Google Glass demonstreras vid navigering, röststyrning och sökningar

Permalänk
Melding Plague

Google Glass demonstreras vid navigering, röststyrning och sökningar

Förstärkt verklighet är temat när Google publicerar ytterligare en video med de interaktiva glasögonen Glass, denna gång med en mer verklighetstrogen version av gränssnittet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ganska så coolt

Permalänk

vill ha faktorn är stor

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Skäggig legend

Bara jag som tycker det är lite läskigt? Jag har typ paranoia över platstjänster i min telefon!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

tycker de är ganska ironiskt på så många vis.

Google glasses, kan göra allt! förutom skydda ögonen emot farligt UV ljus och korrigera vid eventuellt synfel.

Permalänk
Medlem

coolt!

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Moderator
Moderator

Om Google Glass verkligen slår, så kommer det inte att dröja länge innan andra modeller kommer ut integrerade i vanliga glas eller solglasögon.

Det ska bli intressant att se reaktionshastigheten och noggranheten i röststyrningen, den har ju varit problematisk på många andra enheter som försökt sig på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Vill ha!

Angående glasögonen såg de också ganska trevliga ut. Ser framför mig följande scenario:
Stämmer träff med en bekant på stan och kommer på att vi är hungriga. Glasögonen berättar för mig var de närmaste restaurangerna är och visar mig menyerna. Jag bestämmer mig för en och får vägbeskrivning dit. När vi ätit betalar jag genom att titta på kvittot med glasögonen och sedan när jag sätter på mig ytterkläderna kikar jag på kollektivtrafikens tidtabell så att jag så snabbt som möjligt kan komma hem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Först i kön med tusenlapparna i näven när denna släpps.
Herrejävlar vad jag älskar tiden vi lever i!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

Me want, men google ads kommer bli ett problem

Permalänk

Undrar vilka smaker Google Glass kommer i.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Hoppas de kommer i solglasögon edition...

Permalänk
Skrivet av Lan:

Om Google Glass verkligen slår, så kommer det inte att dröja länge innan andra modeller kommer ut integrerade i vanliga glas eller solglasögon.

Det ska bli intressant att se reaktionshastigheten och noggranheten i röststyrningen, den har ju varit problematisk på många andra enheter som försökt sig på det.

Antagligen är det rätt dåligt men det var smartphones också i början men när fler använder det kommer problemen snabbare lösas (får man anta)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Bara jag som tycker det är lite läskigt? Jag har typ paranoia över platstjänster i min telefon!

Jo lite läskigt är det, men oj vad jag ska skaffa en ändå

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Eftersom man inte fick uttrycka sin eufori med en bild utan att få den borttagen så säger jag det rakt ut istället;

Shut up and take my money!

Och för admins som inte förstår uttrycket - jag är förtjust i denna produkt! Jag hoppas kunna köpa den en vacker dag.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer clips till oss med vanliga glasögon... Samt att man kan slippa eventuell reklam

Permalänk
Medlem

Just nu tycker jag själva glasögonen ser väldigt klumpiga ut. Men de första mobiltelefonerna var rätt klumpiga också.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Installera Adblocker/Adfree så slipper vi reklamen;)

Vill ha suget är otroligt stort, hoppas man får röststyrning och fungera korrekt, jobbigt om den söker upp div konstiga videoklipp på nätet när man vill ha en vägbeskrivning..

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir något av denna idé. Och jag hoppas att ett par inte kommer att kosta 10 000kr+

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Hoppas det blir något av denna idé. Och jag hoppas att ett par inte kommer att kosta 10 000kr+

Lite fundersam är man ju, i början verkar det vara svindyrt. $1500 för någon Explorer edition.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Någon som fattat om detta är tänkt att användas som en telefon eller om det är lite som "smarta" klockor att de är en utbyggnad av en telefon?. Kan inte tänka mig att det är smidigt att skriva SMS/email med dessa (speciellt inte om det är lite privat om man åker tåg eller något) inte heller att läsa det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om produkten. Lite besviken på att hela synfältet inte kan användas (utan bara ett av hörnen). Sedan börjar jag tänka lite i banorna att mycket information måste vara förbestämd då man använder rösten. När de söker efter Jellyfish så får de upp svaret direkt. Istället för en massa alternativ. Lite som när folk enbart använder Facebook och bara läser nyheter som kommer upp deras feed istället för att aktivt leta. Man kan nog enkelt bli matad med felaktig information. Och inte ifrågasätta.

En annan sak är att än så länge har jag inte sett någon funktion som har fått mig att vilja gå omkring med Google Glasses 24/7. Visst är det coolt att kunna filma m.m. Men är det tillräckligt för att man inte ska lägga ifrån sig glasögonen efter några minuter? Inte för att vara negativ

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Relel:

Lite fundersam är man ju, i början verkar det vara svindyrt. $1500 för någon Explorer edition.

i slutändan bara pengar och man får en produkt som kan vara revolutionerande. Det tåget vill inte jag missa.
Har man jobb är det ju lugnt så återigen Shut up and take my [̲̅$̲̅(̲̅ιοο̲̅)̲̅$̲̅]

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

jag vill se detta fast inbyggt i mina linser

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jare:

i slutändan bara pengar och man får en produkt som kan vara revolutionerande. Det tåget vill inte jag missa.
Har man jobb är det ju lugnt så återigen Shut up and take my [̲̅$̲̅(̲̅ιοο̲̅)̲̅$̲̅]

Tror du att man missar tåget om man väntar på en senare modell som kanske blir billigare och mer välpolerad?

Permalänk
Entusiast

Baserat på andra röstinkänningsprodukter jag har testat så tror jag det blir såhär:

Jag: Ok glass, take a picture
Glass: Calling peter..
Jag: Nej nej nej! Take a picture!
Peter: Ja tjenna!
Jag: ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murer:

Tror du att man missar tåget om man väntar på en senare modell som kanske blir billigare och mer välpolerad?

Du har missat det första tåget ja.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk

Lär inte komma med svensktspråk/röst på en överskådlig tid :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Baserat på andra röstinkänningsprodukter jag har testat så tror jag det blir såhär:

Jag: Ok glass, take a picture
Glass: Calling peter..
Jag: Nej nej nej! Take a picture!
Peter: Ja tjenna!
Jag: ...

Är du möjligen från skåne?

Permalänk

Mer augmented reality!

Augmentet reality: google glass-linser-tillslut kanske det går att operera och implementera i syncentrum utan att externa hjälpmedel krävs för att uppleva augmented reality. funderat en del kring detta och gjorde nyss en liten film för applicering i fysiska tidningsvärlden med kravet att ha den fysiska tidningen som utgångspunkt. Google glass skulle nog kunna användas som teknisk lösning för det: http://www.youtube.com/watch?v=Usns7ApR5Oc

Fixade länken