The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Spelade igenom hela spelet i 21:9 utan problem. Cutscenes är renderade i 16:9.

Okej. Jag tyckte att jag kollade igenom settings efter nåhot som rörde 21:9 formatet. Tips på vad jag ska ändra på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Okej. Jag tyckte att jag kollade igenom settings efter nåhot som rörde 21:9 formatet. Tips på vad jag ska ändra på?

Skickades från m.sweclockers.com

Ändra till 3440x1440 upplösning? Här är en fix för att ändra cutscenes till 21:9 https://www.youtube.com/watch?v=ZlHTtcq4io0&feature=youtu.be.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Ändra till 3440x1440 upplösning? Här är en fix för att ändra cutscenes till 21:9 https://www.youtube.com/watch?v=ZlHTtcq4io0&feature=youtu.be.

Kollade videon och det verkade ju simpelt. Får prova i helgen.
Upplösningen hade ändrat sig själv till 2560x1080 som är maxupplösningen på skärmen jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker precis som många andra att de första timmarna var i det tråkigaste laget, men sedan gick det inte att slita sig. Spelade säkert 50 timmar första veckan. Inget annat spel, förutom WOW, har fängslat mig på samma sätt. Har man inte spelat det än måste man göra det snarast!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600k, 1070ti

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att spela om det på pc (spelade på PS4 för 1-2 år sedan) nu när jag investerat i lite faktisk prestanda. Atmosfären är så sjukt förhöjd med grafiken och fps:en.

Permalänk
Avstängd

Det tog tid för den här typen av spel är inte min favorit, men efter att ha spelat klart c.a 80% av huvudspelet, så började jag gilla det och nu är jag i sista dlcn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här sitter man här i vintermörkret och spelar Blood and Wine. Klarar inte ett helt år innan abstinensen från spelet kickar in. God Jul

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Här sitter man här i vintermörkret och spelar Blood and Wine. Klarar inte ett helt år innan abstinensen från spelet kickar in. God Jul
https://i.imgur.com/ql8hJPr.jpg

Göttans

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett rtx 2070 idag, köpt här på marknaden.
Rider runt i Skellige och gör witcher quests. Och WOW! Jag förundras fortfarande vad vackert detta spel är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Fick hem ett rtx 2070 idag, köpt här på marknaden.
Rider runt i Skellige och gör witcher quests. Och WOW! Jag förundras fortfarande vad vackert detta spel är.

Ställ dig på en bergstopp och bara skåda världen. Magiskt!

Permalänk
Medlem

@Yonie: Ska definitivt göras!

Permalänk
Medlem

Bästa spelet någonsin

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Tills Cyberpunk 2077 kommer ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Tills Cyberpunk 2077 kommer ut?

Cyberpunk 2077 är en myt.

När Fallout är på riktigt kommer folk i power armor leta efter det i bunkrar och bråte.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Yonie: Ska definitivt göras!

och ladda sedan ner denna mod och känn magisk extas https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021?tab=description

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

och ladda sedan ner denna mod och känn magisk extas https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021?tab=description

Tänkte börja spela detta igen... från början, så man kommer in i spelet igen... är det krångligt att få till tex den moden som gör att det blir snyggare?
Sen, finns det ingen mod så man kan flyga på nåt djur... kan bli less på transportsträckorna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte börja spela detta igen... från början, så man kommer in i spelet igen... är det krångligt att få till tex den moden som gör att det blir snyggare?
Sen, finns det ingen mod så man kan flyga på nåt djur... kan bli less på transportsträckorna...

Nej, HD Reworked har en installer (i två delar, så man installerar båda) där man bara pekar på katalogen där Witcher 3 är installerat.

Moddar som inte har installer brukar i princip vara att packa upp i spelets "mods"-katalog. (Ibland någon konfigurationsändring, men då står det beskrivet.)

Vad gäller transporterna så är det väl häst som gäller och möjlighet till fast travel till platser du redan varit, tycker personligen att det passar rätt bra som det är, man upptäcker mycket första gången man är någonstans.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte börja spela detta igen... från början, så man kommer in i spelet igen... är det krångligt att få till tex den moden som gör att det blir snyggare?
Sen, finns det ingen mod så man kan flyga på nåt djur... kan bli less på transportsträckorna...

Låt mig gissa, du spelar wow?

Det går ju jättesnabbt att rida. Nästan för snabbt ibland.
Sen missar du jättemycket om du inte går rakt ut i vildmarken och tar omvägar samt att det fins fast travel.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Låt mig gissa, du spelar wow?

Det går ju jättesnabbt att rida. Nästan för snabbt ibland.
Sen missar du jättemycket om du inte går rakt ut i vildmarken och tar omvägar samt att det fins fast travel.

Hahaha, absolut inte... är inte för såna här spel egentligen, förutom dom bästa, som oblivion, skyrim och detta...
Är mer FPS online shooter multiplayer 44årig gobbe! hahaha

Vill komma in i spelet ordentligt innan serien börjar... hoppas verkligen serien blir bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte börja spela detta igen... från början, så man kommer in i spelet igen... är det krångligt att få till tex den moden som gör att det blir snyggare?
Sen, finns det ingen mod så man kan flyga på nåt djur... kan bli less på transportsträckorna...

Du kan ju ladda ner en modd som gör att du kan köra "fast travel" från vart som helst. Blir mindre springa utan att förstöra alltför mycket av utforskandet.

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/324

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Spelet krashar hela tiden i Novigrad. Jag körde igenomndet på samma PC för nått år sedan utan problem och det gick bra nu med till jag kom till Novigrad. Provat klocka ner GPU och massa andra lösnikgar folk på nätet haft. Enda slm hjälp något hittills är att dra ner allt på Low och köra i 720p. Ser värre ut än på Switch. Väldogt surt man man kört i 1440p på Ultra ocj 60fps innan. Vet inte om det är senaste patchen till spelet. Drivrutinerna på nvidia eller windows 10 som uppdaterats sedan jag körde sist. Det är inga problem i andra spel eller utanför Novigrad så verkar inte vara fel på datorn.

Nästan så jag köper spelet på PS4 snart men inte lust att köra i 25-30 fps. Och behöva köra om allt igen.

Kan nämna att jag aldrig moddat spelet men jah kör med DLC kläderna nu på Triss, Ciri oxh Yennifer. Det gjorde jag inte första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dagas:

Spelet krashar hela tiden i Novigrad. Jag körde igenomndet på samma PC för nått år sedan utan problem och det gick bra nu med till jag kom till Novigrad. Provat klocka ner GPU och massa andra lösnikgar folk på nätet haft. Enda slm hjälp något hittills är att dra ner allt på Low och köra i 720p. Ser värre ut än på Switch. Väldogt surt man man kört i 1440p på Ultra ocj 60fps innan. Vet inte om det är senaste patchen till spelet. Drivrutinerna på nvidia eller windows 10 som uppdaterats sedan jag körde sist. Det är inga problem i andra spel eller utanför Novigrad så verkar inte vara fel på datorn.

Nästan så jag köper spelet på PS4 snart men inte lust att köra i 25-30 fps. Och behöva köra om allt igen.

Kan nämna att jag aldrig moddat spelet men jah kör med DLC kläderna nu på Triss, Ciri oxh Yennifer. Det gjorde jag inte första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa klocka ned CPU och minne, om du pressat de två. Novigrad är galet CPU-tungt bitvis, mer så än GPU. Enda tipset jag har på rak arm!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Spelet krashar hela tiden i Novigrad. Jag körde igenomndet på samma PC för nått år sedan utan problem och det gick bra nu med till jag kom till Novigrad. Provat klocka ner GPU och massa andra lösnikgar folk på nätet haft. Enda slm hjälp något hittills är att dra ner allt på Low och köra i 720p. Ser värre ut än på Switch. Väldogt surt man man kört i 1440p på Ultra ocj 60fps innan. Vet inte om det är senaste patchen till spelet. Drivrutinerna på nvidia eller windows 10 som uppdaterats sedan jag körde sist. Det är inga problem i andra spel eller utanför Novigrad så verkar inte vara fel på datorn.

Nästan så jag köper spelet på PS4 snart men inte lust att köra i 25-30 fps. Och behöva köra om allt igen.

Kan nämna att jag aldrig moddat spelet men jah kör med DLC kläderna nu på Triss, Ciri oxh Yennifer. Det gjorde jag inte första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar vara ett drivrutins problem. Möjligtvis att du behöver installera om spelet med.
Vad har du för grafikkort? Har du provat både senaste och äldre drivrutiner? Har du möjlighet att lägga spelet på en annan hårddisk?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det verkar vara ett drivrutins problem. Möjligtvis att du behöver installera om spelet med.
Vad har du för grafikkort? Har du provat både senaste och äldre drivrutiner? Har du möjlighet att lägga spelet på en annan hårddisk?

GTX1070. Hade samma när jag körde för något år sedan. Provat drivrutiner som var nästan ett år gamla för de jag hade innan jag provade uppdatera till senaste det krashade med både. Möjligtvis att jag kan prova ännu äldre som jag hade när jag körde första gången.

Kan lägga det på HDDn men vill gärna ha det på SSdn där det är nu.

CPUn är klockad men det var den för nått år sen med när spelet fungerade bra.

Kan nämna att sparningen började med 1.31 men är nu 1.32 i witcher version.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@dagas: Det funkar för mig med dom senaste drivrutinerna. Så det ska gå iaf.

1. Klocka ned ditt grafikkort 100MHz på gpu.
Funkar det nu?

2. Kör din cpu och minnen i originalhastighet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

1 har jag försökt.

2. Får försöka när jag kommit hem från jobbet. Har 3570K så utan klockning är det väldigt segt men om det löser problemet är det väl värt det. Den börjar bli till åren så väl dags för nytt snart. Problemet är att jag lovade min frubatt inte uppgradera grafikkortet på 4 år ocjbdet har bara gått 3 är sen jag köpte det så ett år kvar. Känns meningslöst att köpa nytt allt och vara flaskad av 1070. Plus grafikkort som är myclet bättre än 1070 är fortfarande för dyra. Nästa år kanske man får något bättre för rimlig peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Nu är jag riktigt trött på spelet. Jag tog bort OC helt på CPU och minnena kör standard. GPUn är inte klockad. Spelet krashar så fort jag laddar sparningen nu. Att köra 720p low hjälper inte ens längre.

Överväger köpa spelet på PS4...men får köra om 15-20 timmar vilket är flera veckors spelande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nu är jag riktigt trött på spelet. Jag tog bort OC helt på CPU och minnena kör standard. GPUn är inte klockad. Spelet krashar så fort jag laddar sparningen nu. Att köra 720p low hjälper inte ens längre.

Överväger köpa spelet på PS4...men får köra om 15-20 timmar vilket är flera veckors spelande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Testat att validera filerna? Kanske någon fil som är korrupt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nu är jag riktigt trött på spelet. Jag tog bort OC helt på CPU och minnena kör standard. GPUn är inte klockad. Spelet krashar så fort jag laddar sparningen nu. Att köra 720p low hjälper inte ens längre.

Överväger köpa spelet på PS4...men får köra om 15-20 timmar vilket är flera veckors spelande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Så nu när du kör helt oklockat så har du provat klocka ned din gpu igen? Om inte så gör det.
Vet du.. bara precis för att vara helt säkra... klocka ned ditt grafikkort 300MHz på både gpu och minnen.
Så ser vi vad som händer då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så nu när du kör helt oklockat så har du provat klocka ned din gpu igen? Om inte så gör det.
Vet du.. bara precis för att vara helt säkra... klocka ned ditt grafikkort 300MHz på både gpu och minnen.
Så ser vi vad som händer då.

Jag klockade ner den men hjälpte inte. Validera filer kan jag testa annars blir det nog ps4. 150kr just nu på PS store för GOTY.

Kört totalt 115t enligt steam. Runt 15 på denna sparning jag kör på. Konstigt att man ska ha sådana problem nu.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.