Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Aa, det där är inget Ncase haha

Va fan okey då har jag misstagit mig rejält 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Denho486: Det där ser mer ut som ett Sliger Cerberus än ett Ncase M1

Är det så alltså jag som tagit jättefel då!

Permalänk
Medlem

Det verkar ju onekligen vara ett sånt Sliger chassi 😂 då får jag börja om och kolla vilka gpuer som passar i ett sånt!

Tusen tack så är det utrett i alla fall det är klart det är ett Sliger Cerberus 😅

Permalänk
Medlem

Ncase uppdaterat lite inför 3000 seriens release

https://smallformfactor.net/forum/threads/ncase-m1-v6-gpu-com...

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Tja!

Ni som nyligen beställt, vad fick ni för fraktkostnad? 65 (!) dollar får jag upp när jag går in och kikar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Den där är uppdaterad igen. Fler kort som går in.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Tjena gott folk!

Står i valet och kvalet att lägga en beställning på en Ncase m1 i svart.
Det är så att jag reser ungefär 200 dagar/år så jag har alltid haft en gaminglaptop med mig för att kunna lira på hotellen.

Men jag har börjat tröttna på detta hutlösa priser som dom kostar nu för tiden, jag nöjer mig inte med en laptop som skulle kanske ha ett 2060 max q etc etc utan det ska vara det bästa för stunden, vilket är 2080 super (laptopvariant?)

Och igår såg jag en video med en ROG 17" skärm som visst är ganska dyr men verkar vara otroligt bra, och det va då det började.
Tittar mycket på optimumtech på YT och han verkar alltid vara väldigt nöjd med Ncase m1.

Nu till mina frågor.

1: Hur är den att slänga ner i en ryggsäck som klarar av en 17" laptop av märket stor och klumpig (AW 17r2)
Man kanske bör hitta något som typ Sentry som är mer platt av sig.

2: Vad väger den med alla komponenter?

3: Reptålig?

4: Något annat jag kanske bör tänka på innan jag byter ut min laptop för en Ncase?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Bara lite kort respons på dina frågor för att få igång diskussionen

Skrivet av Tazadar:

1: Hur är den att slänga ner i en ryggsäck som klarar av en 17" laptop av märket stor och klumpig (AW 17r2)

En Ncase är MYCKET tjockare så ingen fraktlösning som är anpassad för bärbara kommer funka såvitt jag kan se ärligt talat.

Skrivet av Tazadar:

2: Vad väger den med alla komponenter?

Det beror ju extremt mycket på komponentvalet! Jag vågar inte ens dra till med en tummen-pekfingret gissning

Skrivet av Tazadar:

3: Reptålig?

Inte speciellt med den nakna aluminiumet. Om du bryr dig om att hålla exteriören fräsch så måste du nog vara rätt noga med att ha en skyddande filt eller liknande runt den åtminstone.

Skrivet av Tazadar:

4: Något annat jag kanske bör tänka på innan jag byter ut min laptop för en Ncase?

Försöker komma på något... Jo, fundera på vilken kringutrustning du behöver. Skärm verkar du ju ha på gång, men du behöver ju tangentbord också, och du har inga inbyggda högtalare längre så krävs ju hörlurar eller externa högtalare också...
(Plus förstås mus + kablar mm)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bara lite kort respons på dina frågor för att få igång diskussionen
En Ncase är MYCKET tjockare så ingen fraktlösning som är anpassad för bärbara kommer funka såvitt jag kan se ärligt talat.

Det beror ju extremt mycket på komponentvalet! Jag vågar inte ens dra till med en tummen-pekfingret gissning

Inte speciellt med den nakna aluminiumet. Om du bryr dig om att hålla exteriören fräsch så måste du nog vara rätt noga med att ha en skyddande filt eller liknande runt den åtminstone.

4: Något annat jag kanske bör tänka på innan jag byter ut min laptop för en Ncase?
[/quote]
Försöker komma på något... Jo, fundera på vilken kringutrustning du behöver. Skärm verkar du ju ha på gång, men du behöver ju tangentbord också, och du har inga inbyggda högtalare längre så krävs ju hörlurar eller externa högtalare också...
(Plus förstås mus + kablar mm)

Tack för de utförliga svaren

Ja den ser lite thicc ut så jag förmodar jag får mäta lite, jag har tittat runt en del på de plattare chassi som finns men det verkar vara svårt att få in fullsize gpu:er i dom.
Hade tänkt mig köpa ett begagnat 2080 eller liknande samt en ryzen 5600x (när dom blir tillgängliga)

Vikten är inte jätteviktigt då vi alltid kör till våra arbetsplatser dvs kommer mest ligga i ett säte och inte bäras 😁

Repor får jag nog leva med men brukar vara väldigt noggrann med att packa det rätt.

Kringutrustning har jag kollat en del på och allt kommer vara trådlöst.
Jag är ingen e sportare så är inte kräsen när det gäller dpi och sådant 😎
Finns tydligen ett hyffsat bra mekaniskt tangentbord från någon av de kända tillverkarna som ser lovande ut.
Hörlurar är alltid ett måste när man spelade på laptoppen så dom kommer återanvändas 😊

Jag tar gärna emot råd om det kan finnas något annat chassi som kan lämpa sig , men M1 ser bara så otroligt premium ut 😁

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

@Tazadar
Förr fanns det en specialsydd väska för M1 som är riktigt bra vadderad, det var några av de som låg bakom Ncases som tog fram väskan.

De gjorde senare en ny version av väskan som är lite mer åt universalhållet men samtidigt inte lika bra vadderad.
Domänen de använde för att sälja väskan verkar dock ligga nere.

Prova mejla Ncases och fråga, alternativt gå in på Hardforum.com och underforumet SFF (Small Form Factor) så kan du ställa frågor in tråden för M1.

Detta är dock ingen ryggsäck utan en stor väska med axelrem som gick att ta med som handbagage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

@Tazadar
Förr fanns det en specialsydd väska för M1 som är riktigt bra vadderad, det var några av de som låg bakom Ncases som tog fram väskan.

De gjorde senare en ny version av väskan som är lite mer åt universalhållet men samtidigt inte lika bra vadderad.
Domänen de använde för att sälja väskan verkar dock ligga nere.

Prova mejla Ncases och fråga, alternativt gå in på Hardforum.com och underforumet SFF (Small Form Factor) så kan du ställa frågor in tråden för M1.

Detta är dock ingen ryggsäck utan en stor väska med axelrem som gick att ta med som handbagage.

Tack för tipset!

Kollade måtten för den och den verkar gå ner i en ryggsäck storlek större

Men nu är en iaf beställd och ska skickas vid den 14 dec.

Till det så kommer jag att kyla min "blivande" 5600x med en NH-U9S, för jag är inte säker på att jag får ta med mig burken om jag skulle flyga någon gång. Och jag måste ha den i mitt handbagage ^^
Dvs vattenkylning inte att rekommendera isf skulle jag tro.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Nu blev bygget klart till 90% saknar bara att vettigt grafikkort, sitter ett 1030 i den nu.....
Försökte få tag på ett 3080tuf men som alla vet är det nästan omöjligt samt att priset börjar närma sig 10000 vet jag inte längre om det är värt det ..

Vad har ni i era? Tänkte om man skulle leta upp något begagnat kort som typ 2080 eller 2080 super.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

https://i.imgur.com/hl9XC5a.jpg
https://i.imgur.com/lYHiT5Y.jpg

Nu blev bygget klart till 90% saknar bara att vettigt grafikkort, sitter ett 1030 i den nu.....
Försökte få tag på ett 3080tuf men som alla vet är det nästan omöjligt samt att priset börjar närma sig 10000 vet jag inte längre om det är värt det ..

Vad har ni i era? Tänkte om man skulle leta upp något begagnat kort som typ 2080 eller 2080 super.

Snyggt bygge!

Sitter med 3080 EVCA XC3, med 2st noctua slim under den som intake. har undervoltat till 850mv på 1905mhz och gpun går aldrig över 72c i tester eller t.ex cyberpunk, så kan rekommendera XC3!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Snyggt bygge!

Sitter med 3080 EVCA XC3, med 2st noctua slim under den som intake. har undervoltat till 850mv på 1905mhz och gpun går aldrig över 72c i tester eller t.ex cyberpunk, så kan rekommendera XC3!

Hade mer än gärna köpt ett xc3 men är nog lättare att få tag på en enhörning just nu 😁

Såg att du hade vattenkylning i din och det hade jag gärna också haft men vet inte om jag får ta med den på planen isf.
Är ju max 50ml har jag för mig 🤣

Funderar däremot om jag ska vända mina fläktar till cpu kylningen så den drar in luft från baksidan , har hört att det kan hjälpa för att få ner graderna lite till.
Har för mig optimum tech har en video på det 🧐

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Funderar däremot om jag ska vända mina fläktar till cpu kylningen så den drar in luft från baksidan , har hört att det kan hjälpa för att få ner graderna lite till.

Jag har två fläktar i mitt bygge. Jag testade alla kombinationer, och att ha en fläkt på chassit och en på kylaren – båda som insug – var bäst. Jag skrev om det här (ursäkta väggen av text): NCASE M1 V6.1 – Nybörjarbygge. Recension och temperaturtester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Hade mer än gärna köpt ett xc3 men är nog lättare att få tag på en enhörning just nu 😁

Såg att du hade vattenkylning i din och det hade jag gärna också haft men vet inte om jag får ta med den på planen isf.
Är ju max 50ml har jag för mig 🤣

Funderar däremot om jag ska vända mina fläktar till cpu kylningen så den drar in luft från baksidan , har hört att det kan hjälpa för att få ner graderna lite till.
Har för mig optimum tech har en video på det 🧐

Finns en snubbe som har gjort en helt galen guide för det där

Bygg guide -> https://imgur.com/a/kybBtjQ
Temp guide för fläktars effekt i olika riktningar -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-d8sNB6K4OPIEkkhV7qes...

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av lydell:

Jag har två fläktar i mitt bygge. Jag testade alla kombinationer, och att ha en fläkt på chassit och en på kylaren – båda som insug – var bäst. Jag skrev om det här (ursäkta väggen av text): NCASE M1 V6.1 – Nybörjarbygge. Recension och temperaturtester.

Precis så jag tänkt mig göra också, ha båda cpu fläktarna som insug, men blev det stor skillnad genom att sätta fläkten på chassit istället för direkt på kylaren?

Skrivet av Grusburk:

Finns en snubbe som har gjort en helt galen guide för det där

Bygg guide -> https://imgur.com/a/kybBtjQ
Temp guide för fläktars effekt i olika riktningar -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-d8sNB6K4OPIEkkhV7qes...

Säger bara WoW.......
Så mycket information att man nästan blir snurrig av det, får gräva ner mig i det lite

Tack för all info!

Ska göra lite tester här hemma och se vad som gör mest effekt.!

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

blev det stor skillnad genom att sätta fläkten på chassit istället för direkt på kylaren?

Jovars. Här är två citat från min långa galleritext (mätt vid spelande samt körning av MSI Kombustor):

Citat:

Två fläktar som insug höll sig på 50–60 grader. Med insug-på-chassit var enda gången jag kom under 50 grader med ett spann på cirka 45–58 grader.

Citat:

Min killgissning är att det är när en fläkt sitter där bak på chassit och suger in luft som chassit får mest kall luft utifrån. I övriga konfigurationer så blir det mer rundgång av varm luft inuti chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

https://i.imgur.com/hl9XC5a.jpg
https://i.imgur.com/lYHiT5Y.jpg

Nu blev bygget klart till 90% saknar bara att vettigt grafikkort, sitter ett 1030 i den nu.....
Försökte få tag på ett 3080tuf men som alla vet är det nästan omöjligt samt att priset börjar närma sig 10000 vet jag inte längre om det är värt det ..

Vad har ni i era? Tänkte om man skulle leta upp något begagnat kort som typ 2080 eller 2080 super.

Har provat med två noctuas i botten utan framgång med denna setup. Resulterar bara i mer oväsen från grafikkkortet då det är extremt tight emellan.

Kör nu bara med en 92mm utblås bak. AIOn kör jag med två noctuas som är på insug.

Undervoltat gpu för att få det ”ok” tyst och cpun håller sig under 80 grader i elaka laster.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lydell:

Jovars. Här är två citat från min långa galleritext (mätt vid spelande samt körning av MSI Kombustor):

Ska ge det ett försök, skadar inte att det går på lite lägre temps iaf.

Skrivet av tsc:

https://i.imgur.com/xKdFwi7.jpg

Har provat med två noctuas i botten utan framgång med denna setup. Resulterar bara i mer oväsen från grafikkkortet då det är extremt tight emellan.

Kör nu bara med en 92mm utblås bak. AIOn kör jag med två noctuas som är på insug.

Undervoltat gpu för att få det ”ok” tyst och cpun håller sig under 80 grader i elaka laster.

Såg det med Noctua slim fläktarna, och är kanske inte värt den som du säger.

Håller däremot på att försöka lista ut hur man undervoltar på bästa sätt, skulle vara väldigt lätt via Ryzen master, MEN fungerar inte till min 5600x....

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt och fått hem chassit nyligen som vet ungefär hur lång tid det tar att gå igenom tullen? Jag beställde mitt ex. den 7 januari och den har suttit i tullen sedan 20 januari. Jag har alla andra delar redan hemma redo för transplantation till nytt chassi, börjar bli lite otålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkan42:

Någon som har beställt och fått hem chassit nyligen som vet ungefär hur lång tid det tar att gå igenom tullen? Jag beställde mitt ex. den 7 januari och den har suttit i tullen sedan 20 januari. Jag har alla andra delar redan hemma redo för transplantation till nytt chassi, börjar bli lite otålig

Inte specifikt chassit, men jag har precis idag fått hem ett paket från UK som suttit fast i tullen sedan 28 december förra året. Antar att Tullverket har fullt upp för tillfället i och med Brexit.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nu kom den äntligen fram! Satt i tullen ca 10 dagar innan den skickades från Stockholm. Jag fick den till och med levererad hem till dörren

Permalänk
Medlem

Portabel

Efter en del letande så har jag äntligen fått tag på en väska för att kunna svälja alla delarna på ett bra sätt.

Och såhär blev resultatet.

Skärmen är en xg17 och passar perfekt i den yttersta fickan på väskan.
Bilderna är tagna i en båthytt, mer exakt singelhytt på vikingline påväg mot Finland.

Jag är otroligt nöjd med resultatet och skönt att inte behöva köpa en otroligt dyr laptop för att få bra gamingprestanda.

Är fortfarande på jakt efter 3080 men 1070 fungerar fint för stunden 😎

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tazadar:

Efter en del letande så har jag äntligen fått tag på en väska för att kunna svälja alla delarna på ett bra sätt.

Och såhär blev resultatet.

https://i.imgur.com/dTzBIk6.jpg

https://i.imgur.com/DRjNiSQ.jpg

https://i.imgur.com/1uSFPPF.jpg

https://i.imgur.com/87X4PHq.jpg

https://i.imgur.com/0o2P0Kp.jpg

https://i.imgur.com/gawZlQS.jpg

https://i.imgur.com/eiEZYmU.jpg

https://i.imgur.com/jR4mwLj.jpg

Skärmen är en xg17 och passar perfekt i den yttersta fickan på väskan.
Bilderna är tagna i en båthytt, mer exakt singelhytt på vikingline påväg mot Finland.

Jag är otroligt nöjd med resultatet och skönt att inte behöva köpa en otroligt dyr laptop för att få bra gamingprestanda.

Är fortfarande på jakt efter 3080 men 1070 fungerar fint för stunden 😎

XG17 är verkligen en underskattad skärm faktiskt, köpte själv en förra våren i och med hemarbete. Smidig transportlösning med dessutom!

Inte aktuellt med en 3070? Känns som 3080 är ganska kört medans 3090 (som bör vara för stor för Ncase M1) och korten under är relativt lätta att få tag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

XG17 är verkligen en underskattad skärm faktiskt, köpte själv en förra våren i och med hemarbete. Smidig transportlösning med dessutom!

Inte aktuellt med en 3070? Känns som 3080 är ganska kört medans 3090 (som bör vara för stor för Ncase M1) och korten under är relativt lätta att få tag i.

Håller med att den är verkligen trevlig men priset är lite löjligt.
Men 1080p med 240hz och gsync är inte alls illa.

Jo ett 3070 hade säkert fungerat minst lika bra men tycker att priserna är lite skeva just nu.
Får ett 3070 för samma pris som 3080 lanserades för....
Vet inte om det är riktigt värt det faktiskt, men har en beställning på ett xc3 3080 och ett tuf 3080 på Dustin men dom lär nog inte komma det närmsta halvåret 🤣

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tazadar:

Håller med att den är verkligen trevlig men priset är lite löjligt.
Men 1080p med 240hz och gsync är inte alls illa.

Jo ett 3070 hade säkert fungerat minst lika bra men tycker att priserna är lite skeva just nu.
Får ett 3070 för samma pris som 3080 lanserades för....
Vet inte om det är riktigt värt det faktiskt, men har en beställning på ett xc3 3080 och ett tuf 3080 på Dustin men dom lär nog inte komma det närmsta halvåret 🤣

Vilken väska är det mer exakt? Tog mig en titt på vad det kunde vara. Har själv lämnar Ncase M1 till förmån för NR200P men blir lite nyfiken faktiskt. Snygg lösning.

Verkligen, 3000-4000kr känns rimligare. Inte jätteimpad över dess egenheter, att skärmen slås av vid viloläge vilket tvingar uppstart är något störande. Men det 240Hz-spelande jag gjort på den har ökat behovet av skärmbyte rejält, samt tillhörande grafikkortsbyte förstås.

Håller med dig, hade själv 3080 bokade vid lanseringen men som jag avbokat sedan dess, vilket jag ångrar idag. 3080 TUF OC för 7999kr var den jag helst ville ha hem.
Priserna är helgalna, men överkomliga om man har skaplig ekonomi. Men jag hör också till dom som inte riktigt tycker det motiverar priset, även om det är det (näst) bästa man kan köpa idag.

Håller tummarna för att dina levereras, själv F5'ar jag butikerna då och då under dagarna i hopp om något intressant kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

att skärmen slås av vid viloläge vilket tvingar uppstart är något störande

Är detta en grej nu? Har ett par AOC-skärmar som några gånger fått för sig stänga av istället för att gå in standby. De kan fortsätta så ett par dagar, och sedan helt plötsligt börjar de gå in i standby som de ska igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vilken väska är det mer exakt? Tog mig en titt på vad det kunde vara. Har själv lämnar Ncase M1 till förmån för NR200P men blir lite nyfiken faktiskt. Snygg lösning.

Verkligen, 3000-4000kr känns rimligare. Inte jätteimpad över dess egenheter, att skärmen slås av vid viloläge vilket tvingar uppstart är något störande. Men det 240Hz-spelande jag gjort på den har ökat behovet av skärmbyte rejält, samt tillhörande grafikkortsbyte förstås.

Håller med dig, hade själv 3080 bokade vid lanseringen men som jag avbokat sedan dess, vilket jag ångrar idag. 3080 TUF OC för 7999kr var den jag helst ville ha hem.
Priserna är helgalna, men överkomliga om man har skaplig ekonomi. Men jag hör också till dom som inte riktigt tycker det motiverar priset, även om det är det (näst) bästa man kan köpa idag.

Håller tummarna för att dina levereras, själv F5'ar jag butikerna då och då under dagarna i hopp om något intressant kort.

Det är en Samsonite X blade 4.0.
Största kabinväskan man kan ha på SAS då vi enbart flyger med dom så funkar även det bra.

Det är inga större problem med ekonomin men väntar ut stormen tills bitcoin rasar igen och dom flödar marknaden med grafikkort för en lite billigare peng.
Och vad jag läst mig till så är nog 3080tuf bästa valet för ncase för den kylaren verkar överlägsen de andra som också passar.

Kör som sagt med ett 1070 nu och inga som helst problem med värme eller liknande men man kanske måste undervolta ett 3080 för att hålla sig inom normala temperaturer?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Det är en Samsonite X blade 4.0.
Största kabinväskan man kan ha på SAS då vi enbart flyger med dom så funkar även det bra.

Det är inga större problem med ekonomin men väntar ut stormen tills bitcoin rasar igen och dom flödar marknaden med grafikkort för en lite billigare peng.
Och vad jag läst mig till så är nog 3080tuf bästa valet för ncase för den kylaren verkar överlägsen de andra som också passar.

Kör som sagt med ett 1070 nu och inga som helst problem med värme eller liknande men man kanske måste undervolta ett 3080 för att hålla sig inom normala temperaturer?

Jag sitter med ett Ncase v6.1 med Asus 3080 Tuf OC i så har ni nån frågor om det så är det bara att fråga på.

Det var väldigt tight att få i det. Jag gav upp hoppet på det i nån timme men fick i det till sist. Jag fick skruva loss front panelen för att få i det och råkade tyvärr skrapa höljet på gpu:n lite. Efter att jag tagit av höljet var det mycket lättare att få i/ut men fortfarande klart jobbigare än 1070 eller 2060 som jag haft i förut. Med vanliga pci-e sladdar/kontakter så tar kablarna i sidopanelen och det går egentligen inte att stänga helt, panelen hänger i toppen med 2-3mm glapp nertill, två 180 graders 8pin pci-e adaptrar hade fixat det men jag har inte skaffat sånna än.

Jag har försökt köra med både full size noctua fläktar och slim noctua fläktar i botten men full size fick inte plats och dels så har inte tuf versionen "vanliga" kontakter så mina gpu fläkt till "vanlig" fläkt adaptrar funkade inte och dels så verkar tuf ha rätt så bra kylning själv så det blev faktiskt en försämring att köra med noctua slim fläktar än stock. Detta jämfört med mitt 2060 där det var en klar förbättring i ljud och temps med slim noctua.

I början av december så bestämde jag mig för att ta av alla paneler då det var lite väl högljutt för min smak även efter underklockning men jag har hyfsat höga krav på ljud/temps (vill helst undvika att det går över 75c och försöker hålla fläktarna under 60% helst under 45%) det hjälpte mycket så det har fått stå så sen dess men väldigt synd att inte ha panelerna på ett så snyggt och clean chassi, som tur är så står det ändå i hörnet bakom mina skärmar så det syns knappt.