ljud och mikrofon problem

Permalänk
Medlem

ljud och mikrofon problem

Hej

Har ett konstigt problem som uppstått nyligen.

Jag har ett sennheiser PC151 med en mikrofon och en ljud kabel som jag pluggar in på baksidan av datorn i respektive uttag.
Dock så märker jag hur ljudet och mikrofonen hela tiden blir ur kopplade och inkopplade, dvs systemet verkar tro att jag drar ut och pluggar in sladdarna hela tiden. Ena sekunden har jag mikrofon, andra inte, tredje sekunden har jag ljud i headsetet fjärde inget ljud all..etc..

Har avinstallerat realtek audio drivers några gånger och laddat ner senaste men blir samma sak efter några starter av datorn. Kan tillägga att ibland när jag startar datorn fungerar det helt normalt tills jag stänger av den och ibland flippar den ur totalt och kopplar ur/in åtskilliga gånger i minuten. Har nyligen bytt nu till windows 8 Pro och ser att på asrocks hemsida så finns det inga audio drivers till windows 8 än, tycker jag är märkligt.

Har också märkt att om jag bara har mikrofon sladden inkopplad fungerar mikrofonen perfekt och när jag bara har headset sladden inkopplad(dvs ljud) så fungerar ljudet perfekt. Dock när jag har båda två inpluggade samtidigt, det är då knaset uppstår.

Problemet uppstod när jag kopplade in mitt headset efter att ha haft högtalarna inkopplade. Någon som vet vad felet kan vara?

Mitt moderkort är Asrock Z68 Extreme3 Gen3 och jag har inget ljudkort förutom det interna.

Permalänk

vet inte vad felet är men vet vad du kan göra för att få tyst på s*iten.
=)=)

såg nu att den första gällde den främre panelen. ^^ ignore)

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk

har du förresten testat att installera om drivrutinerna i enhetshanteraren? (avinstallera enheten, sök efter plug & play, intstallera) samt kolla bios om du har nå speciella ljudinställningar som kanske måste ändras

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klick_Swe:

har du förresten testat att installera om drivrutinerna i enhetshanteraren? (avinstallera enheten, sök efter plug & play, intstallera) samt kolla bios om du har nå speciella ljudinställningar som kanske måste ändras

Tack ska undersökas, kör nu med headset via USB och det fungerar klockrent. Men om jag kör med högtalarna inkopplade så "plippar" det fortfarande att nytt ljud hittats sen bortkopplat, inkopplat etc..