Permalänk
Medlem

Nytt kort.!

Jag har ett Radeon 6800 i maskinen och ville ja ta och köpa ett ny kort, har tittat på ett XFX Radeon 7870 kort men jag är ännu lite osäker..

Jag har också tittat på ett gtx 660 kort men det skulle vara typ 20 - 30 euro dyrarer än Radeon kortet..!

Vad tycker folk här att är bättre, vad jag vill kunna spela är Crysis, Crysis 2, StarCraft II, Portal 2 och ja ett par andra spel på en BenQ 1920x1080@60hrz..

Kom med förslag, vill helst gärna ha ett bra svar ikväll så jag kan beställa ikväll eller imorgon kväll, man tackar och bockar.!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket vill du lägga på ett grafikkort? Ett 7870 är väll ett okej kort, även fast jag skulle satsa på ett 7950 som kanske kostar 2500:- eller liknande, vilket blir en märkbar uppgradering.

Permalänk
Medlem

Som ovan, 7870 är ett bra kort. Men om du har råd, satsa på Hd7950/7970/GTX670.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI