Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Meddelandestöd i mobilversionen är ett måste!

Skulle ihurförsig uppskatta om mobilversionen och "PC-versionen" blev en och istället kodades för att anpassas till skärmen storlek. Att fragmentera är en synd

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Skulle ihurförsig uppskatta om mobilversionen och "PC-versionen" blev en och istället kodades för att anpassas till skärmen storlek. Att fragmentera är en synd

Aa ioförsig så hade nog det gått lika bra. Även fast jag tycker att mobilversionen är riktigt skön

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Aa ioförsig så hade nog det gått lika bra. Även fast jag tycker att mobilversionen är riktigt skön

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med fullständigt, men jag litar på att Biberu och grabbarna fixar en skalbar sida som fungerar minst lika bra

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv

Jag vill kunna ha mina bevakningar av forumtrådar genom forumdelen och inte behöva välja inställningar genom mitt konto och sedan välja bevakningar fliken.

Som det är nu är det bara rörigt.

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom många verkar ha problem med att lägga in bilder och swec inte vill fungera som bildhost så kanske ni skull inleda nån form av samarbete med en/flera bildsiter och/eller visa länkar till dem eller ha en "hjälptext" om hur man gör för att använda bilder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom många verkar ha problem med att lägga in bilder och swec inte vill fungera som bildhost så kanske ni skull inleda nån form av samarbete med en/flera bildsiter och/eller visa länkar till dem eller ha en "hjälptext" om hur man gör för att använda bilder.

Fast då kommer man fortfarande inte runt problematiken att laddningen av en tråd bromsas av att det ska laddas massa bilder från en bunte trötta bildhosts. Att ladda allt från samma host har väl aldrig gett någon kvalitetssänkning i alla fall.

Nu är jag förstås ingen webexpert, men skulle det verkligen vara svårt att implementera en blockering mot andra referrers än den egna siten, om man nu vill undvika att folk missbrukar den funktionen för att hosta bilder till annat än att länka in i trådar på SweC? Vissa siter blockerar ju hotlinks, så uppenbarligen går det rent tekniskt. Givetvis antaget att man med att man inte vill vara bildhost menar att man bara inte vill hosta bilder för externt användande, galleriets existens skulle ju vara minst sagt motsägelsefull i annat fall

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kaput:

Fast då kommer man fortfarande inte runt problematiken att laddningen av en tråd bromsas av att det ska laddas massa bilder från en bunte trötta bildhosts. Att ladda allt från samma host har väl aldrig gett någon kvalitetssänkning i alla fall.

Nu är jag förstås ingen webexpert, men skulle det verkligen vara svårt att implementera en blockering mot andra referrers än den egna siten, om man nu vill undvika att folk missbrukar den funktionen för att hosta bilder till annat än att länka in i trådar på SweC? Vissa siter blockerar ju hotlinks, så uppenbarligen går det rent tekniskt. Givetvis antaget att man med att man inte vill vara bildhost menar att man bara inte vill hosta bilder för externt användande, galleriets existens skulle ju vara minst sagt motsägelsefull i annat fall

Jag har ingen åsikt om laddtider på sidan, bara det faktum att många frågar om hur man gör för att få med bilder i poster, dvs var man kan ladda upp bilder och hur man gör för att bilder ska synas.
Jag skulle uppskatta fler bilder i många trådar och även mer skisser, det kan underlätta mycket om det handlar om att lösa problem, men samtidigt så kanske det inte passar i alla trådar men så är det ju med det mesta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gilla om video/bilder laddas in när man scrollar - Alla infogade bilder får en annan tag, t.ex en DIV med en data-image-url tag. När man sen scrollar laddas bilden in med javascript. Man kan för SEO servera vanliga img taggar till google.

På så sätt kan användarna även stänga av om de vill se bilder i en tråd eller ej. - Samma med youtube videos, embedda eller länka etc.

Permalänk
Medlem

Detta har säkerligen önskats av andra, men att man kan välja om man vill ha "oändligt skrollande" i en tråd, eller om det ska vara som det är nu (1 2 3 4 ... Sista).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan ha nämnts tidigare, men jag säger det igen för att vara säker på att det kommer fram:

Trådade PM's etc. Nuvarande PM systemet är sjukt rörigt.

Någonting i stil med privata trådar hade varit intressant.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag tror att det vore bra om trådskaparen skulle kunna markera svar som "rätt svar", "lösning", eller liknande. Det svaret som är markerat skulle då kunna visas precis under första inlägget i tråden, eller få någon annan typ av markering som gör att det står ut lite. Det skulle förhoppningsvis göra att folk lättare kan få svar utan att skapa nya trådar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av zz00zz:

>>>LÄS<<<
En sak jag har stört mig så mycket på här på sweclockers är att man måste gå och kolla alla trådar man har gjort/svarat i för att se om någon har svarat i den för sig, sjukt jobbit om man t.ex har svarat i 10 trådar. Stoppa i en extra flik där man kan se en lista över alla trådar folk har svarat i som du även har svarat i eller om du t.ex gjorde tråden. Sjukt konstigt måste jag säga att sweclockers inte har den funktionen, många andra forum har det men inte sweclockers....
Iaf lycka till med 6.0 hoppas den funktionen läggs till.

Du har inte funderat på att klicka på "Mina trådar" fliken där uppe?
Eller missuppfattade jag dig?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Marknadsreferenser dök upp på högersidan precis när jag slösurfade lite och det vore ju en utmärkt funktion att ha inbyggd, så att när man gör en annan så finns det en länk till omdömen och medelbetyg likt ebay eller vilken annan aktions sajt som helst.

Det vore då bra om man som användare fick en propt om att lämna ett omdöme ca två veckor efter att sista PM tas emot om man skickar mer än säg fyra PM. Så kommer man ihåg att ge ett omdöme efter att man mottagit och kontrollerat varan. (då sweclockers inte håller koll på vem som köper varan vore >4PM och sen tystnad vara en indikation att personen köpt varan och inga problem uppstått).

Detta då nuvarande system är lite rörigt. En oseriös säljare kommer inte länka omdömen, många köpare vet nog inte ens om att tråden finns så de kommer inte se de dåliga omdömena.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Avstängd

Ett bra RSS-flöde där man kan läsa hela nyheter och artiklar i valfri RSS-läsare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kallesprattt:

Ett bra RSS-flöde där man kan läsa hela nyheter och artiklar i valfri RSS-läsare.

det finns http://www.sweclockers.com/feeds/nyheter

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Finns säkert någon som sagt redan, men jag skulle vilja ha någon form av följ-funktion på trådar, så att de kommer upp under mina trådar. Som jag förstått det nu är man tvungen att göra ett inlägg i tråden för att den ska hamna under mina trådar. Speciellt i projektloggar känns detta system lite dumt.

Hittade förresten nu funktionen Bevaka trådar, vilken jag inte förstått tidigare. Denna skulle man kanske kunna koppla till Mina trådar eller liknande, eller i alla fall ge möjlighet till om användaren vill.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Inte läst igenom alla sidorna, men fler än ett tema? Ett mörkare vore nice!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Många bra förslag, keep 'em coming!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Upp till höger där vid citat så skulle det vara trevligt om det står till exempel, "Du har blivit citerad" kan vara skönt ibland då man kan (jag iallafall) glömma bort att jag kan ha blivit citerad om jag diskuterar med någon.

Permalänk
Medlem

Som någon ovan också nämnt, ni måste slipa på er sökmotor. Söker jag på "pod" så förväntar jag mig en lista på podcasts och inte "inget svar" som idag.

Det finns inte HELA nyheter där i, bara typ två eller tre meningar.

Satt förövrigt just och funderade igår och jag skulle skapa det själv...

EDIT: Till Swecs försvar så har väldigt sidor denna typ av flöde för att dra besökare till siten. Dock blir inte användarupplevelsen bättre för det.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Avstängd

Nej, man kan inte läsa hela artikeln i det där flödet.

Permalänk
Medlem

poängsystem/omdöme i marknaden, samt att du måste varit medlem ett visst antal månader och aktiv innan du får lägga ut annons.. även att du kanske måste varit medlem lika länge för att kunna hindra scammers?

Permalänk
Rekordmedlem

En knapp som gör att man kommer till första kommentaren till en artikel, en del läser förhoppningsvis hela kommentarstråden ibland även om den är flera sidor.
Och kanske även en funktion/forumdel för att särskilja "läxhjälp" frågor, där man inte ger ett färdigt svar utan snarare råd om var man kan hitta svaret.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Något sätt att lista många recensioner som sweclockers har gjort, kanske kunna sortera på "Utmärkt produkt" och liknande utöver kategori.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Traktorsson:

Upp till höger där vid citat så skulle det vara trevligt om det står till exempel, "Du har blivit citerad" kan vara skönt ibland då man kan (jag iallafall) glömma bort att jag kan ha blivit citerad om jag diskuterar med någon.

Men det finns ju redan en markering för nya citat. Om det står (+) bredvid citat så har någon citerat dig. Markeringen försvinner när du läst listan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
SpelClockers

Skulle vilja ha en inställning i profilen som gör att jag kan välja om jag vill använda m.sweclockers.com eller vanliga när jag surfar från mobila enheter.

Det är inte jätte jobbigt men lite irriterande att när man surfar från surfplattan och den frågar varje gång vilken version jag vill använda.

Och för att fira 6.0 så önskar jag mig att ni sätter upp en shop i en vecka där man kan köpa lite SweClockers prylar

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Hänger inte på många forum så jag är inte familjär med utbudet, men jag skulle vilja se ett mer lättanvänt sätt att hantera långa och flera citat i "text editorn", det kan bli ett väldans klipp å klistra ibland vid längre texter. Dock absolut inte på bekostnad av "optimering" av sidan eller prydlighet. Det vill jag faktiskt passa på att poängtera som en skild poäng; det är imperativt att swec rev6 är minst lika prydlig och optimerad som nuvarande rev5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Men det finns ju redan en markering för nya citat. Om det står (+) bredvid citat så har någon citerat dig. Markeringen försvinner när du läst listan.

Jaha någon jag hade aldrig tänkt på..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Traktorsson:

Jaha någon jag hade aldrig tänkt på..

Nej du är långt ifrån den förste som jag förklarar den funktionen för. Det är ju inte helt uppenbart. Vore mer logiskt om det stod (ny) eller (nya) eller något i den stilen. Eller kanske en siffra på hur många nya det är som för meddelanden.

Finns många små funktioner som folk missar har jag märkt. Kanske någon som borde göra en ingående guide för att visa alla små halvhemliga funktioner som gömmer sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mörkt tema!
Skulle personligen tom lägga ut pengar för att få det.