Rätt förpackning fel innehåll vad säger lagen?

Permalänk
Medlem

Rätt förpackning fel innehåll vad säger lagen?

Hej Sweclockers, jag köpte en processor från komplets fyndavdelning av typen i7 3770 och fick en G630T som tur så filmade jag när jag packade upp processorn då det har hänt att komplett har skickat fel varor till mig.

Vad har jag för rättigheter i den här situationen.

Nu vill dem att jag ska skicka in processorn så jag får tillbaks mina pengar men det vill jag inte utan jag vill ha en 3770 så vad ska jag göra?

Tänk om jag inte hade filmat tror du då att komplett skulle tro på mig om jag ringde/maila dem att jag fick fel processor.
Skulle man göra så här som privatperson skulle man bli polisanmäld för bedrägeri direkt.

Permalänk
Medlem

Du har givetvis rätt att få den varan du beställt, och behöver inte nöja dig med pengarna tillbaka. (Om inte priset var fel eller dylikt.) Att skicka fel produkt är inte för ovanligt för företag och är ganska förståeligt då de kan ha tiotusentals produkter i lager, så länge de löser det inom rimlig tid har de lagen på sin sida.

Permalänk

Säg att du skickar tillbaka den och tar pengarna och gör ett täckningsköp om de inte ger dig rätt vara.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ring dem direkt, du har fått fel produkt, sånt händer!
De löser detta snabbt och smidigt ska du se!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Säg att du skickar tillbaka den och tar pengarna och gör ett täckningsköp om de inte ger dig rätt vara.....

Tack har skickat mail till komplett återstår och se vad dem svarar.

Skrivet av Tullis:

Ring dem direkt, du har fått fel produkt, sånt händer!
De löser detta snabbt och smidigt ska du se!

Löser det snabbt nej, smidigt att betala tillbaks ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Tack har skickat mail till komplett återstår och se vad dem svarar.

Löser det snabbt nej, smidigt att betala tillbaks ja.

Ringer man löser det sig snabbare än att vänta på svar via mail

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W