Problem med Trådlöstnätverkskort(USB),Windows Xp Sp3.

Permalänk
Medlem

Problem med Trådlöstnätverkskort(USB),Windows Xp Sp3.

Hej!
Köpte en Cisco E1200 N300 samt en Cisco AE1200 N300 USB Adapter som jag installerade hos flickvännens föräldrar till deras lite äldre PC med XP som operativ, fungerar helt felfritt och signalstyrkan är nästan på max konstant men helt plötsligt försvinner WLAN ikonen nere i tray och internetuppkopplingen försvinner. Går man in via nätverksplatser ser man att usbkortet är Disable, försöker jag trycka enable står det "no connection".. Drar ut usb-kortet och sätter in det igen och ibland fungerar det men ibland fungerar det inte alls och då får vi starta om datorn innan den känner av kortet.

Drivrutiner till både routern och till kortet är installerat och jag har även kollat efter uppdateringar, Operativsystemet är Windows Xp Sp3.
Kan det vara så att den strular bara för att man har ett annat nätverkskort installerat(ej wlan)?

Är inte den bästa på nätverk så jag söker nu er hjälp, vet inte riktigt heller om ni fått den infon ni behöver men hojta gärna till så ska jag komplettera!

Med vänliga hälsningar Fors

Permalänk
Medlem

Skulle kanske kunna vara någon energispar grej, gick in på nätverkskortet i hanteraren och hittade en flik som jag nu bockade ur.
Hoppas detta har löst mitt problem!