AMD: Inga nya Radeon i sikte

Permalänk
Melding Plague

AMD: Inga nya Radeon i sikte

Produktchefen Devon Nekechuk bekräftar att nästa generation grafikkort i Radeon-serien är kraftigt försenade. Inga nya modeller är med i planeringen för huvuddelen av 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på förbättrade drivrutiner för tiden som kommer då.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

Bättre drivrutiner och mer prestanda godis isåfall!

Permalänk
Medlem

De har väl haft fullt upp med nästa generations spelkonsoller.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Tycker att bild 2 är lite missvisande.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Som vanligt så är det konsolerna som ställer till det för oss pc användare

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Mer månader att spara pengar till nytt grafikkort för min del då

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tycker att bild 2 är lite missvisande.

Om pressbilderna kommer från AMD är det missvisande bilder. Varför kan företaget inte jämföra med sina egna grafikkort istället?

Permalänk
Medlem

Haha såna svin, dom skiter i alla pc använder och fixar miljontals gpuer till konsoler.. aja gg wp
cash is king

Permalänk

Undrar annars om dom även avaktar bättre tillverkningsteknik.. 20nm?

Kul för övrigt att se att Andreas D nattsuddar med oss denna fredagsnatt .. brukar vanligtvis vara ganska nyhetsfattigt just under helgetid

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Haha såna svin, dom skiter i alla pc använder och fixar miljontals gpuer till konsoler.. aja gg wp
cash is king

Som jag uppfattar det siktar de istället på att förbättra drivrutinerna och optimera så mycket som möjligt. Vilket bara är bra. Vanligtvis går det så snabbt att man ofta inte hinner optimera ordentligt.

Permalänk
Medlem

Ja ja, vi fattar. Det är säkert femte gången ni rapporterar denna nyhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Haha såna svin, dom skiter i alla pc använder och fixar miljontals gpuer till konsoler.. aja gg wp
cash is king

De är ett företag, de vill tjäna pengar, så det är klart de gör då 2 andra stora företag kommer med varsin stororder som de tjänar pengar på direkt än att tillverka kort till PC som ändå inte behövs än då korten som finns säkert klara 2 år till och ev. tjäna ett spottstyver av vad MS & SONY betalar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

AMD har redan att börja commita stöd för Radeon 8000-serien "Oland" i Linuxdrivrutinen.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTI5Mjk

Permalänk

Jag som ville uppgradera... Får hoppas på att GTX Titan blir något... Föredrar dock det röda laget.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Haha såna svin, dom skiter i alla pc använder och fixar miljontals gpuer till konsoler.. aja gg wp
cash is king

Är du blind? AMD har ont om pengar och måste fokusera mera på grafik till spelkonsoler för att överhuvudtaget tjäna någonting. Har de inga pengar så blir det ingen 8000-serie.

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort ett inlägg, påhopp är onödiga.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Skrivet av Orici:

Tycker att bild 2 är lite missvisande.

Fast egentligen inte med tanke på att de skriver att det är baserat på 3DMark och nuvarande prissättning från båda läger

Skrivet av filipcombat:

Jag som ville uppgradera... Får hoppas på att GTX Titan blir något... Föredrar dock det röda laget.

Varför är inte 7000-serien lockande nog då? Är inte det tillräckligt kompetenta grafikkort? :]

Själv tycker jag detta är helt okej då det innebär fler specifika speloptimeringar för 7000-serien ^^
Samt vem vet vilken kraft de kan upptäcka i GCN arkitekturen, huhuuhu

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kan vara så att man inte litar på att TSCM ska kunna leverera och om inte Nvidia lanserar något nytt så finns det ingen egentlig anledning att pusha. Fokus ligger garanterat på APU:er just nu.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

blir väl ett till 7970 sålänge då

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt
Konsollerna har ju över 5 år på nacken nu, så det är väl deras tur att få lite nytt under huven.
Jag köpte mitt 5:e HD6970 häromdagen och den serien fungerar fortfarande för mig. Har ett HD7970 oxå.
Bra alroundkort är fortfarande HD5850, så det är nog ingen fara att bli "tvingad" att hålla sig till HD7xxx ett tag till...
Så det är nog ingen fara, nya spel till PC kommer nog oxå att dröja, när de nya konsollerna dyker upp.
Över hälfften som klagar köper ändå en konsoll sedan.
Är man som jag inte spelberoende, så kvittar det

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
99:e percentilen

För en gångs skull, nice! Då hinner jag reparera den delen som brann upp och skapa ett galleri innan mitt grafikkort är gammalt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinforel:

Är du blind? AMD har ont om pengar och måste fokusera mera på grafik till spelkonsoler för att överhuvudtaget tjäna någonting. Har de inga pengar så blir det ingen 8000-serie.

AMD har redan GPU/grafikkrets i Xbox 360 och Wii och det har inte gett dem massor av pengar. Konsolltillverkarna är beroende av att kunna pressa priserna rejält på komponenterna, så det är små marginaler.

Det är betydligt mer lönsamt att sälja grafikkort till PC.

Permalänk
Medlem

Då har man väntat/längtat i onödan

Permalänk
Medlem

Känns som det kan bli problem om nvidia släpper titan om någon månad. Nåja vid får se AMD kanske har något motdrag till det, de flesta av deras gpuer har potential att klara höga frekvensen så kanske en 7980 eller liknande kommer med 1.2ghz och deras nya dynamiska överklockning som kan dra upp ännu mer när det finns spelrum.

För AMD har ju inte sagt att det inte kommer fler prestanda modeller i 7900 serien.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

..

Gjorde misstaget att köpa ett GeForce 560ti när det kom... *brrr* HDMI-uttaget var glappt efter en vecka, grafikdrivrutinerna återställs lite då och då etc... Tur jag köpte ett Amd 7850 till den andra datorn, de har då gått som tåget (som vanligt)... Nu blir det inhandla ett 7870 till denna så man kan snöra det här undermåliga Geforce-kortet i sopkorgen.

Visa signatur

- * Pentium Quad-Core * Corsair 2x2048 Mem * ATI HD4870 * -

Permalänk
Medlem

Har mest varit rykten förrut att det ska dröja till senare men när folket på Amd bekräftar
ryktena så lär det dröja till Senare på året.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om dom hade kunnat låta en partnertillverkare släppa ett 7950x2 som landat på ca 4k.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

För första gången i mitt liv har jag gjort ett bra köp när det gäller grafikkort. Köpte mitt HD7970 på releasedagen den den 10 Januari 2012 för ca 5000kr inkl frakt. Och det köpet verkar ju hålla än idag. Fortfarande bland de bästa singel GPU-korten och inget nytt kort är i sikte förräns sent 2013. Thnx AMD!

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Känns nästan som att man borde anmäla Nyhets-boten för korspostning.

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1186345...
Samma nyhet (i stort sett), bara för 2 dagar sedan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.