Kickstarter - Aktuella spelprojekt

Permalänk
Hedersmedlem

Kickstarter - Aktuella spelprojekt

Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi kan tipsa varandra om olika spelprojekt på Kickstarter. Hoppas att den fortsätter leva med nya tips fortlöpande! Lägg gärna med någon bild eller video om möjligt.

Jag börjar med ett spel som heter Asylum, från en kille i Argentina, Agustin Cordes, som tidigare gjort Scratches. En skräckhistoria som utspelar sig i ett stort och nergånget mentalsjukhus med nästan 100 rum. Spelet är även framröstat på Steam Greenlight, så det kommer dyka upp där så fort det är klart. De $100 666(!) som han vill ha via kickstarter är bara för att kunna slutföra spelet lite snabbare och med tanke på hur omfattande det verkar vara är $15 ett bra lägstapris om man vill vara med och stödja ytterligare ett klassiskt äventyrsspel, någon jag personligen inte kan få för mycket av.

"A psychological horror adventure inspired by H. P. Lovecraft set in a massive, decaying mental institute."

http://www.kickstarter.com/projects/agustincordes/asylum-kick...

Pesonligen tänkte jag på gamla John Saul's Blackstone Chronicles eller varför inte Sanitarium. Två kanonspel i samma genre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Riktigt bra initiativ och jag tycker det är konstigt att tråden inte fått leva längre än till första posten!?

Just nu är jag riktigt intresserad av ett project som heter Frozen State från Ryssland. Det utspelar sig i Sibirien efter att en okänd organism har muterat människor och djur och ödelagt landskapet. Det kommer vara ett top down rpg survival shooter med stor fokus på karaktärer och överlevnad. Det må se ut som Zombie shooter men är mycket mer tänka än skjuta.. Killen som ligger bakom projektet är helt okänd men hans visioner för spelet är fantastiska. kolla in det och hoppas att andra blir lika intresserade som mig vill att detta blir verklighet.
Ett roligt pluss är ju att en av de tre spelbara karaktärerna är en svensk officer vid namn Ingvar Nilsson

från Kickstarter:
"Frozen state is a survival-based horror RPG, which immerses you in a bleak Siberian, post-apocalyptic wasteland. The game takes place within the crumbling ruin of a partially destroyed Soviet city. You will have to learn to stay alive while facing vicious alien hybrids, ruthless bandits, and other survivors of the disaster, all of whom will stop at nothing in order to survive. While exploring new areas, scavenging for vital supplies, and fighting for your life, you will have to make hard choices between greater goals and your own personal objectives. These choices will lead to different outcomes and may have wide-ranging consequences.

Our inspiration comes from many sources: games like Fallout 1 and 2, S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl, Metro 2033, Half-Life 2, Resident Evil; films The Thing, Alien(s),Prometheus, The Road, The Myst; our favorite writers Isaac Asimov, Arkady and Boris Strugatsky, Stanislaw Lem and many others."

http://www.kickstarter.com/projects/1683973133/frozen-state

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Tackar för infon
Ser trevligt ut så blir till att backa när lönen kommer på Fredag.

Och bra tråd för övrigt, kollar kickstarter en-två gånger i veckan men missar alltid något kul.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kickstarter för Satellite Reign har startat. Det är ett realtid, klass-baserat strategispel och utvecklas av skaparen av Syndicate Wars. Denna måstem man stödja.

Läs mer:
http://satellitereign.com/the-game/

Kickstarter:
http://www.kickstarter.com/projects/5livesstudios/satellite-r...

Citat:

Satellite Reign is a real-time, class-based strategy game. You control a squad of four agents, each with distinct and unique abilities as they vie and battle for control of a fullysimulated, living, cyberpunk city.
The game world is designed to facilitate emergent gameplay, giving you the tools and freedom to play how you want to play, so you can create strategies and scenarios that not even we had anticipated!
Customise your team with the strength to destroy your enemies head-on, or hack into their facilities to manipulate their infrastructure without them ever knowing you were even there.
Will you take down your enemies with brute-force? Covert espionage and infiltration? Or will you use propaganda to influence the citizens of the city and overthrow the controlling powers?
Satellite Reign will be released on Windows, Mac OS and Linux.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt trevligt att ni väckt min gamla tråd till liv igen! Hoppas att vi/ni kan hålla den kokande framöver.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Warmachine: Tactics är ett pågående projekt som redan nått sitt mål med marginal. Det är ett omgångsbaserat strategispel, som bygger på ett traditionell figurspel. Så det går nog att säga att det känns lite som ett slags Warhammer 40K på PC.

http://www.kickstarter.com/projects/409030043/warmachine-tact...
Just nu $1,070,385 av $550,000 goal.
11 dagar kvar.

Om gamla figurspelet
https://en.wikipedia.org/wiki/Warmachine

Permalänk
Medlem

Tipsar om ett kommande spel som nådde sitt mål och redan är avslutat sen ett par månader på Kickstarter.

Kommer ni ihåg gamla omgångsbaserade strategispelet Battle Isle från Blue Byte? Jag körde det själv väldigt mycket. Såg att det gjorts ett kickstarterprojekt för ett spel som har samma känsla som de första spelen, men inte är en officiell uppföljare. Det är omgångsbaserat science fictionspel med fokus på strid och enheter.

Battle Worlds: Kronos
http://www.kickstarter.com/projects/kingartgames/battle-world...
Det fick in $260,235 av $120,000. Avslutades 28:e april.

Det finns många videos på deras kanal
http://www.youtube.com/user/KINGArtGames/videos

Det lustiga med att jag hittade detta spel och började minnas alla timmar framför Battle Isle är att jag såg att det är en officiell uppföljare på Battle Isle på gång också, Battle Isle: Threshold Run. Men det är för IOS. Så skruva dem.

Permalänk
Medlem

Såg precis att skaparen av gamla Police Quest spelen från Sierra har en kickstarter för sitt nya spel: Precinct
http://www.kickstarter.com/projects/precinctgame/precinct?ref...
Själv är jag en fan av gamla äventyrsspel från Sierra så jag blev precis backer till detta.

Permalänk

Chrome Squad från skaparna av Knights of Pen and Paper har 13 dagar kvar på Kickstarter..
Ser kul ut om man är sugen på lite avslappnande pixelart

Taget från Kickstarter:
Chroma Squad: sentai heroes, manager, tactical turn-based, meta-game, pixel art fun! Everything you want in a fresh indie game! In this game you become responsible for managing and recording episodes for a sentai TV show.

So, what is Sentai? Our game is based on 90's Tokusatsu TV series, like "Power Rangers", "Changeman" or... "Captain Planet And The Planeteers". Yep, any group of 3 or 5, each with different powers, whose union makes a special weapon appear to defeat their enemies. In this case, Captain Planet himself.

In Chroma Squad you'll see tons of references, including riders Tokusatsu, metal heroes, solo heroes, and every bit of our geeks 80 and 90's culture. So, get ready for a experience full of color!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Efter Double-Fine fiaskot och den talande tystnaden i Dreamfall Chapters-forumet (två KS - Project) så är jag inte så speciellt villig att stödja någonting utan en garanti om återbetalning från Kickstarters sida vid eventuell nedläggning. Det suger rejält att ha satsat stora pengar och inte få någonting tillbaka....

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Skrivet av Distant Worlds:

Efter Double-Fine fiaskot och den talande tystnaden i Dreamfall Chapters-forumet (två KS - Project) så är jag inte så speciellt villig att stödja någonting utan en garanti om återbetalning från Kickstarters sida vid eventuell nedläggning. Det suger rejält att ha satsat stora pengar och inte få någonting tillbaka....

Tråkigt att höra, själv har jag ju helt annan erfarenhet av Kickstarter med FTL, Giana Sisters och Expeditions: Conquistador som alla blev riktigt bra.
Samt Grim Dawn och Divinity Original Sin som verkar riktigt lovande och är långt från döda.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Efter Double-Fine fiaskot och den talande tystnaden i Dreamfall Chapters-forumet (två KS - Project) så är jag inte så speciellt villig att stödja någonting utan en garanti om återbetalning från Kickstarters sida vid eventuell nedläggning.

Jag tror inte att Kickstarter kan komma med någon sorts återbetalningsgaranti. Då dom inte alls har med de olika projekten att göra med avseende på hur de planeras, genomförs och projektens budget etc så vore det ju vansinnigt för dom att garantera något. Det är ju något som de som skapar projekten måste göra isådana fall.

Sedan så hade väl Dreamfall Chapters sin KS kampanj i våras och när det gäller ett sådant stort spel som det ändå verkar vara så är det ju inte konstigt att de inte ännu släppt något spel. Jag är också backer och jag har då inte hört något att projektet ska läggas ner. Planen när de startade sin Kickstarterkampanj var ju att det ska bli klart november 2014.

Skrivet av Distant Worlds:

Det suger rejält att ha satsat stora pengar och inte få någonting tillbaka....

Jag håller med, det är inte roligt att ge bort mycket pengar och sedan se det bara rinna ut i sanden. Man behöver ju inte satsa stora pengar för att stödja ett projekt. När det gäller datorspel på Kickstarter så brukar det ju räcka att ge dem ca 20-30 dollar för att få ett nedladdningsbart spel när/om projektet blir klart.

Av de projekten jag har backat så är 3 st klara och releasade (Project Giana, Leisure Suit Larry och Shadowrun Returns). Av de återstående som jag backat blev 1 projekt cancellerat innan tiden gick ut så då drogs ju inga pengar. De övriga projektet tuggar på och är under utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Sedan så hade väl Dreamfall Chapters sin KS kampanj i våras och när det gäller ett sådant stort spel som det ändå verkar vara så är det ju inte konstigt att de inte ännu släppt något spel. Jag är också backer och jag har då inte hört något att projektet ska läggas ner. Planen när de startade sin Kickstarterkampanj var ju att det ska bli klart november 2014.

Jag håller med, det är inte roligt att ge bort mycket pengar och sedan se det bara rinna ut i sanden. Man behöver ju inte satsa stora pengar för att stödja ett projekt. När det gäller datorspel på Kickstarter så brukar det ju räcka att ge dem ca 20-30 dollar för att få ett nedladdningsbart spel när/om projektet blir klart.

Nej - men det går dåligt med löftena... jag väntar fortfarande på T-Shirten och Forum-Badgen som utlovades. Visst kan de knåpa ihop något men de drygt 10 miljoner kronor som de drog ihop räcker inte till mer än två årslöner för 10 personer. Jag inser nu att det är väldigt lite pengar.

Jag har satsat tusentals kronor på Dreamfall Chapters och då får man lite andra perspektiv på det hela. Jag förstår de "Giriga Spelbolags-direktörernas" känslor betydligt mera nu än innan. Betalar man mycket förväntar man mycket och det är inte direkt med positiva känslor man ser saker och ting man inte gillar i utvecklarnas beteende och fokus. De skulle tex kunna dra ner på alla jäkla resor fram och tillbaka över hela världen och istället sitta framför datorn och koda.

Jag antar att jag får skylla mig själv (som någon uttryckte det poetiskt):
Dumb. Fucking. Asshole.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Candle verkar intressant tycker jag; de har just nu 6 dagar kvar och det har gått lite trögt för dem, så jag tänkte försöka hjälpa dem lite:

http://www.kickstarter.com/projects/spaniardmike/candle-a-dyn...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Jag har satsat tusentals kronor på Dreamfall Chapters och då får man lite andra perspektiv på det hela. Jag förstår de "Giriga Spelbolags-direktörernas" känslor betydligt mera nu än innan. Betalar man mycket förväntar man mycket och det är inte direkt med positiva känslor man ser saker och ting man inte gillar i utvecklarnas beteende och fokus.

Jag förstår dig, men samtidigt så brukar det vara bäst för en själv att aldrig lägga mer pengar på ett projekt än man känner att man har råd att förlora, om projektet går i stöpet.

Jag har själv backat Dreamfall Chapters, men jag struntar i vad utvecklarna pysslar med. Jag hoppas och tror att spelet ska bli klart, men om inte så är det inte hela världen. Jag hade givetvis haft mycket högre förhoppningar om jag hade satsat mycket pengar på det, men som sagt, bara förhoppningar. Jag hade inte förväntat mig något.

Ägare av (stora) traditionellt kommersiella spelbolag (och alla andra typer av bolag) är inte sällan giriga egoistiska kräk som skiter fullständigt i allt utom deras omättliga pengakåthet. Jag har noll sympati för dem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Sunless Sea fångade mitt intresse direkt och jag kunde inte annat än bli en backer.

Från kickstarter:
Trade in silk and souls. Battle sea-beasts, pirates, sentient coral. Explore a map that changes every time you play. Discover islands. Establish staging posts. Win fame as a navigator. Learn the stories of your crew: assist them, seduce them or consume them as you see fit.

Sunless Sea is a game of exploration, survival and loneliness set in the award-winning Victorian Gothic universe of Fallen London. Take the helm of your customised steamship and set sail for the unknown! Light and darkness are your greatest allies, but a stout set of cannon and a gunnery officer with a grudge will come in useful too.

You are the captain. It’s your call.

Our influences! ... FTL; Don't Starve; Strange Adventures in Infinite Space; Sid Meier’s Pirates; Taipan; Elite; roguelikes; the Crimson Permanent Assurance; the Irish immrama myths.

http://www.kickstarter.com/projects/failbetter/sunless-sea

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk

http://www.kickstarter.com/projects/u55/u55-end-of-the-line

Bara 7 dagar kvar på detta skräckspel som ser mycket lovande ut. Det behöver cirka 60,000 till och jag tänkte gör vad jag kan för att få spelet och bli av.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GamerGottaGame:

http://www.kickstarter.com/projects/u55/u55-end-of-the-line

Bara 7 dagar kvar på detta skräckspel som ser mycket lovande ut. Det behöver cirka 60,000 till och jag tänkte gör vad jag kan för att få spelet och bli av.

https://www.youtube.com/watch?v=xuuUSlBv_UI

Ser väldigt intressant ut men det spelet blir ännu ett i raden jag avstår ifrån pga "early bird"-tramset. Kan man inte ha samma pris under den begränsade Kickstarterkampanjen får det vara. $5 extra är ingenting, det är principen. Känns som Kickstarters egen form av pre-ordering. Avskyr det.

Edit: Men många tack för att ni håller liv i tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker man om MegaMan är nog Mightey no9 utav intresse...

Sidecsroller pangare som ser rätt trevlig ut Och som redan nått sitt mål på $900k... ligger för tillfället på ca $2m.. (Med 19 dagar to go..)

Permalänk

De som har kikat runt bland spel på Kickstarter de senaste dagarna kan inte ha missat den fantastiska framgångssagan om
Hyper Light Drifter. Projektet har på några dagar dragit ihop ca $148.000 och deras första mål var endast $27.000.
Det är 27 dagar kvar på kampanjen och de har fått lägga till nya stretch goals.

Vad är det för spel då som har tagit alla med storm? Så här beskrivs det på Kickstarter:

Explore a beautiful, vast and ruined world riddled with unknown dangers and lost technologies. Inspired by nightmares and dreams alike.

Hyper Light Drifter is a 2D Action RPG in the vein of the best 8-bit and 16-bit classics, with modernized mechanics and designs on a much grander scale.

Visions for this game have been fluttering in my skull for ages; something dark and fantastic, with giant forests to navigate, huge floating structures to explore, deep crumbling ruins to loot, massive throngs of enemies to rend, and behemoths both flesh and mechanical to overcome.

I want it all to be as beautiful as possible, forging color with the dark and eerie wastes and intimidating landscapes.
It plays like the best parts of A Link to the Past and Diablo, evolved: lightning fast combat, more mobility, an array of tactical options, more numerous and intelligent enemies, and a larger world with a twisted past to do it all in.

Efter att kollat in den förtrollande vackra videon är det lätt att förstå varför så många stödjer projektet:

Och här får ni en länk till Kickstartersidan:
http://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-drifter

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Skrivet av Skepparkrantz:

De som har kikat runt bland spel på Kickstarter de senaste dagarna kan inte ha missat den fantastiska framgångssagan om
Hyper Light Drifter. Projektet har på några dagar dragit ihop ca $148.000 och deras första mål var endast $27.000.
Det är 27 dagar kvar på kampanjen och de har fått lägga till nya stretch goals.

https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/898/535/b9f5444aa2047...

Vad är det för spel då som har tagit alla med storm? Så här beskrivs det på Kickstarter:

Explore a beautiful, vast and ruined world riddled with unknown dangers and lost technologies. Inspired by nightmares and dreams alike.

Hyper Light Drifter is a 2D Action RPG in the vein of the best 8-bit and 16-bit classics, with modernized mechanics and designs on a much grander scale.

Visions for this game have been fluttering in my skull for ages; something dark and fantastic, with giant forests to navigate, huge floating structures to explore, deep crumbling ruins to loot, massive throngs of enemies to rend, and behemoths both flesh and mechanical to overcome.

I want it all to be as beautiful as possible, forging color with the dark and eerie wastes and intimidating landscapes.
It plays like the best parts of A Link to the Past and Diablo, evolved: lightning fast combat, more mobility, an array of tactical options, more numerous and intelligent enemies, and a larger world with a twisted past to do it all in.

Efter att kollat in den förtrollande vackra videon är det lätt att förstå varför så många stödjer projektet:
http://www.youtube.com/watch?v=GmMosNHhyxI

Och här får ni en länk till Kickstartersidan:
http://www.kickstarter.com/projects/1661802484/hyper-light-drifter

Ser riktigt bra ut, kanske blir att donera lite.

Permalänk
Skrivet av GamerGottaGame:

Ser riktigt bra ut, kanske blir att donera lite.

Än finns det gott om tid att hoppa på tåget, tyckte också det såg riktigt riktigt fint fin ut så jag donerade ganska tidigt.
Nu är det nästan uppe på sitt 180.000 stretch goal!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

James Pond
http://www.kickstarter.com/projects/gameware/james-pond-pond-...

Inte mer än ord hittills dock, roligt dock att dom försöker samla original teamet.
Slösa mycket tid på detta på Amiga tiden

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

RimWorld
Ett intressant projekt är RimWorld. En Sci-Fi sim som drar inspiration från Dwarf Fortress, FTL, Prison Architect, Dune, Firefly.

Innan folk börjar klaga på att det rent grafisk ser ut som Prison Architect så har spelskaparen själv gått ut med att han har använt figurer från Prison Architect som placeholders. Ett av målen med Kickstarter kampanjen är just att hyra in en grafisk designer som kan ge RimWorld en egen look.

Från Kickstarter:
"A sci-fi colony sim driven by an intelligent AI storyteller.

RimWorld follows three survivors from a crashed space liner as they build a colony on a frontier world at the rim of the galaxy.

I've always thought the best part of games like Dwarf Fortress and The Sims was the stories that come out of them. That's why RimWorld is designed as a story generator. It's not about winning and losing - it's about the drama, tragedy, and comedy that goes on in your colony.

To keep things interesting, the game creates events like pirate raids, trader arrivals, and storms. But these events aren't random. RimWorld uses an AI Storyteller (modeled after the AI Director from Left 4 Dead) who analyzes your situation and decides which event she thinks will make the best story."

http://www.kickstarter.com/projects/tynansylvester/rimworld?r...

Det finns en hel del klipp på youtube om du vill se hur spelet ser ut i Alpha. Det ska tydligen vara ganska bra för en alpha.
Här är en av dem:

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Skrivet av Distant Worlds:

Jag har satsat tusentals kronor på Dreamfall Chapters och då får man lite andra perspektiv på det hela. .

Tror du tar ut nederlaget i förskott där, det är ju över ett år kvar till projekterat releasedatum.

De släppte f.ö. detta för nån vecka sedan: http://www.vg247.com/2013/09/30/dreamfall-chapters-the-longes...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skepparkrantz:

RimWorld
Ett intressant projekt är RimWorld. En Sci-Fi sim som drar inspiration från Dwarf Fortress, FTL, Prison Architect, Dune, Firefly.

Ser ju rikitigt trevligt ut, typiskt spel där jag kommer välja lättaste svårighetsgraden och bara bygga så stora baser som möjligt, älskar basbyggande.

Tack för tipset.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ett mixat RTS-spel
Universum: War Front - FPS, RTS, MOBA RPG in one Space Epic
http://www.kickstarter.com/projects/starworksart/universum-wa...
Gjort av en enmansstudio (plus flera frilansare gissar jag).

$18,572 of $20,000
24 days to go

Såg det på Rock, Paper, Shotgun.
http://www.rockpapershotgun.com/2013/10/08/holy-crap-universu...

Permalänk
Medlem

Detta ser ju riktigt smaskigt ut!

http://www.kickstarter.com/projects/hinterlandgames/the-long-dark-a-first-person-post-disaster-surviva

Oculus Rift-stöd är redan garanterat (sänkt stretch-goal)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden heter "Aktuella" projekt. Att då posta inlägg som handlar om redan avslutade projekt och samtidigt försöka kränga nycklar till dessa projekt bryter mot flera regler, men främst §9. Marknaden skall användas för all handel.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

The Mandate
$126,993 pledged of $500,000 goal, 44 days to go
http://www.kickstarter.com/projects/1964463742/the-mandate

Ett SF-RPG i sandboxstil (enligt dem själva)

Teamet bakom

Citat:

We are an international team: Canada, USA, Sweden, Norway, UK, France, Slovakia.

We are a team of veteran developers who decided to go Indie together and come from different game developers each with their own strengths [ex-EA, ex-2K Games, ex-Ubisoft, ex-Funcom]. Previously we have worked on and shipped both singleplayer, multiplayer and MMO AAA productions with team size ranging from 30 to 200

Rätt så vidsträckta mål får man säga. Med tanke på vad andra gjort med mycket större budget. Får se om det håller.