Permalänk
Medlem

Noppoo Choc Mini Cherry MX Red

Tjenare!
Finns det någon själ där ute som har ett Noppoo Choc Mini med svensk layout?
Min fråga då är hur och vart köpte du det?

Länk till tangentbordet: http://www.amazon.com/Noppoo-Mechanical-Gaming-Keyboard-Switc...

MVH Vincent

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det finns inte med svensk layout, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det finns inte med svensk layout, tyvärr.

Går det att fixa att det blir svenskst själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det finns inte med svensk layout, tyvärr.

Jag har inte hittat något 75 % (eller för den delen 60 %) tangentbord med ISO layout, finns det alls?
Annars såg jag att GH60 skulle kunna "moddas" till ISO, men jag kanske har missuppfattat allt?

(Ja, du har fått mig att hänga på GH )

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Vipzaw:

Går det att fixa att det blir svenskst själv?

Jaja, även om det inte står samma sak på tangentbordet så kan du ju ha tangentbordet på svenska, enda skillnaden kommer ju vara att det står "fel" tecken på tangenterna rent fysiskt. Men om du inte tittar på tangenterna när du skriver kommer du inte märka någon skillnad. Skriver detta meddelande på ett Happyhacking 2 pro, som verkligen inte är svenskt eller någon standardlayout.

Fast värt att veta är att du tappar "><|" knappen, alltså den som sitter bredvid vänster shift. Med andra ord får du köra autohotkey eller något annat program som kan få fram de tecknena åt dig om du använder dem.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Jag har inte hittat något 75 % (eller för den delen 60 %) tangentbord med ISO layout, finns det alls?
Annars såg jag att GH60 skulle kunna "moddas" till ISO, men jag kanske har missuppfattat allt?

(Ja, du har fått mig att hänga på GH )

Det kommer snart ett 60% tangentbord med backlight, med svensk ISO.
Och det är inte Geekhack man ska hänga på, det är deskthority!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det kommer snart ett 60% tangentbord med backlight, med svensk ISO.
Och det är inte Geekhack man ska hänga på, det är deskthority!

http://deskthority.net/resources/image/6661

F'låt då, DT it is

Nejmen det ser riktig knugligt ut, får hoppas att det kommer blåa brytare + vita leds, gärna med blankvita PBT caps.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det kommer snart ett 60% tangentbord med backlight, med svensk ISO.
Och det är inte Geekhack man ska hänga på, det är deskthority!

http://deskthority.net/resources/image/6661

Hur är de där Pure/Poker/Race borden i kvalitén, vill minnas att jag läste om att de flexar väldigt mycket och till den grad att de inte står plant utan att man för bända tillbaks de. Sen var det väl problem med backlight knapparna också i första batchen där den slets ut väldigt fort.

Du har väl ett poker? Hur är den?

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Choppern:

Hur är de där Pure/Poker/Race borden i kvalitén, vill minnas att jag läste om att de flexar väldigt mycket och till den grad att de inte står plant utan att man för bända tillbaks de. Sen var det väl problem med backlight knapparna också i första batchen där den slets ut väldigt fort.

Du har väl ett poker? Hur är den?

Det är precis som du förklarar det, men jag hade ju ett aluchassi till mitt (som är sålt) och då blev det stabilare än något annat tangentbord jag ägt.

Men nu ska dessa nya 60% brädor vara plate mounted, vilket poker, pure och race inte var. Så med andra ord kommer tangentbordet vara lika stabilt som vilket annat tangentbord som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är precis som du förklarar det, men jag hade ju ett aluchassi till mitt (som är sålt) och då blev det stabilare än något annat tangentbord jag ägt.

Men nu ska dessa nya 60% brädor vara plate mounted, vilket poker, pure och race inte var. Så med andra ord kommer tangentbordet vara lika stabilt som vilket annat tangentbord som helst.

Finns det någon ungefärlig ETA på 60% tangentborden?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Finns det någon ungefärlig ETA på 60% tangentborden?

Ingen aning faktiskt, men är rätt säker på att det kommer komma snart med tanke på att det börjat flyta omkring bilder på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är precis som du förklarar det, men jag hade ju ett aluchassi till mitt (som är sålt) och då blev det stabilare än något annat tangentbord jag ägt.

Men nu ska dessa nya 60% brädor vara plate mounted, vilket poker, pure och race inte var. Så med andra ord kommer tangentbordet vara lika stabilt som vilket annat tangentbord som helst.

Mjahapp då fick man än mer kval då...

Tänkte mig modda något lämligt bord till ergo-clear, dolch caps m.m. (om den där gb'n nu blir av...)

Men ett QFR verkar nog ändå lämpligast pga priset, vet du om den pcb'n kompatibel med någon av de där phantom/lzgh/kmac's switchplaten, jag har ju sett att den pasar universal tkl platen men vet inte om jag vill köpa den då han verkar ta god tid på sig att skicka iväg dem.

Eller har du något passande som du känner att du vill sälja av kanske? Vill alltså inte ha pcb,kontroller osv utan enbart switchplaten.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Choppern:

Mjahapp då fick man än mer kval då...

Tänkte mig modda något lämligt bord till ergo-clear, dolce caps m.m. (om den där gb'n nu blir av...)

Men ett QFR verkar nog ändå lämpligast pga priset, vet du om den pcb'n kompatibel med någon av de där phantom/lzgh/kmac's switchplaten, jag har ju sett att den pasar universal tkl platen men vet inte om jag vill köpa den då han verkar ta god tid på sig att skicka iväg dem.

Eller har du något passande som du känner att du vill sälja av kanske? Vill alltså inte ha pcb,kontroller osv utan enbart switchplaten.

Jag har en ANSI phantom plate med windowsknappar, vet inte om jag ska använda den eller itne då jag egentligen vill ha ISO, men funderar på att programera om några knappar så att jag får <> tecken utan att köra ISO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag har en ANSI phantom plate med windowsknappar, vet inte om jag ska använda den eller itne då jag egentligen vill ha ISO, men funderar på att programera om några knappar så att jag får <> tecken utan att köra ISO.

Jag hade ju tänkt ISO iof men det är klart för rätt pris så kan det vara intressant. Vilka pcb'n är den kompatibel med?

edit. nm verkar funka till det mesta

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson