Vart är alla servrar? Är jag dum ? :)

Permalänk

Vart är alla servrar? Är jag dum ? :)

Har spelat BF3 från och till sedan release, mest på xbox men har nu gått över till PC.

Jag bara undra varför det är så jäkla svårt att hitta en server att spela på? Visst, klockan 21 på kvällen så finns det oftast en del men majoriteten är ryska, en del amerikanska med superkass ping.

Jag hittar sällan mer än 10 aktiva servrar att välja på, sedan så får man ju bortse från dom som har för hög ping eller korkade regler osv så blir det kanske 1-3 kvar.

Är spelet så dött att det helt enkelt inte finns fler som spelar?

Jag vill spela vanilla, karkand, aftermath. Conquest, rush, TDM och i HARDCORE-läget.

Har jag missat något när man söker eller hur funkar det? Punkbuster vill man ju ha i alla fall men i övrigt? Är det som på gamla CStiden då man fick ipnummer via någon irckanal eller ?

Permalänk
Medlem

Du har i princip valt att spela allt men hittar ändå inga servers, och det kan nog förklaras med valet "HARDCORE", det översätts rakt av till "NOOBCORE" i BF3, välj normal istället så kommer du att se massor med servers..

HC är för dem som vill sitta och trycka på dem mest underliga ställen för att dra iväg en burst när dom ser någon och få ett easy kill..
I Normal så är det även snudd på insta-death, skillnaden är att det kräver en stor portion skill att döda någon så snabbt i Normal-läget.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Brukar köra på denna ibland när jag känner för HC

http://battlelog.battlefield.com:80/bf3/servers/show/d1472dcb...

Den är inte alltid så full men ibland så och den kör dessutom alla möjliga spellägen så till och från hittar man riktiga guldkorn. Kan bland annat säga att 32p reverse gunmaster på talah market är brutalt hemskt i hc!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Gr8t:

Du har i princip valt att spela allt men hittar ändå inga servers, och det kan nog förklaras med valet "HARDCORE", det översätts rakt av till "NOOBCORE" i BF3, välj normal istället så kommer du att se massor med servers..

HC är för dem som vill sitta och trycka på dem mest underliga ställen för att dra iväg en burst när dom ser någon och få ett easy kill..
I Normal så är det även snudd på insta-death, skillnaden är att det kräver en stor portion skill att döda någon så snabbt i Normal-läget.

Välskriven post minst sagt!

hardcore = noob?

hardcore är väl mer realistiskt än att en person ska tåla en hagelskur på 2 meters håll och sedan springa iväg? Det är väl mest därför jag spelar HC, samt att man slipper HUDen också..Vilket också är jävligt tråkigt när man kör normal.

Förstår iofs hur du resonear med "easykill" men samtidigt så har jag svårt att tro att när man dör så ser man genast vad,vem och hur jag dog..Det är sådana grejer jag vill slippa. Gör det mig till en idiot och en hopplös noob för det?