Dell på väg att avnoteras från börsen

Permalänk
Melding Plague

Dell på väg att avnoteras från börsen

Efter flera veckor av rykten och spekulationer står det klart att datortillverkaren Dell ska avnoteras från börsen. Bland investerarna syns Microsoft och grundaren Michael Dell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer detta innebära att dells saker försvinner ller byter namn? (är inte så instatt i börser) Jag som är riktigt sugen på på en U2711.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Kommer detta innebära att dells saker försvinner ller byter namn? (är inte så instatt i börser) Jag som är riktigt sugen på på en U2711.

Kan lite om börsen men är inte alltid bra för företag att vara med "där" så de vill kanske bara köpa sig ur och sen forstätta och troligen ledrer det till vinst:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

kanske kan bli något bra av dell.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Jag tycker det är starkt gjort av Mr Dell!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Kommer detta innebära att dells saker försvinner ller byter namn? (är inte så instatt i börser) Jag som är riktigt sugen på på en U2711.

Företaget blir privat helt enkelt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Kaffepengar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

kanske kan bli något bra av dell.

Vill bara passa på att påpeka att de redan är ett fördjävla bra företag.

Permalänk
Medlem

underbart- behöver inte står ut med giriga tillväxt drivna okreativa investors.. Kan frodas fram på andra sätt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Kommer detta innebära att dells saker försvinner ller byter namn? (är inte så instatt i börser) Jag som är riktigt sugen på på en U2711.

Läs gärna artikeln först och kommentera sedan.

Enkelt förklarat:
Rikskapitalister har fokus på avkastning och lägger gärna inte ner så mycket på utveckling om vinst inte kan garanteras.
Aktiebolag som inte är börsnoterade har ofta ägare med mer långsikta mål och möjligheter att finansiera utveckling av nya produkter över tid.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Vill bara passa på att påpeka att de redan är ett fördjävla bra företag.

Skulle snarare vilja påstå att de va bra för sådär 10 år sedan, som endast surf- och företagsdatorer är det iofs fortfarande dugliga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Vill bara passa på att påpeka att de redan är ett fördjävla bra företag.

Dell var aldrig bra. de priset de tar på en PC är samma som en MAC.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Michael Dell borde ha gjort detta redan för 5 år sedan.. Företaget har varit i en neråtgående spiral i många år där man förlorat andelar hela tiden till Lenovo och Acer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Dell var aldrig bra. de priset de tar på en PC är samma som en MAC.

Visst, men vem sade att jag tycker deras datorer är bra? :x

Kort och gott så tycker jag att Dell är ett bra företag tack vare deras fantastiska skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Dell var aldrig bra. de priset de tar på en PC är samma som en MAC.

När ska folk lära sig att sluta titta enbart på priset när dom handlar....

Tänker ingen på vad som kretsar runt produkten i form av kvalité, support, garanti, service osv

Ninjaflipp:

Indeed köpte 2st Dell U2312M från Dustin, den ena kom defekt så ringde upp Dustin och dom sa att jag skulle ta detta med
fraktbolaget av någon anledning... Men ringde upp Dell direkt istället alltså kunde inte fått bättre service eller bemötande.

Antingen så skulle dom lägga en "lagad" skärm på lådan samma dag eller så fick jag valet att vänta 2-3 dagar så skulle dom skicka en ny istället.
Kunde ju använda min defekta sålänge tills den nya skulle komma, sagt och gjort så kom den efter 2 dagar och 2 veckor senare fick jag skicka tillbaka min defekta skärm, behövde inte lyfta ett finger bestämde att dom kunde skicka skärmen till firman likaså för returen.

Polarn hade defekt minne i sin server från Dell, han ringde in och berättade som läget låg till, dagen efter dyker en tekniker upp hos han och bytte de defekta minnet.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Skrivet av Ufoeke:

När ska folk lära sig att sluta titta enbart på priset när dom handlar....

Tänker ingen på vad som kretsar runt produkten i form av kvalité, support, garanti, service osv

DELL har nog den bästa service man kan få på marknaden iaf imho !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _Merc_:

Dell var aldrig bra. de priset de tar på en PC är samma som en MAC.

Antar att du trollar.

Det finns en anledning till att de är så stora hos företag/skolor/med mera, och den anledningen är inte att de är dåliga eller dyra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ufoeke:

När ska folk lära sig att sluta titta enbart på priset när dom handlar....

Tänker ingen på vad som kretsar runt produkten i form av kvalité, support, garanti, service osv.

Håller med, Inet är ju inte billigast t.ex. men populära ändå.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Detta kan vara väldigt positivt då det ger Dell fria händer. Dom senaste åren så tycker jag att dom har försökt vara några dom inte är. Förr va Dell billiga och bra, men nu är dom dyr och dålig. Min 9år gamla laptop håller än idag, och det var långt i från en värsting när jag köpte den. Idag så håller dom i kanske 3-4år och sen är det skrot. Så jag hoppas verkligen att Dell kan hitta tillbaka till sina rötter och börjar tillverka bra datorer igen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nu skulle man ha aktier hos Dell

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Håller med, Inet är ju inte billigast t.ex. men populära ändå.

Du har inte lite fel där:

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429

Som du ser är de väldigt likt mellan Inet, Komplett och CDON.
Förstår inte riktigt varför alla påstår att Inet är så himla dyra när de ligger jämnt med de andra.
Nästan alla produkter jag kollar på Inet ser jag på Prisjakt att de är ett av de billigaste, de få gånger som de är dyrare handlar ofta
bara om 5kr, max 20 (kan finnas någon enstaka produkt som kostar mer, men sen har Inet fri frakt över 500kr)

Ontopic: Hört bra om DELL gällande deras service och support. Men deras datorer är inte alltid rätt prissatt och de känns ibland lite väl högt.
Men men har man gott om pengar är de ganska bra pga den bra support man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

DELL har nog den bästa service man kan få på marknaden iaf imho !

Amen to that! Har haft å göra med deras support 2 gånger under årens lopp, allt har löst sig inom loppet av 1-2 dagar. Då med hämtning av den trasiga och leverans av den nya datorn/delen med bud. Dom har ett unikt support-team och tänk som många företag borde se upp till

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

På ren svenska tycker jag att Dell i nuläget är väldigt överprisat. Dock betalar man ju för märket. Inte sant?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Det som förvånar mig är att Microsoft går in och stöder Dell.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Förmodligen possitivt för Dells utveckling.

Enligt mig har de alltid gjort bra produkter till höga priser och UTMÄRKT support.

Man får det man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sazxe:

Förmodligen possitivt för Dells utveckling.

Enligt mig har de alltid gjort bra produkter till höga priser och UTMÄRKT support.

Man får det man betalar för.

Stämmer inte riktigt när vi börjar prata deras färdigbyggda datorer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Vad betyder detta exakt? Att man inte kommer kunna köpa aktier längre? Antar att detta är bra för Dell.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Burks:

Kommer detta innebära att dells saker försvinner ller byter namn? (är inte så instatt i börser) Jag som är riktigt sugen på på en U2711.

Skrivet av Swedish Berserk:

Vad betyder detta exakt? Att man inte kommer kunna köpa aktier längre? Antar att detta är bra för Dell.

Det betyder bara att du inte kan köpa deras aktier på börsen, eftersom Silver Lake och gänget kommer äga allihopa. De har helt enkelt erbjudit sig att köpa allas aktier för 25% mer än vad de var värda på börsen för ett par veckor sedan. Sen när de har alla aktier så avnoterar dom bolaget från börsen.
Fördelen är att du inte behöver kommunicera ut lika mycket information och du kan göra förändringar och långsiktiga investeringar utan att ta stryk på börsen för det. Nackdelen när du inte är på börsen är framförallt att du inte kan få in nytt kapital lika lätt, men nu kommer såklart Silver Lake och gänget att stå för den typen av stöd.

Skrivet av Bananas2thebeat:

Det som förvånar mig är att Microsoft går in och stöder Dell.

Jag känner snarare att det var förvånande att de inte gick in med mer och framförallt med equity. Dell är säkert en av de största kunderna hos MS så att de ska gå bra är ju rätt centralt för dem. Jag hade nog dock tippat att de skulle gå in med equity för att få lite mer att säga till om i utvecklingen.

Skrivet av Newklear:

Kaffepengar.

hehe mjo
Om jag inte missar någon deal så tror jag detta är den största dom gjorts sen 2007-2008 nån gång, dvs innan bankkrisen. Så om inte annat borde det vara en positiv indikator på marknaden att en så stor deal går i lås. Skulle vara intressant att veta hur mycket finansiering som kommer från bankerna...men då får vi nog hoppas på läckor, Silver Lake lär inte säga det officiellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Nu skulle man ha aktier hos Dell

Cashade precis in mina Dell-optioner i spekulation på att bolaget skulle gå privat sedan ett par månader tillbaka, nu när det blev bekräftat var det bara att luta sig tillbaka med 130 % vinst

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd

Låter som om vi kommer att få se Windows 8 plattor, och kanske Windows 8 mobiler.