AMD Catalyst 13.2 Beta 5 skruvar upp prestanda i Crysis 3

Permalänk
Melding Plague

AMD Catalyst 13.2 Beta 5 skruvar upp prestanda i Crysis 3

Bättre prestanda och skalning i Crossfire är huvudnyheterna när AMD släpper en ny betamärkt drivrutin för grafikkorten i Radeon-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött med konkurrens!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Gör om gör rätt, släpp ordentligt från början!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Kanske dags att testa Crysis 3 betan med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Gör om gör rätt, släpp ordentligt från början!

Håller delvis med men just Crysis 3 är ju inte ens släppt än (beta) så lite svårt att göra "rätt från början"?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Gott att ens grafikkort räknas som modernt fortfarande. Dock betvivlar jag att jag kan spela Crysis III

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Känns som att nvidia o amd släpper nya "superprestandaBOOSd00m" drivrutiner varje vecka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Håller delvis med men just Crysis 3 är ju inte ens släppt än (beta) så lite svårt att göra "rätt från början"?

Självklart, men det var syftat överlag

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Bra med ny drivrutin. Får kanske lägga in en nyare drivrutin sen jag kör på 12.10 nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Vilket de håller på med och gjorde redan vid beta 2-3.

Permalänk
Medlem

Vad det blev en jäddra massa Beta-drivrutiner denna månaden

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem

Men för helvete, bytte ju drivare bara igår

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Kommer de någonsin släppa 13.2 full?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Bästa pris på.. men passar ju perfekt i Crysis 3.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

kul att du tycker det med ditt Nvidia kort ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeafBox:

Men för helvete, bytte ju drivare bara igår

Förstår mig inte på folk som installerar drivrutiner så sent!
Jag är som ett barn på julafton varje gång en drivrutin släpps, kanske är för att jag är lite för överentusiastisk...

OnT: Hoppas att den fungerar bra för alla AMD-användare, berätta gärna om den fungerar bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Grymt! Kul med folk som klagar haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Grejen med ett beta-spel är ju att det antagligen snart släpps i skarp version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FribBe:

Vilket de håller på med och gjorde redan vid beta 2-3.

Och det finns mycket kvar att göra....

Skrivet av Nickieponken:

kul att du tycker det med ditt Nvidia kort ^^

Bara för att man har ett Nvidia kort just nu, kan man väl få tänka lite längre än ens egen näsa räcker? Jag är ingen idiotiskt fanboy som bara vill trycka ner AMD, kan mycket väl bli AMD kort nästa gång ifall det är ett bättre köp. Hoppas på en snabb och smidig lösning för alla stackarna som får lida pga. detta, tycker ganska enkelt att detta borde ha högsta prioritet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Gör om gör rätt, släpp ordentligt från början!

Beta grejer är ju ett sätt att ha gjort alla felen innan man släpper det slutgiltiga. Är man inte med på det ska man inte använda beta grejer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tråkigt att AMD lägger så mycket tid på att optimera korten inför Crysis 3 som enbart är ett spel som tilltalar folk då det pressar gränserna för vad som grafisk är möjligt, Crysis 1 och 2 må ha varit någorlunda bra, men jag tror inte på Crysis 3. Jag hade gärna sett mer spridda optimeringar och allmäna fixes.

Visa signatur

MOBO: Asus P8Z77-V PRO CPU: Intel i5 3570k @ 4.1 Cooler: Thermalright Silver Arrow SB-E GPU: Gigabyte Radeon 7970 Ghz 3gb RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Intel 520 SSD 120GB, Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Fractal Design Newton R3 800w Case: Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2312HM

Permalänk
Medlem

sweet nu kanske jag kanske e tillochmed kan spela crysis 3 i high!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Ja just det, AMD har bara en anställd och de kan endast göra en sak åt gången. Denna veckan var det Crysis, nästa vecka ms-problem, och veckan efter det får snubben utveckla steamroller.

Eller så är det så att de kan arbeta med flera olika saker samtidigt, och att ett gäng sitter och analyserar ms-problemet medan några andra anpassar drivrutinerna för Crysis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Förstår mig inte på folk som installerar drivrutiner så sent!
Jag är som ett barn på julafton varje gång en drivrutin släpps, kanske är för att jag är lite för överentusiastisk...

OnT: Hoppas att den fungerar bra för alla AMD-användare, berätta gärna om den fungerar bra

Jag hamnar i perioder där jag inte spelar något alls, så jag har helt enkelt inte haft någon anledning att byta förens igår

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Jo, men Crysis 3 släpps rätt så snart. Om de fixade det efter att crysis hade släppts så kommer en annan nisse och klagar på att de ligger efter i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av screamin-daemon

Tycker AMD kunde lägga ner tid på annat än beta-spel, kanske t.om. fixa ms-problemen?

Skrivet av Aleshi:

Ja just det, AMD har bara en anställd och de kan endast göra en sak åt gången. Denna veckan var det Crysis, nästa vecka ms-problem, och veckan efter det får snubben utveckla steamroller.

Eller så är det så att de kan arbeta med flera olika saker samtidigt, och att ett gäng sitter och analyserar ms-problemet medan några andra anpassar drivrutinerna för Crysis.

AMD har redan lagt in vissa ms förbättringar i Beta 4, om ytterligare sådana finns med i Beta 5 har jag inte kollat...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

När ska de uppdatera inför path of exile då?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Känns som att nvidia o amd släpper nya "superprestandaBOOSd00m" drivrutiner varje vecka...

Det släpps ju nya spel lite då och då och drivrutinen måste ibland anpassas så att spelet flyter bättre. Fast det är inte så ofta det blir en ökning med 50%, oftast är det 5-10%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Trevligt! Alltid uppskattat, även fast det redan fungerar finfint i min åsikt!

Visa signatur

Insert funny joke here