ljudkort med logitech högtalare

Permalänk
Medlem

ljudkort med logitech högtalare

Hejsan alla audiofiler som hatar Logitech. Jag tänkte införskaffa ett par Logitech z623 och undrar om det är värt att köpa ett ljudkort till dom? Det är nämligen så att en kompis säljer sitt asus xonar för 200-300kr. Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En kompis kör med z623 på det inbyggda ljudkortet i asus moderkortet. Tycker det låter helt klart godkänt . Iaf mot mina z2300

Permalänk

Med bara de högtalarna så är det ingen idé med ljudkort, men om du ska köpa ordentliga grejor i framtiden så är ett ljudkort en bra idé

Permalänk
Medlem

Om du får köpa kortet för den pengen tycker jag absolut att det är värt det. Du kommer dessutom få ett lyft för dina hörlurar om du använder det ibland. Ljudkortet kan du dessutom flytta över i din nästkommande dator samt att du får ut ännu mer om du i framtiden kopplar in bättre högtalare.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

Okej mitt headset är roccat cave och 300kr är ju ingenting men kommer jag inte höra någon skillnad på högtalarna med eller utan ljudkortet, har inte lyssnat på nå speciellt bra högtalare, möjligtvis argon v2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilket Xonar han har och huruvida du kopplar in den analogt eller digitalt; dess inbyggda omvandlare lär vara riktigt dålig, medan högtalarna trots allt är dugliga om man kringgår denna (men det märks sällan, pga omvandlaren )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det beror ju på vilket Xonar han har och huruvida du kopplar in den analogt eller digitalt; dess inbyggda omvandlare lär vara riktigt dålig, medan högtalarna trots allt är dugliga om man kringgår denna (men det märks sällan, pga omvandlaren )

det är det som kostar 700, tror set heter DX. förstog ingenting av vad du menade med analogt och digitalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

det är det som kostar 700, tror set heter DX. förstog ingenting av vad du menade med analogt och digitalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Digitalt är ju ettor och nollor,kopplar du med hdmi eller optisk alt digital coax så är det digitalt,då är det inbyggda ljudkortet i högtalarna eller förstärkaren som sköter signalomvandlingen.

Permalänk

Köp ljudkortet tycker jag. Du kommer inte märka någon skillnad med dina högtalare. Kanske du märker skillnad med hörlurarna om ljudkortet har lite mera effekt än det inbyggda, men det tvekar jag också på. Jag tycker du ska köpa det då det är framtidssäkert. Köper du finare hörlurar/högtalare i framtiden så skadar det inte med ett lite bättre ludkort

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Digitalt är ju ettor och nollor,kopplar du med hdmi eller optisk alt digital coax så är det digitalt,då är det inbyggda ljudkortet i högtalarna eller förstärkaren som sköter signalomvandlingen.

Det verkar vara analoga ingångar på de högtalarna vad jag kan se. Det betyder alltså att ljudkortet får betydelse för signalen i detta fall även om det är svårt att säga om det kommer att påverka ljudet så mycket med just dessa högtalare.

Äger själv ett Xonar DX och är mycket nöjd med ljudet från detta kort.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS