G35, G930 och corsair vengeance 2000 jämförelse !

Permalänk
Medlem

G35, G930 och corsair vengeance 2000 jämförelse !

Kom nyligen hem från ett LAN där jag såg tillfället att jämföra dessa headset då de fanns på plats, så när de andra hade somnat tog jag tillfället i akt. Jag har själv läst väldigt mycket om dem innan jag bestämde mig för ett corsair vengeance 2000. Till att börja med så var jag själv ute efter ett trådlöst headset och anledningen till att jag valde corsairet var priset.
Började ju självklart att jämföra ljudet och oturligt nog fanns ett sennheiser 360 på plats och var ju då självklart tvungen att testa det med och blev genast ganska missnöjd med mitt corsair... men efter att ha jämför dem allihopa så insåg jag att ljudet i G35,G930 och corsairet var ganska lika. Men måste också tillägga att med sennheiser 360 kunde jag köra via mitt ganska bra ljudkort som sitter i datorn medans G35an osv kördes via USB/trådlöst vilket jag tror kan ha påverkat.
Att jämföra komforten är ju väldigt svårt då det är så individuellt och satt inte heller någon längre stund med de andra headsetten än mitt eget men det jag mest reflekterade över vad gäller G35 och G930 är att det kändes som om att ha på sig ett par hörselkåpor. Tyckte det var väldigt irriterande att prata med dem på sig, upplevde min egen röst som betydligt mer irriterande och mer "basisk" och de uteslöt ljud extremt bra vilket jag inte vet om jag gillade så värst mycket.
Vad gäller mikrofonen i dessa headset så var samtliga ganska lika också, men vad kompisarna i skype sa så uteslöt corsairet "bakgrundsljudet" bäst så på LAN är väl de att rekommendera.
Slutligen så kan jag väl säga att jag är ganska nöjd med mitt corsair headset, trådlöst är en fröjd! om jag hellre skulle välja G930 vet jag ej, men corsairet var iaf ett par hundringar billigare så ångrar inte mitt köp

Hoppas ni fått någon hjälp av denna lite dåligt skrivna "jämförelse". ställ gärna frågor så ska jag försöka besvara dem så gott jag kan. Tack för mig!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.