag har ett väldigt snabbt bredband med otroligt bra ping, sällan över 10 till svenska servrar och sällan över 30 till någon eu server som inte ligger i en skokartong i ryssland. Upplever inte att jag blir gimpad av detta på något sätt, dödar jag moståndaren innan han börjar skjuta mig alls så spelar inte min ping någon roll. Sen att jag ändå anser förelagan i BF-serien, BFBC2 vara otroligt mycket bättre än BF3 av andra anledningar är en annan femma.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR