The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, du behöver inte spela de tidigare. Däremot skulle jag absolut kolla lite Youtube-klipp och liknande för att få en uppfattning om världen samt de mest framträdande karaktärerna. Annars tror jag det blir ??? i vissa lägen med trean, där du absolut för en djupare förståelse för storyn om du har lite koll.

Vill minnas jag kollade dessa två då jag aldrig spelade ettan och tröttnade halvvägs in i tvåan.

https://www.youtube.com/watch?v=ncj2xtwyiMo

https://www.youtube.com/watch?v=GqBH33V8KRE

Tackar för tipset! Spelade i ca 1h och kan väl inte påstå att jag fastnade. Skall försöka sätta mig in i storyn.
Brukar dock ha svårt att fastna för denna typ av spel.
Är mer än Civ, Xcom, Battlefield kille.
Men ibland dyker de upp spel likt detta, tredjeperson vy, som t.ex. RDR, Zelda osv som jag fastnar för. Witcher är nog inte ett utav dom tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tackar för tipset! Spelade i ca 1h och kan väl inte påstå att jag fastnade. Skall försöka sätta mig in i storyn.
Brukar dock ha svårt att fastna för denna typ av spel.
Är mer än Civ, Xcom, Battlefield kille.
Men ibland dyker de upp spel likt detta, tredjeperson vy, som t.ex. RDR, Zelda osv som jag fastnar för. Witcher är nog inte ett utav dom tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Det tar mer än en timme att fastna! Jag var påväg att avinstallera efter 2-3 timmar men efter ett tag förvandlades spelet till det bästa jag någonsin lirat.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av thexps:

Tackar för tipset! Spelade i ca 1h och kan väl inte påstå att jag fastnade. Skall försöka sätta mig in i storyn.
Brukar dock ha svårt att fastna för denna typ av spel.
Är mer än Civ, Xcom, Battlefield kille.
Men ibland dyker de upp spel likt detta, tredjeperson vy, som t.ex. RDR, Zelda osv som jag fastnar för. Witcher är nog inte ett utav dom tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Som ovanstående skriver så ge det några timmar till. De första timmarna är mest till för att du ska bekanta dig med världen och lära känna karaktärerna. Efter detta så tar det fart på allvar.
Jag hade samma problem som dig med witcher 1 och 2 men även där lossnar det efter ett tag (även om 1:an inte åldrats med värdighet i min mening).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tackar för tipset! Spelade i ca 1h och kan väl inte påstå att jag fastnade. Skall försöka sätta mig in i storyn.
Brukar dock ha svårt att fastna för denna typ av spel.
Är mer än Civ, Xcom, Battlefield kille.
Men ibland dyker de upp spel likt detta, tredjeperson vy, som t.ex. RDR, Zelda osv som jag fastnar för. Witcher är nog inte ett utav dom tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du månne tänkas vara lite som jag? Jag har spelat main storyn så långt att jag är förbi Skellige (ganska långt alltså) och jag har inte legat på latsidan vad gäller sidequests, så man kan lugnt påstå att jag nog har spelat tillräckligt för att "komma in i det". Men nej, jag har fortfarande inte fastnat för TW3 och jag har ju nog i praktiken lagt det på hyllan för en obestämd framtid.

Det värsta är helt enkelt den otroligt enformiga combaten. Dodge, dodge, dodge, slash. En sign nu och då. Definitivt inte min typ av spel (då kan jag också nämna att combaten i t.ex. Skyrim var, om möjligt, ännu sämre). Alla quests är dessutom enligt mig mer enformiga än det låter: Ett monster (tror man iaf) har dödat folk. Döda monstret. I något skede ställs du inför ett "moraliskt dilemma" som egentligen har "konsekvenser" som är fullständigt omöjliga att ens gissa sig till, så till sist slutar valen att spela roll för mig, för var man än väljer så händer nånting fullständigt oförutsägbart, så det känns ändå inte som att jag valde det.

Om du gillar Civ och Xcom så verkar du alltså gilla turn based? Då skulle jag kunna rekommendera Dvinity: Original Sin 2, som kom ut för någon månad sedan. Ett top-down RPG där combaten är turn based och ganska taktisk. Jag gillar spelet skarpt trots att det har vissa bugs/problem (skaparna är väldigt nya, detta är deras andra spel, det första finansierades väl via kickstarter). Karaktärerna är riktigt intressanta och storyn likaså, men mest av allt så känns det faktist som att jag spelar ett spel med engagerande gameplay och inte bara en interaktiv film med enformig gameplay.

Permalänk
Medlem

Hur hittar jag "quest" för Superior Griffin armor/sword? (Är lvl 24, har enhanced)

Följt nån guide, men kistorna är inte "lootable", för jag har inte "questet"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur hittar jag "quest" för Superior Griffin armor/sword? (Är lvl 24, har enhanced)

Följt nån guide, men kistorna är inte "lootable", för jag har inte "questet"....

Jag är tämligen övertygad om att listorna ska gå att öppna ändå... Såvida dom inte släppt nån uppdatering på senare tid som omöjliggör detta förstås. Men det står inte i guiden var du aktiverar questet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jag är tämligen övertygad om att listorna ska gå att öppna ändå... Såvida dom inte släppt nån uppdatering på senare tid som omöjliggör detta förstås. Men det står inte i guiden var du aktiverar questet då?

Typiska kistor(för "bättre loot"), ej "lootbara".
Nej står inget vidare i guiderna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hur hittar jag "quest" för Superior Griffin armor/sword? (Är lvl 24, har enhanced)

Följt nån guide, men kistorna är inte "lootable", för jag har inte "questet"....

Många quests aktiveras genom att läsa böcker och andra papper som du hittar i världen. Just quest för rustning och svärd brukar man hitta i närheten där du hittat förgående tier av svärd och rustning i fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Blev klar med spelet igår efter 91 timmar. Oerhört bra spel och fantastiskt snyggt. Kört ultra i 1440 med ett 1060-kort och allt har rullat på perfekt.
Jag kan väl hålla med vissa om att det man lootade sällan var en uppgradering, och att alkemi och att tillverka gear inte tillförde något, men det kanske beror på vilken ordning man tar zonerna, vilka talanger man valt och vilken svårighet man kör på.
Men bortsett från det har jag inget att klaga på. Mycket bra berättelse där man verkligen började känna för karaktärerna. Jag gillar hur ens beslut påverkade handlingen, och där konsekvenserna var märkbara först långt senare. Jag tyckte t.ex. att jag löste incidenten med Metz på ett bra sätt, bara för att mot slutet av spelet inse att det fick henne att bli avrättad brutalt. Eller hur man bemötte Ciri verkligen påverkade utgången av hela spelet.

Gwent brydde jag mig aldrig om, men om man nu ångrar sig är det ju bara att gå tillbaka till kortspelarna.

Innehållet från Hearts of Stone och Blood & Wine ligger fortfarande framför mig.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Såja boys, då är man 4-5 timmar in på en ny genomspelning. Minns inte om det är 3e eller 4e gången jag lirar. Känns precis lika nytt som första gången, hittar fortfarande side quests som jag inte gjort förr. Kommer det någonsin göras ett lika bra spel igen?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Detta är ett av spelen jag har "sparat" tills jag har hårdvara nog för att göra det rättvisa.

Började spela spelet på xbox one för flera år sedan, men var inte nöjd med upplevelsen så jag sålde det nästan omedelbart.

Nu har jag äntligen en dator med lite drag i och en grym skärm och jäklar vilken skillnad, är så otroligt glad över att jag struntade i att spela på xboxen så jag kan uppleva spelet så som det borde upplevas.
Är ca 30 timmar in och jag njuter varje sekund. Helt fantastiskt spel!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Satt och kollade listor på spel man måste spela i jakt på nytt spel.
Hittade då Witcher som jag inte känner till alls och slog till på 3:an.
Måste man ha spelat de tidigare spelen? Finns de så fall någon story man kan läsa om/se som sammanfattar första och andra spelet?

Tycker absolut inte det är nödvändigt. På vissa sätt kan det nog vara extra kul att hoppa rakt in i 3an. De gör ett otroligt bra jobb med att introducera nya spelare till karaktärer, politik och monster. Det görs också på ett sätt som inte dumförklarar en med en stor info dump eller flashbacks. Man får istället lagom mängd för att fatta vad som händer i storyn och som samtidigt gör en sugen på att veta mer, utan att hämma tempot i spelet.

Du kommer missa massa små referenser och det kan vara ett myller av snarlika namn ibland, men man lär sig efter några timmar.

Det jag kan rekommendera att du gör innan eller medan du spelar, om du är intresserad, är att läsa första boken. Den heter The Last Wish och är en samling lättlästa, korta berättelser där man får en bra känsla för Witcher-världen och vad som skiljer den från andra typer av fantasyvärldar. Kan också vara en bra introduktion till huvudkaraktärerna i spelet, men som sagt inte nödvändig. Går lika bra att läsa efteråt med.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

En kompis köpte witcher 3 game of the year edition till sin xbox förra helgen på rekommendation från mig. Han hade inte spelat det innan så jag satt med honom första timmarna och tipsade och berättade när han spelade. Detta gjorde mig såklart otroligt sugen på att spela själv igen. Så jag fortsatte på min lvl 17 karaktär med målet att ta mig snabbt till blood and wine expansionen. Gick ju sådär. Jag blir distraherad av massa sidouppdrag som jag inte kan komma ihåg att jag gjorde på Skellige. Visar bara på vilket underbart spel det där.

Men det är egentligen inte därför jag skriver i tråden. Utan jag har märkt av betydligt sämre prestanda än sist jag spelade. Enligt temperaturer och fpsmätaren på fraps så är det samma som sist men jag märker av stor skillnad på flytet. Det hackar betydligt och inte bara under framedrops utan även om fpsen ligger på 50-55 så blir det rejäla hack. Vad kan vara fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitán General:

Innehållet från Hearts of Stone och Blood & Wine ligger fortfarande framför mig.

Vågar nästan säga att du har det bästa framför dig!

Skrivet av thexps:

Satt och kollade listor på spel man måste spela i jakt på nytt spel.
Hittade då Witcher som jag inte känner till alls och slog till på 3:an.
Måste man ha spelat de tidigare spelen? Finns de så fall någon story man kan läsa om/se som sammanfattar första och andra spelet?

Första spelet är clunky som fan, med bra story. Andra spelet är bättre, trean bäst.

Föreslår att du kollar in sammanfattning för ettan och kanske tvåan. Beror hur mycket du vill få ut av storyn. Som en annan förelog så är böckerna antagligen bästa inblicken i världen. Framför allt så lär man känna många karaktärer och monster genom spelens gång, och det är där styrkan ligger.

Skrivet av Falcon:

Hur hittar jag "quest" för Superior Griffin armor/sword? (Är lvl 24, har enhanced)

Följt nån guide, men kistorna är inte "lootable", för jag har inte "questet"....

Har för mig att man hittar genom att läsa böcker eller skattkartor. Annars skadar det ju inte att kolla Wiki

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

En kompis köpte witcher 3 game of the year edition till sin xbox förra helgen på rekommendation från mig. Han hade inte spelat det innan så jag satt med honom första timmarna och tipsade och berättade när han spelade. Detta gjorde mig såklart otroligt sugen på att spela själv igen. Så jag fortsatte på min lvl 17 karaktär med målet att ta mig snabbt till blood and wine expansionen. Gick ju sådär. Jag blir distraherad av massa sidouppdrag som jag inte kan komma ihåg att jag gjorde på Skellige. Visar bara på vilket underbart spel det där.

Men det är egentligen inte därför jag skriver i tråden. Utan jag har märkt av betydligt sämre prestanda än sist jag spelade. Enligt temperaturer och fpsmätaren på fraps så är det samma som sist men jag märker av stor skillnad på flytet. Det hackar betydligt och inte bara under framedrops utan även om fpsen ligger på 50-55 så blir det rejäla hack. Vad kan vara fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Hände mig med nyligen och jag tror det kan vara på grund av Windowsuppdateringen efter Spectre/Meltdown. Nu verkar det dock vara okej igen, så kan ju vara något helt annat, eller att vissa områden i spelet påverkas mer. Testa att sänka de inställningar som påverkar CPU mest, är ofta saker som har med draw distance, npc characters och object detail att göra. Kommer inte ihåg vad de heter i spelet...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Har precis spelat klart spelet, och det var minst sagt episkt!

Jag avslutade det hela med "Blood and Wine" det kändes väldigt bra eftersom jag fuckade up mainstoryn å det grövsta och fick det absolut sämsta slutet..
Men nu när har jag lyckats bra med både Heart Of Stone och Blood And Wine så nu känns allt bättre.

Men jag tänkte ändå köra igenom spelet en gång till och köra igenom alla uppdrag jag struntat i och googla mig fram till hur man får det absolut bästa slutet innan jag känner mig lägga spelet åt sidan.

Otroligt episkt spel, andra spelproducenter borde lära sig från CD Projekt Red!
Båda expansionerna var helt fantastiska, speciellt Blood and Wine! Den var helt magisk!

Jämför det mot alla loot boxes och liknande som inte tillför ett skit.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

Jag avslutade det hela med "Blood and Wine" det kändes väldigt bra eftersom jag fuckade up mainstoryn å det grövsta och fick det absolut sämsta slutet..

Jag tycker sånt inte egentligen är att fucka upp eller "sämsta slutet". Jag ser det som ett av sluten. Ibland kanske det är uppfriskande med ett mer mörkt och deprimerande slut hur konstigt det nu än kan låta.

Permalänk
Medlem

@Buio: Jag håller med dig, helt klart uppfriskande och väldigt överraskande, jag har hållit mig borta från alla möjliga spoilers, så jag blev väldigt förvånad när slutet kom. Det blev en lite chock, men en väldigt stark spelupplevelse!
Det var inte dåligt, men det var ju absolut inte slutet jag ville ge Geralt..
Därför var det nice att kunna få till ett riktigt trevligt slut för honom i slutet av Blood and Wine.

Nu sitter Geralt och myser på sin nyrenoverade vingård ihop med Yennefer i ett fredligt och lyckligt Toussaint

En liten Blood and Wine spoiler

Har nu börjat genomspelning nr 2 och tänkte med Googles hjälp se till att det blir lyckligast möjliga slut.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Vattnet i witcher 3 är nog det fulaste vatten jag har sett i ett spel.

Permalänk
Medlem

@landahl: Du har inte spelat så många spel, eller hur?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Älskade spelet, men jag hade lite svårt att se det "vackra" i spelet ibland... det kanske bara är jag
Jag körde det maxat i 1440p med ett 1080 ti, och trots att jag stängde av vissa inställningar så såg allt för skarpt ut... lite för vibrant också, men det är väl en smaksak :X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Älskade spelet, men jag hade lite svårt att se det "vackra" i spelet ibland... det kanske bara är jag
Jag körde det maxat i 1440p med ett 1080 ti, och trots att jag stängde av vissa inställningar så såg allt för skarpt ut... lite för vibrant också, men det är väl en smaksak :X

Ibland blir det även som ett rutmönster över hela grafiken vilket är mycket skumt. Men seriöst vattnet slulle dem ha gjort ett bättre jobb med. Det är helkonstigt och overkligt.

Permalänk
Medlem

Börjat spela på ny omgång för jag skaffade 4k skärm. Jag tyckte det var snyggt i 1080p men i 4k är det fantastiskt. Kanske det finns detaljer att klaga på men måste nog ändå säga att det är snyggaste spelet jag kört fortfarande. När man rider runt och solen lyser genom löven är det snyggt som attan och när geralt pratar ser man detaljer som andra spel aldrig har. Tror mig se individuella trådarna i kläderna i 4k. Måste vara riktigt hög upplösning på texturerna. Karaktärerna är bra animerade för det mesta och bra röstskådespelare bra story. Blir bara mer imponerad med tiden över detta spel. Jag fnysste åt de som sa att Witcher 1 var fantastiskt och samma igen med Witcher 2 men måste hålla med om Witcher 3 och nu när BioWare inte gjort ett riktigt bra spel på evigheter så är det bra att åtminstone CD project Kan göra bra spel. Hoppas på att cyberpunk på lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Börjat spela på ny omgång för jag skaffade 4k skärm. Jag tyckte det var snyggt i 1080p men i 4k är det fantastiskt. Kanske det finns detaljer att klaga på men måste nog ändå säga att det är snyggaste spelet jag kört fortfarande. När man rider runt och solen lyser genom löven är det snyggt som attan och när geralt pratar ser man detaljer som andra spel aldrig har. Tror mig se individuella trådarna i kläderna i 4k. Måste vara riktigt hög upplösning på texturerna. Karaktärerna är bra animerade för det mesta och bra röstskådespelare bra story. Blir bara mer imponerad med tiden över detta spel. Jag fnysste åt de som sa att Witcher 1 var fantastiskt och samma igen med Witcher 2 men måste hålla med om Witcher 3 och nu när BioWare inte gjort ett riktigt bra spel på evigheter så är det bra att åtminstone CD project Kan göra bra spel. Hoppas på att cyberpunk på lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska bli sjukt spännande att se vad Cyberpunk erbjuder! Och håller med, varje gång jag lirar Witcher 3 slås jag av hur fruktansvärt snyggt det är alltså. Galet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nån som hört något mer om den utlovade HDR-patchen till ps4?
https://www.gamepur.com/news/28530-witcher-3-hdr-ps4-pro.html

Där utlovades det för två veckor sedan "mer info nästa vecka", vilket borde ha varit förra veckan..

Nån som sett om det kom någon mer info? Jag har iaf inte lyckats hitta nått.

Permalänk
Medlem

är 42 år o har varit med sedan 486 Dx2 tiden .

Witcher 3 i 4k på 65 tum:s TV + Hemmabio . Bästa gaming upplevelsen hittills!!!

Cyberpunk nästa!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Nån som hört något mer om den utlovade HDR-patchen till ps4?
https://www.gamepur.com/news/28530-witcher-3-hdr-ps4-pro.html

Där utlovades det för två veckor sedan "mer info nästa vecka", vilket borde ha varit förra veckan..

Nån som sett om det kom någon mer info? Jag har iaf inte lyckats hitta nått.

Läste på twitter:PS4 Pro HDR patch is still very much in development. Due to the fact that we've discovered some additional bugs along the way, we need more time to finish it. We don't want to compromise the quality of the update, so we would like to ask you for a bit more patience.

https://twitter.com/Marcin360/status/978583196559437826

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Det tar mer än en timme att fastna! Jag var påväg att avinstallera efter 2-3 timmar men efter ett tag förvandlades spelet till det bästa jag någonsin lirat.

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Spelet faller dig helt enkelt inte i smaken och det är okej. Miljontals människor tycker dock helt annorlunda, och min personliga åsikt är att Witcher 3 är bättre än de spelen du nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Precis detta jag är kom hit för. Jag har spelat 3 timmar och är så sjukt besviken. Undrar vad fasen folk talar om? GOTY? Best ever?
Fasen, jag tycker ärligt talat det är skit än så länge.

Det man alltså hunnit med på 3 timmar:

* 50% av tiden har spenderats i diverse trötta, intetsägande cut-scenes
* Stor del av dessa var en tutorial. Fattar inte varför det alltid ska vara tutorial i spel. Tryck på O för att hoppa och X för att slåss. No shit?
* Det ”episka” äventyr jag än så länge hunnit med är:
- Rida runt på en häst
- Dödat ett par vargar i 2 olika quests
- Dödat nån sorts flygande fä, som gick ner hur lätt som helst trots att jag öht inte hade koll på kontrollerna
- Dödat några fyllon i en barfight

* Gällande storyn:
Totalt intetsägande story om att nån halvnaken stekare i ett badkar ska försöka hitta nån gammal flickvän. Man har precis 0 känsla av intresse eller spänning.
När man väl hittat henne, så är det ännu mer cut scenes och nu så ska jag tydligen åka runt och leta efter någon annan tjej, som man då eventuellt vetat vem det var om man spelat 1&2 antar jag...

Dold text

Jämför jag detta med 3 av dom starkaste storydrivna spel jag själv spelat:
Uncharted-serien, Horizon: Zero Dawn, The last of us.
Alla dom spelen, har på 5 minuter fängslat en, man har blivit ledd in i en story riktigt fort där man känner sig delaktig i ”världen” och vill spela vidare för att få se vad som händer.

Tyvärr som sagt, så har ju Witcher 3 på 3 timmar inte kommit dit, och det tråkiga är att man är nära att avinstallera.
Förstår inte att spelmakare inte hajar att man måste fängsla fort, inte hålla på med detta dravel om först en tutorial, och sen ska man börja med en hacka, som sen blir en dolk, som sen blir ett svärd, som sen blir en BFG.... Alla som har någon som helst tidigare erfarenhet av spel riskerar ju att ledsna av tristress innan det kommer igång....

Du måste härda ut de första timmarna! Kom tillbaka imorgon, kanske då är du mer redo att ta dig an Witcher-världen. Analysera inte för mycket medan du spelar utan låt spelet ta sin tid.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz