Permalänk
Medlem

blir och göra en egen

Permalänk
Medlem

Stillrent som attan

Permalänk
Medlem

Läckert.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

Kreativt!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem

kreativt som ***!!!!
och framförallt snyggt, blir den dammig snabbt?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

kreativt som ***!!!!
och framförallt snyggt, blir den dammig snabbt?

Har ju bara haft den en vecka, så jag vet inte säkert, men jag kan ju inte se några skäl till att den skulle bli dammig snabbare än nåt annat man har upphängt på väggen

---

Återigen tack för alla glada tillrop i tråden! Jättekul att så många verkar blivit inspirerade till att göra något liknande själva också, det ser jag som det finaste beröm man kan få för ett bygge. Och ja, dunka gärna upp lite bilder med resultat om ni bygger något!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Urläckert!

Hade kopierat din idé, då jag är på jakt efter en cool klocka att ha på väggen i datorrummet, om det bara inte innebar så mycket jobb.

<- För lat

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Då återstår frågan, vad tar du för att göra en likadan till mig då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Urläckert!

Hade kopierat din idé, då jag är på jakt efter en cool klocka att ha på väggen i datorrummet, om det bara inte innebar så mycket jobb.

<- För lat

Ja, då måste du vara lat på riktigt, mycket jobb med det var det verkligen inte. Tror inte ens jag la en timma effektiv arbetstid på det

Skrivet av JHN:

Då återstår frågan, vad tar du för att göra en likadan till mig då?

Min standardtariff för sånt här brukar vara "någon rolig pryl", typ ett flak öl, nån gammal tv-spelskonsoll som ändå bara låg och skrotade i källaren, eller nåt sånt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga angående verktyg, har samma projekt på gång efter jag vart inspirerad av dig
Vilken storlek är det på torx bitsen du använde, har bara TX10 som minst vilket är för stort, har du något förslag på vart jag kan få tag i mindre storlekar?

Mvh
Oscar

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxnacke:

Har en liten fråga angående verktyg, har samma projekt på gång efter jag vart inspirerad av dig
Vilken storlek är det på torx bitsen du använde, har bara TX10 som minst vilket är för stort, har du något förslag på vart jag kan få tag i mindre storlekar?

Mvh
Oscar

Tror det var T6 eller möjligen T5, i den mån det nu är viktigt

Har en precisionsmejselsats för de små storlekarna av Torx. Köpte den för säkert 15 år sedan, när jag skulle byta skal på en Nokia 6110 har jag för mig, men det skulle förvåna mig om det inte finns något liknande på Classe även idag. Har inget minne av att den var särskilt dyr heller.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Blir att inhandla en sådan i veckan då, tack för snabbt svar!

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Frida 🥐

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @kaput

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare

Kul att detta projekt fick komma fram, går klockan än tro. @kaput

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Gamla hårddiskar typ 5,26" var populär förut att göra klocka av gärna Hitachi med glas skivor dom blev snygga på väggen..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hah, så den här rackaren blev framtrollad igen

Skrivet av Edvin-89:

Kul att detta projekt fick komma fram, går klockan än tro. @kaput

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, den sitter fortfarande på samma ställe, och går än. Faktiskt förvånansvärt exakt också för att vara byggd på ett urverk från en risig gammal Ikea-klocka, ställer bara om den ett par gånger om året när det skiftas mellan sommar/vintertid

Edit: noterar en gammal fråga om huruvida den blir dammig. Nu är det sex år senare, och kan väl inte påstå att jag varit överdrivet flitig med dammvippan, se fotot och döm själv

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Vart är sekundvisaren? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Vart är sekundvisaren? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Äsch, det är sekundär information!

Grymt bygge detta

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO