Nvidia visar Borderlands 2 på Project Shield

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar Borderlands 2 på Project Shield

Den handhållna spelkonsolen Project Shield kan användas för att spela strömmande PC-spel, en finess som Nvidia nu demonstrerar i en video på Youtube.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftig pryl men den kommer nog vara för dyr för mej. :/ Undrar hur mycket inputlag det kommer vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Är streamingfunktionen låst till geforce eller kommer den fungera med Radeon också? Fint säljknep med shield annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Onödig tycker jag! skulle hellre spela med dator skärmen och en xbox 360 kontroll utan att ha 2 skärmar, det verkar lite störande med den lilla skärmen.

men kan ändå vara kul om man vill spela när man inte är vid datorn som t.ex i sängen när man vill sova

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Strom Trooper MB: Asus Sabertooth x79 CPU: Intel i7 3820 3.6Ghz + Corsair h80 kylare RAM: 8Gb DDR3 Corsair Vengance 1600Mhz SSD: Intel 120Gb 520 HDD: 640Gb Wd Extern HDD: 1TB USB3 WD GPU: Asus GTX680 2Gb PSU: OCZ 750W 80+ Skärm: 37" LG TV

Permalänk
Medlem

Detta som gör mig extra pepp på tegra4.
Koppla in en enkortsdator tegra 4 och bam, next next gen konsoll med alla mina tidigare köpta spel rakt i vardagsrummet.
Ja någon på xda lär fixa så vi kan göra det.

Kanske tom skicka bilden till tvn via mobilen om något år.
Med lite flyt fixar någon nisse så man kan spela annat än steam, ex emulatorer. (Vänta ... om man gör en genväg till ett spel i steam, kommer det inte upp i big picture då?)
Dolphin emulator någon? Och förhoppningsvis då nästa xbox o ps kommer köra x86 borde det vara mindre smärtsamt att emulera?
PC supremacy!! PC + konsoll till tvrummet i samma veva, oslagbart.

Och i takt med att 4g wifi-ac fiber och bättre streaming kvalité blir mer tillgängligt borde denna lösning bara bli bätte

Permalänk
Medlem

Säger det igen. Vore grymt om man kunde ha 4G i den och streama när man är utanför hemmet. T.ex. sitter på en buss eller spårvagn

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Säger det igen. Vore grymt om man kunde ha 4G i den och streama när man är utanför hemmet. T.ex. sitter på en buss eller spårvagn

Tror dock att det blir för lång förlängning, även om det säkert är bättre med 4G.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Fattar inte poängen med denna pryl... Man kan ju lika gärna spela på datorn?
Varför sitta vid en liten sketen skärm när man har en stor några meter bredvid?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Så, det är en trådlös handkontroll med en skärm på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Fattar inte poängen med denna pryl... Man kan ju lika gärna spela på datorn?
Varför sitta vid en liten sketen skärm när man har en stor några meter bredvid?

Förmodligen kan du sitta på en annan våning och slöspela i soffan istället för att sitta vid datorn.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Fattar inte poängen med denna pryl... Man kan ju lika gärna spela på datorn?
Varför sitta vid en liten sketen skärm när man har en stor några meter bredvid?

Jag tror inte tanken är att man ska sitta så som han gör i videon. Snarare ligga på soffan eller varför inte "toilet gaming" :). Jag gillar initiativet, kul att dom vågar testa något lite utanför deras vanliga ramar.

Permalänk
Medlem

Att streama bild trådlöst med låg latens är svårt! Har pillat mycket med Splashtop Streamer och det är svårt att få till.. Detta verkar ha många fördelar jämtimot streamern som tex högre upplösningar fungerar bättre ( på native datorn, komprimeras till lägre på bärbar ).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morxy49:

Fattar inte poängen med denna pryl... Man kan ju lika gärna spela på datorn?
Varför sitta vid en liten sketen skärm när man har en stor några meter bredvid?

Det är väl just det att man förmodligen inte har en storm skärm några meter bredvid när man använder den här.
Den är ju till för att kunna användas vart man än är, toaletten, flygplanet, soffan you name it.

Sen om den här prylen är värd pengarna kan ju diskuteras...Själv så tycker jag att den är en hel del överprisad för vad man får.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det är väl just det att man förmodligen inte har en storm skärm några meter bredvid när man använder den här.
Den är ju till för att kunna användas vart man än är, toaletten, flygplanet, soffan you name it.

Sen om den här prylen är värd pengarna kan ju diskuteras...Själv så tycker jag att den är en hel del överprisad för vad man får.

Man kan ju inte ha den var man vill. Ska det vara spelbart så måste man antagligen sitta på samma nätverk som speldatorn är på och då blir det ju ganska poänglöst. Jag ser inte att man skulle vilja sitta med den där lilla saken när man har datorn precis bredvid som ger en betydligt bättre spelupplevelse.

Kul pryl och roligt att de provar nya saker, men detta är verkligen en manick i marginalerna och kommer att sälja dåligt och glömmas fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det är väl just det att man förmodligen inte har en storm skärm några meter bredvid när man använder den här.
Den är ju till för att kunna användas vart man än är, toaletten, flygplanet, soffan you name it.

Sen om den här prylen är värd pengarna kan ju diskuteras...Själv så tycker jag att den är en hel del överprisad för vad man får.

hur ska man kunna sitta på flygplanet? o.O

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur ska man kunna sitta på flygplanet? o.O

Du har en låååååång TP-kabel som är kopplad där hemma...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morxy49:

hur ska man kunna sitta på flygplanet? o.O

Skrivet av Knashatt:

Du har en låååååång TP-kabel som är kopplad där hemma...

Äsch, flygplanet var ju bara ett förslag, haka inte upp er på det
Dock så kan man ju faktiskt dela med sig av sin mobils internet om uppkopplingen fungerar på flypglanet.

Så man kan inte spela Single Player-spel på den över huvud taget? (Utan Internet alltså)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Skit pryl, hoppas Nvidia gör brakförlust på detta.

Gå och lägg dig, lille fanboy

OnT: Poängen är ju att du kan utnyttja din dators kapacitet för att kunna spela stora och grafikst krävande titlar i relativt höga inställningar även om du inte sitter vid datorn. Tror faktiskt att det kan bli riktigt bra om det inte är för mycket delay mellan själva shield'en och din dator. Man kan ju t.ex ta med sin shield till en kompis och spela sina steamspel, t.ex. på hans tv så länge du har en Internet-uppkoppling. Lyckas de med biten att det inte blir för mycket fördröjningar så är detta en rätt så potent mobil spelplattform, dessvärre är det ju dock lite begränsande till Nvidia system.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ser ju faktiskt ratt sa intressant ut!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Inaktiv

Känns ju som ett smidigt o bra sätt, men samtidigt katastrof för det små utvecklarna och moddarna.

Ligger allt i molnet (för det väl på väg dig med tjänster som Onlive osv) så är ju spelet som det är, varken mer eller mindre. Tanken med Shield är väl att ha sin egna spelservrar där man sen remotar alla spel, eller tänker jag på något annat? Dvs allt man behöver är en dumburk o en handkontroll.

Permalänk

Fast varför vill man sitta framför sin PC, fast inte faktiskt sitta vid den? Lär ju inte funka att streama lika bra om man sitter på tuben t.ex...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Äsch, flygplanet var ju bara ett förslag, haka inte upp er på det
Dock så kan man ju faktiskt dela med sig av sin mobils internet om uppkopplingen fungerar på flypglanet.

Så man kan inte spela Single Player-spel på den över huvud taget? (Utan Internet alltså)

Den streamar ju från din PC, att de kan göra det över trådlösa nätverket hemma är en sak, hur bra tror du det funkar att streama i 60FPS när du sitter på ett flygplan eller ens tunnelbanan för den delen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

När det här kommer till android plattor är jag nöjd. Fatta att spela civ 5 med bra graffe och touch. Mums.
Framtida konsoler fick precis ännu mer konkurrens.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt kunna ligga i sängen och spela bilspel/rpg eller dyligt på en såndär, gillar inte att köra shooter spel med en handkotroll dock. Är den inte allt för dyr så kanske man skulle slå till på en.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Den streamar ju från din PC, att de kan göra det över trådlösa nätverket hemma är en sak, hur bra tror du det funkar att streama i 60FPS när du sitter på ett flygplan eller ens tunnelbanan för den delen?

Va....?!
Då är ju detta en urbota dum idé, trodde det var 2013's svar på Gameboy...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Va....?!
Då är ju detta en urbota dum idé, trodde det var 2013's svar på Gameboy...

Urbota är det väl knappast. Teoretiskt sett bör det väl fungera över höghastighetsanslutningar. Onlive förlitar ju sig på den här typen av teknik där man streamar en videoström. Att streama 720p över en mobil uppkoppling som försvinner bitvis är en helt annan femma.

Sen skall vi ju inte haka upp oss på själva streaming-funktionen. Den skall köra Android och du skall alltså då även kunna spela Android-titlar. Finns många spel som stödjer handkontroll till surfplattor idag som kommer att kunna spelas på Shield. Det lär ju släppas fler speltitlar till Android också. Plus att detta är en första generationens produkt. Jag tror det kan finnas en framtid för Shield så länge den får ett konkurrenskraftigt pris.

Permalänk
Medlem

Dvs. Hdmi sladd till tv'n och en kontroll är både billigare och bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Va....?!
Då är ju detta en urbota dum idé, trodde det var 2013's svar på Gameboy...

haha, och du la inte en tanke på att samma sak som hände på konsolen också hände på datorn i bakgrunden, och att han sa att allt kördes på ett ensamt GTX 680?

Det kommer ju bli en väldigt trevlig idé den dag vi har snabbt internet nog att streama det överallt, dock när man idag bara kan sitta i soffan hemma så känns det rätt meningslöst, ja.

Är väl bra om man är i ett viktigt game, och måste springa och skita, då kan man slå på den där urfula grejen och lira vidare medan man lägger en kabel, annars känns det smartare att koppla upp datorn till en TV via HDMI istället, och sitta med en kontroll framför TVn istället.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Heat and Serve:

Urbota är det väl knappast. Teoretiskt sett bör det väl fungera över höghastighetsanslutningar. Onlive förlitar ju sig på den här typen av teknik där man streamar en videoström. Att streama 720p över en mobil uppkoppling som försvinner bitvis är en helt annan femma.

Sen skall vi ju inte haka upp oss på själva streaming-funktionen. Den skall köra Android och du skall alltså då även kunna spela Android-titlar. Finns många spel som stödjer handkontroll till surfplattor idag som kommer att kunna spelas på Shield. Det lär ju släppas fler speltitlar till Android också. Plus att detta är en första generationens produkt. Jag tror det kan finnas en framtid för Shield så länge den får ett konkurrenskraftigt pris.

I mina ögon är dock GTA 3 typ den enda av värde på GooglePlay... Vill jag spela mobilt sitter jag mycket hellre med PS Vita, som ändå ses som en flopp av de flesta, eller t.o.m 3DS.

Shield är i princip som att spela med en xbox kontroll till datorn, bara att du har en liten skärm på kontrollen, istället för att titta på vanliga skärmen, tror inte många köper den för att få tillgång till samma marknad spel som man får om man köper en mobil.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

I mina ögon är dock GTA 3 typ den enda av värde på GooglePlay... Vill jag spela mobilt sitter jag mycket hellre med PS Vita, som ändå ses som en flopp av de flesta, eller t.o.m 3DS.

Shield är i princip som att spela med en xbox kontroll till datorn, bara att du har en liten skärm på kontrollen, istället för att titta på vanliga skärmen, tror inte många köper den för att få tillgång till samma marknad spel som man får om man köper en mobil.

I dagsläget är det ju lite bökigt med handkontroller till spel. Finns ju särskilda handkontroller och lite speciallösningar men det är rätt kostsamma de också. Det finns nog en idé i att göra kringprodukten till en produkt i sig, faktiskt. Vad kan se kan locket fällas ner också. Automatiskt skärmskydd. Skit i alla mobilskal, fickor eller andra lösningar. Fäll ihop och kör ner i väskan.

Sedan har vi ju, som sagt, Onlive också. En dylik tjänst för att streama till Shield. Det kan fungera. Shield finns till tablets i dagsläget men där finns det ju en verkligt vinst med tablets.

Sedan får vi ju se till formfaktorn också. En mobil haltar ju lite när det gäller batteritid och högtalarljudet är sällan bäst (om vi uttrycker det så). En handkontroll är ju faktiskt tänkt att väga lite och ligga i handen. Varför inte fylla ut med ett kraftfullt batteri och lite bättre högtalare? Det finns nog lite potential i den här formfaktorn om vi snackar mobil gaming. Finns i o f lite frågetecken när det gäller Project Shield, dock. Att de endast verkar stödja 600-serien kan ju vara lite problematiskt. För min del innebär det inköp av nytt grafikkort i så fall. Då blir det helt plötsligt mycket mindre attraktivt.