Första högupplösta bilden från Command & Conquer med Frostbite 2

Permalänk
Melding Plague

Första högupplösta bilden från Command & Conquer med Frostbite 2

Den avancerade spelmotorn Frostbite 2 är huvudingrediensen i ett nytt Command & Conquer. Nu publiceras den första högupplösta bilden inifrån spelet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara invänta den blåa hinnan på det hela med så är saken biff
Ser fram emot CnC, men magkänslan säger att det inte blir något man jublar över för min del.

Men ska ge det en chans.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt fram emot det här spelet, dem senaste spelen i den här serien har ju inte varit världens bästa men det kan kanske bli bra.

Permalänk
Avstängd

Hoppas de inte ställer skyhöga krav..... eller vänta!?
Och inte copy pastar byggnader likt BF3.

Fast nya CNC skulle väl inte ha någon SP!?
Passsss

Skrivet av wRRM:

Ser faktiskt fram emot det här spelet, dem senaste spelen i den här serien har ju inte varit världens bästa men det kan kanske bli bra.

Uhm. CNC3 och KW är bra.
RA3 är skräp.
CNC4 är skräp.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Free2play... Detta kan inte sluta i annat än katastrof. Kvalitén lär ligga i botten.

Permalänk
Medlem

Bra grafik.
Ska testas!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Free2play... Detta kan inte sluta i annat än katastrof. Kvalitén lär ligga i botten.

Tycker det finns många bra f2p. League of legends, dota 2, tera, swtor t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Free2play... Detta kan inte sluta i annat än katastrof. Kvalitén lär ligga i botten.

Absolut!
Varje ny enhet kostar 7kr!
Vill du ha en ny Multiplayerbana betala 7 kr!
Vill du spela mot svårare datormotstånd, betala 14 kr!

Permalänk
Medlem

Här ska det spelas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anye:

Absolut!
Varje ny enhet kostar 7kr!
Vill du ha en ny Multiplayerbana betala 7 kr!
Vill du spela mot svårare datormotstånd, betala 14 kr!

Finns väl ingen AI öht?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anye:

Absolut!
Varje ny enhet kostar 7kr!
Vill du ha en ny Multiplayerbana betala 7 kr!
Vill du spela mot svårare datormotstånd, betala 14 kr!

Eller ha mer pengar, köp en random penga säck för en summa.
Ladda på energi så du kan flytta dina gubbar och slipp vänta X antal minuter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Längtar självklart på ett nytt CnC, även om jag blev lite besviken när jag fick reda på att det skulle vara F2P. Det kan ju självklart bli ett bra spel ändå, men EA kommer nog inte kunna låta bli att göra spelet till Pay-to-win. Vad är det för fel med att köpa hela, färdiga spel nuförtiden? Antingen är det F2P där man får lägga flera tusen för att få allt spelet har att erbjuda, eller så släpper de en miljon små DLC för fem kronor styck.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Uhm. CNC3 och KW är bra.
RA3 är skräp.
CNC4 är skräp.

Hört talas om personliga åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Finns väl ingen AI öht?

Vet inte heller. Jag bara antog att det skulle finnas ett Single Player läge eller någon typ av Skirmish.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hade hoppats på att det skulle säljas vanligt. Free to play är ingen höjdare enligt mig i vissa fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jäklar vad nice! Kommer det vara Steam "tvång" på detta? Hur har det varit på deras tidigare spel?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Testpilot

Fucking EA och förstöra ett utav (imo) de bästa spelserierna!

Först Tiberian serien (tiberian wars 4.a) och nu Generals... kan de skärpa sig!
Vem fan vill ha ett RTS som är F2P, P2-WIN?!

Vill ju gå ner till Siba, slänga upp 499:- på bordet och sedan få ALL content, möjligen att köpa ett expansion pack.. typ som Zero Hour för första Generals eller som Kanes Wrath till Red Alert 3!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Foster D:

Jäklar vad nice! Kommer det vara Steam "tvång" på detta? Hur har det varit på deras tidigare spel?

Steam? Nej.

Det kommer vara 100% online DRM via Origin.

Och det är det första Command & Conquer som INTE har LAN funktion heller för den delen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att de skulle sparat den där over the top halv galna stillen de hade med originalen? Var är de grova bandhjulen som är så tjocka att det skulle vara omöjligt för tanken att kunna röra sig alls? Var är de over-the-top byggnaderna där en simpel barrack är en jättelik hand som tar ett järn grepp runt en jordglob? Lasertorn? Spelet resurs är för tusan en grön självlyssande kristall som växer ur marken. Förvisso bättre än senaste spelen vad gäller miljöerna. Hoppas detta är en screenshot av de tråkigaste man kan tänkas se i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Anye:

Vet inte heller. Jag bara antog att det skulle finnas ett Single Player läge eller någon typ av Skirmish.

Det ska det. De hade väl sagt först att det inte skulle, men de ändrade sig nyligen.

Ser fram emot att testa detta, även om jag är mycket skeptisk till F2P- och "always online"-faktumen. Hoppas att det blir bra. Älskade Generals.

Skrivet av Arazand:

Bara jag som tycker att de skulle sparat den där over the top halv galna stillen de hade med originalen? Var är de grova bandhjulen som är så tjocka att det skulle vara omöjligt för tanken att kunna röra sig alls? Var är de over-the-top byggnaderna där en simpel barrack är en jättelik hand som tar ett järn grepp runt en jordglob? Lasertorn? Spelet resurs är för tusan en grön självlyssande kristall som växer ur marken. Förvisso bättre än senaste spelen vad gäller miljöerna. Hoppas detta är en screenshot av de tråkigaste man kan tänkas se i spelet.

Fast detta är ju baserat på Generals, vilket inte har något med GDI eller Nod att göra, utan är mer traditionellt. (vilket jag för övrigt gillar bättre)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Arazand:

Bara jag som tycker att de skulle sparat den där over the top halv galna stillen de hade med originalen? Var är de grova bandhjulen som är så tjocka att det skulle vara omöjligt för tanken att kunna röra sig alls? Var är de over-the-top byggnaderna där en simpel barrack är en jättelik hand som tar ett järn grepp runt en jordglob? Lasertorn? Spelet resurs är för tusan en grön självlyssande kristall som växer ur marken. Förvisso bättre än senaste spelen vad gäller miljöerna. Hoppas detta är en screenshot av de tråkigaste man kan tänkas se i spelet.

Du tänker på tiberian serien nu tror ja.

Du har ju 3 serier inom C&C:

*Tiberian
*Red Alert
*Generals
**Första Command & Conquer** som inte hade någon följ-titel, släpptes till PC och PS1 någon gång runt 96-98, kommer inte ihåg exakt när då jag var typ 4a år då

Detta F2P C&C är en återspegling av ett "nytt" Generals, vilket satsar på "realism med en tvist" eller hur man ska förklara det (:

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Steam? Nej.

Det kommer vara 100% online DRM via Origin.

Och det är det första Command & Conquer som INTE har LAN funktion heller för den delen.

Är inte bekant med Origin, men antar att det funkar som Steam, att man måste regga sig via Origin
och vara online där så fort man vill spela?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Är inte bekant med Origin, men antar att det funkar som Steam, att man måste regga sig via Origin
och vara online där så fort man vill spela?

Stämmer.

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Du tänker på tiberian serien nu tror ja.

Du har ju 3 serier inom C&C:

*Tiberian
*Red Alert
*Generals
**Första Command & Conquer** som inte hade någon följ-titel, släpptes till PC och PS1 någon gång runt 96-98, kommer inte ihåg exakt när var typ 4.a år då

Detta F2P C&C är en återspegling av ett "nytt" Generals.

När du säger det så är det väl rätt. Läser man på så ska detta vara en uppföljare till Generals så åt skogen med det. Det är iallafall Tiberium och Red Alert som är värt något att ha enligt mig. Generals var som en dålig kväll på krogen, man förvänta sig så mycket och det började bra tills polisen hitta din kropp i ett dike...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

För mig som varit med sedan första CnC som inköptes '96 är det kul att se hur spelets grafik utvecklats. Minns hur jag då ('96) häpnade över grafiken!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Blupparen:

Tycker det finns många bra f2p. League of legends, dota 2, tera, swtor t.ex.

De enda två F2P-spelet jag spelat är Path of Exile och Tribes Ascend. Och de tröttnar man så fruktansvärt hårt på för att de är just F2P. Jag har lagt ner mycket, mycket mer tid på spel jag faktiskt har köpt och som är mycket mer välgjorda. Men jag är medveten om att spelen du nämnde är stora.

Skrivet av simon253:

Ser verkligen fram emot detta

Det gör inte jag. Förutom att alla i videon är bortom stela så känns det liksom lite dödsdömt med F2P och att inte kalla det Generals 2. Det blir lite som Need for Speed-serien, som inte har varit speciellt bra på sistone. Jag hoppas verkligen att det blir bra, för jag har alltid älskat CnC, men efter Tiberian Twilight så är jag extremt tveksam och blir hellre positivt överraskad än besviken igen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag minns när jag köpte C&C 1 när det var nytt och jääävlar vilket fett spel det var. Testade det för några år sedan och jag kan lova att det inte har åldrats med värdighet. Man kan typ bara bygga 1 infanteri i taget, vilket tar max någon sekund. Så man får stå där och spamma hela tiden för att den ska bygga ett acceptabelt antal. När man väl vill micra dem så är det helt omöjligt att göra det samtidigt som man bygger. LOL. Skitspel..

Men men, dom har väl inspirerats av bland annat starcraft förhoppningsvis så det ska bli kul att se hur bra dom lyckas..

Permalänk
Medlem

F2p, neeeeeeeejjjjj!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Free to play, gjort pa ratt satt, ar riktigt skont och far oftast en mycket hogre spelarbas. Eftersom CNC kommer att vara multiplayer sa ser jag inte detta som en negativ sak. Om det daremot finns en enda pay-to-win option sa kommer jag iallafall inte att spela spelet.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic