Hjälp! Coaxial -> RCA

Permalänk
Medlem

Hjälp! Coaxial -> RCA

Hejsan!

Jag är ute efter att koppla ihop min AppleTV till mitt högtalarsystem. Eftersom min receiver inte har en HDMI eller Optisk ingång (bara RCA) var jag och letade efter en konverterare, från Optisk (Toslink) till RCA. Jag hittade en på Elgiganten och beställde hem den. Väl nu i handen inser jag att det inte är en RCA-utgång utan en Coax (antenn)-utgång. På elgigantens hemsida står det "Toslink - RCA converter", men i beskrivningen så ser jag nu att det står coax, och på förpackningen står det "Toslink - RCA (Coax)". Är väldig förvirrad över detta - coax och rca är väl två helt olika anslutningar?

Min fråga är nu, vilket är det billigaste sättet jag kan få coax-signalen till en vanlig renodlad RCA?
Jag har kollat runt lite och ser llika alternativ, men vill gärna ha någon bekräftelse från någon som kan ljud innan jag beställer något.

Skulle en sådan här fungera? (här från en svensk sida) Jag har redan en RCA 1x male - 2x RCA female, så i så fall hade det varit guld.

Eller är det något sådant här jag behöver införskaffa?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är nog en dac du behöver,antar att du har optiskt ut på din äppel-tv så då funkar http://www.ebay.com/itm/NEW-DIGITAL-OPTICAL-COAX-TO-ANALOG-RC...
Den från elgiganten är ingen dac utan omvandlar toslink till digital rca(coax)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det är nog en dac du behöver,antar att du har optiskt ut på din äppel-tv så då funkar http://www.ebay.com/itm/NEW-DIGITAL-OPTICAL-COAX-TO-ANALOG-RC...
Den från elgiganten är ingen dac utan omvandlar toslink till digital rca(coax)

Okej, tack för det snabba svaret!
Antar att denna ska vara OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Okej, tack för det snabba svaret!
Antar att denna ska vara OK?

Duger ok.

Permalänk
Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Jo jag såg det, men vill gärna kunna använda allt snarast och inte om 2-3 veckor. Tror jag springer in till Kjell imorgon. Tack för svaret, dock.

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

Jo jag såg det, men vill gärna kunna använda allt snarast och inte om 2-3 veckor. Tror jag springer in till Kjell imorgon. Tack för svaret, dock.

Beställ från ebay, köp produkten på kjell, sen när du får dina paket från ebay så lämnar du tillbaka det du köpte på kjell

Edit: Ta't med en nypa salt.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________