Vad tycker ni om DmC?

Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni om DmC?

Ja vad tycker ni om det nya Devil may cry?

Jag måste säga att jag verkligen älskar det så här långt, kört runt 7 timmar nu.
Härligt tempo och vissa saker måste göras snabbt för att klara av det (låter helt mongo men tror ni fattar)
Provade Demot på PS3 och... USCH! Framerate=0. Enda fördelen var med handkontrollen,
Men jag laddade ner spelet till PC och prova några timmar och vilken skillnad, som natt och dag!

Så det fick bli en resa till stan och gå in på Gamestop och köpa en 360 Kontroller för PC och köpa hela spelet på steam när jag kom hem

Inte ofta jag blir så här överraskad av ett spel, Reommenderar det starkt!

Jag har aldrig spelat något DmC innan, är det värt att kolla in dom också?

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Ja vad tycker ni om det nya Devil may cry?

Jag måste säga att jag verkligen älskar det så här långt, kört runt 7 timmar nu.
Härligt tempo och vissa saker måste göras snabbt för att klara av det (låter helt mongo men tror ni fattar)
Provade Demot på PS3 och... USCH! Framerate=0. Enda fördelen var med handkontrollen,
Men jag laddade ner spelet till PC och prova några timmar och vilken skillnad, som natt och dag!

Så det fick bli en resa till stan och gå in på Gamestop och köpa en 360 Kontroller för PC och köpa hela spelet på steam när jag kom hem

Inte ofta jag blir så här överraskad av ett spel, Reommenderar det starkt!

Jag har aldrig spelat något DmC innan, är det värt att kolla in dom också?

Satt och kollade på när Jessie Cox spelade introt, måste säga blev sugen som fan.
Bara spelat DMC4 innan.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Har spelat alla DMC och jag är faktiskt positivt överaskad. Jag var väldigt skeptisk i början men spelet blev faktiskt en av de bättre rebootsen jag spelat. Visst stör man sig på designen av dante och vergil, men gameplaymässigt var det väldigt kul. Kör det just nu på Son of Sparta och det är utmanande helt klart, omspelningsvärdet är högt!

Angående äldre DmC så tycker jag att du ska checka in trean. Ett av de bästa spelen jag spelat, helt klart värt en titt. Ettan och tvåan har åldrats dåligt och kan vara svåra att komma in i. fyran är bra, minnesvärda bossar etc, hittar du det billigt så kör på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Satt och kollade på när Jessie Cox spelade introt, måste säga blev sugen som fan. Bara spelat DMC4 innan.

Jag tycker absolut att du ska skaffa DmC! Välj det till dator om du har nån handkontroll så blir det oslagbart

Skrivet av anon182011:

Angående äldre DmC så tycker jag att du ska checka in trean. Ett av de bästa spelen jag spelat, helt klart värt en titt. Ettan och tvåan har åldrats dåligt och kan vara svåra att komma in i. fyran är bra, minnesvärda bossar etc, hittar du det billigt så kör på.

Okej, Tack for the tips! Btw någon som vet om fyran finns till datorn?

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Jag tycker absolut att du ska skaffa DmC! Välj det till dator om du har nån handkontroll så blir det oslagbart

Okej, Tack for the tips! Btw någon som vet om fyran finns till datorn?

Aa tror det blir till och införskaffa sig det. Måste bara köpa usb 360 kontroll först

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla DMC och jag tycker det nya rebooten är skitbra! Combat är kul, storyn är bra och grafiken är bra. Det enda som stör mig lite är att man alltid möter demoner i "Limbo". Jag skulle vilja slakta demoner i vanliga världen också. Sen så tycker jag att bosser är lite för lätta (jag kör på normal svårighetsgrad). Jag vet att gamla DMC spel hade tuffare bosser.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag har spelat alla DMC och jag tycker det nya rebooten är skitbra! Combat är kul, storyn är bra och grafiken är bra. Det enda som stör mig lite är att man alltid möter demoner i "Limbo". Jag skulle vilja slakta demoner i vanliga världen också. Sen så tycker jag att bosser är lite för lätta (jag kör på normal svårighetsgrad). Jag vet att gamla DMC spel hade tuffare bosser.

Ja det håller med om att det är lite tråkigt att man bara kickar demonstjärt i Limbo. Kör på samma svårhetsgrad som dig, och ja det är lite för lätt!
Men när jag klarat hela spelet tänkte jag köra igenom det på ett par snäpp högre så man får svettas lite förhoppningsvis

Skrivet av KRQKAN:

Aa tror det blir till och införskaffa sig det. Måste bara köpa usb 360 kontroll först

Jo en handkontroll är helt klart en stor fördel! Trodde först att kontrollerna med t-bord + mus skulle vara riktigt kassa, men dom funkade faktiskt, men blir nästan ett helt annat spel med handkontroll, och då inte till det sämre

EDIT: Hoppas folk vågar på att prova rebooten av DmC! Vet ju att folk brukar vara allmänt negativa till lite förändring tyvärr! Alla som kan borde ge det en ärlig chans imho!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Ja det håller med om att det är lite tråkigt att man bara kickar demonstjärt i Limbo. Kör på samma svårhetsgrad som dig, och ja det är lite för lätt!
Men när jag klarat hela spelet tänkte jag köra igenom det på ett par snäpp högre så man får svettas lite förhoppningsvis

Jo en handkontroll är helt klart en stor fördel! Trodde först att kontrollerna med t-bord + mus skulle vara riktigt kassa, men dom funkade faktiskt, men blir nästan ett helt annat spel med handkontroll, och då inte till det sämre

EDIT: Hoppas folk vågar på att prova rebooten av DmC! Vet ju att folk brukar vara allmänt negativa till lite förändring tyvärr! Alla som kan borde ge det en ärlig chans imho!

Köpta DMCDMC och Hitman precis på steam. blir till och glida in till stan i helgen och köpa kontroll

Hoppas det blir nice! Har suktat efter ett bra spel länge nu.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Köpta DMCDMC och Hitman precis på steam. blir till och glida in till stan i helgen och köpa kontroll

Hoppas det blir nice! Har suktat efter ett bra spel länge nu.

Tror inte du kommer bli besviken Jag har också Hitman men inte hunnit sätta tänderna i det än, så skriv gärna va du tycker om det

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Tror inte du kommer bli besviken Jag har också Hitman men inte hunnit sätta tänderna i det än, så skriv gärna va du tycker om det

Tror dmc blir bra
Hitman står på nedladdning atm kommer med omdöme när jag spela lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd

Riktigt kul spel hittills, succubus bossen var grym.

Kör också med xbox kontroll vilket fungerar ypperligt, kan inte tänka mig att spela detta spel med keyboard.

Grafiken är otrolig också

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]