[DOTA 2] Sweclockers-turnering med casting - intresse?

Permalänk
Hedersmedlem

[DOTA 2] Sweclockers-turnering med casting - intresse?

Jag, tillsammans med en av våra Mumble- och spelserveradmins, ace_of_bass, skissar lite på en mindre Dota 2-turnering där ni medlemmar får sätta ihop lag och anmäla er för spel, troligen en hel lördag. Hur stor turneringen blir (max antal lag) är ännu inte bestämt, därav skriver jag denna tråd för att kolla det generella intresset.

Enda kravet för att få vara med är att en eller flera av lagmedlemmarna är medlemmar här på Sweclockers. Vi kör turneringen enbart som en kul grej, och det kan komma att vara världigt varierande nivå på lagen, vilket man får vara beredd på om man ställer upp. Ni kan helt enkelt ha otur och möta ett överlägset lag, då det inte finns något speciellt bra sätt att kolla hur bra ett lag är, förutom att kolla på de individuella spelarna.

Det kommer spelas captain's mode, 5v5. Vilken turneringsstruktur det blir är ännu inte bestämt, så kom gärna med förslag.

En liten twist på det hela blir att jag och ace_of_bass kommer att agera amatörkommentatorer tillsammans - kommentera matcherna och livestreama hela evenemanget! Vi har aldrig gjort något liknande innan, och ingen av oss är ens speciellt duktiga på Dota, utan det blir vad det blir (förhoppningsvis hyffsat underhållande!).

Så, vad tror ni? Kan detta bli något? Är du intresserad av att dra ihop ett gäng kompisar och spela en lördag? Några idéer kring arrangemanget i sig?

Permalänk

Kanske kan dra ihop lite folk och spela, dock är de inte svenska men jag är på, kan nog dra ihop ett lag, vore askul

Vi kommer vinna dock så ni andra behöver inte ens applya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Kanske kan dra ihop lite folk och spela, dock är de inte svenska men jag är på, kan nog dra ihop ett lag, vore askul

Vi kommer vinna dock så ni andra behöver inte ens applya

Kul!

Det är dock svårt att vinna utan att ha någon att spela mot.

Permalänk

jag har ett lag som är redo att ställa upp, låter som en sjukt nice idé detta! gl hf!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem

Kan va intresserad. Är långt ifrån bra i dota2 och kör främst LoL bland Moba spel. Men är på om jag hittar folk att spela med

Permalänk
Medlem

Låter riktigt kul! Jag kanske kan skrapa ihop mitt gäng med noobs och ge er en mild uppvärmning inför vad som komma skall.

Vi suger.

Dold text
Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bladezkin:

jag har ett lag som är redo att ställa upp, låter som en sjukt nice idé detta! gl hf!

Skrivet av vicevire:

Kan va intresserad. Är långt ifrån bra i dota2 och kör främst LoL bland Moba spel. Men är på om jag hittar folk att spela med

Skrivet av wolbur:

Låter riktigt kul! Jag kanske kan skrapa ihop mitt gäng med noobs och ge er en mild uppvärmning inför vad som komma skall.

Vi suger.

Dold text

Kul att ni är sugna!

En sak att tänka på när ni letar folk att spela med: Vi kommer troligen kräva att varje lag har minst en "stand-in"-spelare. Detta för att minimera risken för walk overs.

Permalänk
Medlem

Jag har ett lag redo, hoppas flera hoppar på, trevligt initiativ!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har också ett lag, hade för mig att jag anmälde mig nyss men hittar inte min comment haha (: well well!

Permalänk

Jag/vi är lätt på, inga pro direkt, men blir nog roligt ändå.

Permalänk
Medlem

Kan kasta ihop ett gäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Kanske kan dra ihop lite folk och spela, dock är de inte svenska men jag är på, kan nog dra ihop ett lag, vore askul

Vi kommer vinna dock så ni andra behöver inte ens applya

Come at me

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Vi kommer vinna dock så ni andra behöver inte ens applya

Kanske ska ta och ställa upp med mitt lag(TCM) då?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag är ruskigt sugen, får se om man kan skarpa ihop ett lag för den tuneringen.
Annars lär man väl maraton kolla på streamen.

Edit: Om det är personer som man känner som icke har dota 2 som man skulle vilja spela med så har jag 10st invites som jag är villig att ge bort.

Permalänk
Medlem

I can stream/cast the games in English (if needed), though I'm not that great at it, but I can try!

Visa signatur

Intel i7 2600K | Corsair H80i w/ 2x be quiet! ShadowWings PWM | Asus P8Z77-I Deluxe | Kingston HyperX 8GB DDR3 1600Mhz | Sapphire HD6950 1GB DDR5 | Plextor M2P 256GB | 2x Seagate 2TB 7200rpm | Corsair AX 650W | Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Jag är ganska sugen på att vara med. Får se om alla i mitt lag kan vara med. Kolla med nth, 4fc och kanske turtle också, så att man får lite motstånd liksom.

Det låter väldigt kul, bra initiativ!

Visa signatur

Processor: i7 3930k. Moderkort: ROG Rampage IV. Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660, RAM: 16gb DDR3. PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS 650W Skärm: DELL U2412M. Tangentbord: Steelseries 6gv2. Mus: Steelseries Sensei. Headset: Steelseries Sensei V2. Högtalare: JVC-stereo Hörlurar: Superlux HD 660 + cMoy BB

Permalänk

Jag har ett lag, vi är på

Permalänk
Medlem

JA TACK!

Skulle nog kunna få vårt lag att ställa upp, kul idé och bra initiativ!

Permalänk
Medlem

Jag har med ett lag som vill testa. Vi spelar mest HoN dock och är halvnya på DotA.

Har med DotA invites.

Permalänk
Medlem

Det låter fett kul, jag skulle gärna vilja delta.
Om resten av mina klanpolare vill vara med så är vi ett lag.

Permalänk
Medlem

Svårt att bestämma något _innan_ allt är spikat, men om det finns datum och tid så kan vi nog vara på!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
SpelClockers

WOW! Nice med såhär mycket respons... Om det är några som sitter för sig själva och inte har ett lag så kan ni ju använda forumet för att ta kontakt med varandra. Jag kan även rekommendera våran mumble: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-m... Där sitter det ganska ofta folk som lirar, och det är bara att hänga på

Permalänk
SpelClockers

Det vinnande laget, och tvåorna, och treorna... Kan ju få dota2 tickets... Gissar att behovet är stort...

Permalänk
Medlem

Någon som behöver en 5:te person eller någons som vill bilda lag så är jag på!

Permalänk
Medlem

Intresse finns !:)

Permalänk
Medlem

Om någon behöver en 5:e spelare så är jag på.

Permalänk
Medlem

Det här lät riktigt intressant!
Beroende på datum etc, så kan jag ställa upp med ett lag.

Härligt initiativ widL!

Permalänk
Medlem

Även här finns det ett lag som skulle kunna tänka sig vara med!

Permalänk

Vi är på!

Permalänk
Medlem

Har lag om det bir något